کد خبر: 700673
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
قدیری ابیانه:
از خاندان های فاسد سلطنتی گرفته تا گروه های خشن تروریستی همه ادعای اسلام گرایی دارند؛ اما استکبار جهانی با آنان مشکلی ندارد.

سرویس سیاسی فرجام نیوز؛ در هفته ای که گذشت، مقام معظم رهبری در پیامی به نشست انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا خطاب به جوانان بیاناتی فرمودند که نشان از اهمیت جوانان و همچنین بحث اسلام هراسی در غرب برای ایشان دارد.در این پیام ایشان فرمودند: "حضور شما در مراکز دانشگاهی کشورها، فرصت نگاه ژرف و حکمت‌آمیز به رویدادها و پدیده‌های جهان را به شما و فرصت بهره‌مندی از دانشمندانی جهان‌نگر و جهان‌شناس را به ایران آینده می‌بخشد. اینها را باید قدر شناخت.

 

فریفتگی به همان اندازه زیان‌بخش است که بی‌خبری. امروزه به‌طور ویژه به این بیندیشید که چرا سیاستهای غربی به اسلام‌هراسی دامن میزنند؟ و کدام عنصر پر قدرت در اسلام سیاسی به شیوه‌ ایران است که قدرتمداران آزمند و متعدّی و مستکبر را به همه‌گونه رویاروئی با آن بر می‌انگیزد؟

دانش‌اندوزی را با اندیشه‌ورزی و این هر دو را با پرهیزگاری و پاکدامنی بیامیزید؛ در این‌ صورت هیچ اندوخته ای برای کشور با ثروت وجود جوانانی چون شما برابری نخواهد کرد."

 

 

به نظر می رسد این پیام حاوی پیام مهمی است که باید از سوی اندیشمندان و متفکران ادیان و مذاهب مورد تحلیل و کنکاش قرار گیرد تا به درستی به عمق این پیام پی برده و بتوان آن را در چارچوب هایی که ایشان تبیین کردند، عملیاتی نمود. در همین ارتباط و درباره اهمیت این پیام و ابعاد آن با محمد حسن قدیری ابیانه، دکترای علوم استراتژیک و دیپلمات ایرانی گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید.

 دکتر محمد حسن قدیری ابیانه درخصوص پیام مقام معظم رهبری به نشست اتحادیه انجمن های اسلامی به خبرنگار فرجام گفت: حضرت امام خمینی(ره) همه ساله پیامی به نشست انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا می فرستادند که پس از ایشان مقام معظم رهبری هم هر سال نکات بسیار مهمی را به دانشجویان این انجمن یادآوری می کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه اندیشیدن و آگاهی درباره سیاست اسلام هراسی در غرب می تواند نقاط قوت اسلام حقیقی را برای دانشجویان روشن تر کند، افزود: این شناخت و آگاهی آنان را از تاثیرپذیری و مرعوب شدن در برابر تبلیغات رسانه ای غرب مصونیت می بخشد.

وی با اشاره به شکست لیبرالیسم و کمونیسم در این عصر و خلا ایجاد شده در این جوامع خاطر نشان کرد: آنان می دانند که اسلام راه نجات است و به دنبال تخریب چهره این دین در دنیا هستند.

مدیر تأسیس انجمن بین المللی نخبگان مسلمان با اشاره به کشورها و جریان هایی که خود را مظهر اسلام می دانند، اضافه کرد: از خاندان های فاسد سلطنتی گرفته تا گروه های خشن تروریستی همه ادعای اسلام گرایی دارند؛ اما استکبار جهانی با آنان مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه مشکل استکبار جهانی با کشور ایرانی است که نظام اسلامی دارد، افزود: آنان با ایرانی مشکل دارند که ظرف 35 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد، 35 بار به افکار عمومی مراجعه کرده و انتخابات برگزار است و همچنین به دنبال عدالت است و نه به کسی ظلم می کند و نه ظلم می پذیرد.

این استراتژیست ایرانی در پایان خاطر نشان کرد: هر ایرانی در هر نقطه از جهان اگر دانش اندوزی و دانش ورزی را با پرهیزگاری و پاکدامنی همراه کند، سرمایه ای خواهند شد که هیچ چیز به پای آن نخواهد رسید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار