کد خبر: 699103
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
سخنگوي كميسيون تلفيق خبر داد
سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه بودجه ۹۴ گفت: اعضاي كميسيون در بررسي درآمدهاي لايحه بودجه سال آينده ماليات مشاغل را ۲۲‌درصد افزايش دادند.
سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه بودجه ۹۴ گفت: اعضاي كميسيون در بررسي درآمدهاي لايحه بودجه سال آينده ماليات مشاغل را ۲۲‌درصد افزايش دادند.
محمد‌مهدي مفتح در نشست خبري ديروز خود افزود: در بررسي درآمدها برخي موارد از قبيل ماليات بر حقوق، حقوق ورودي واردات خودرو، عوارض خروج از مرزهاي كشور، ماليات بر فروش سيگار و ماليات بر ارزش افزوده در حالت مراعا ماند و بررسي در جلسات آينده صورت خواهد گرفت. وي گفت: برخي بخش‌هاي ديگر مانند ماليات مستغلات و ارث عيناً مانند پيشنهاد دولت تصويب شده و مجلس تغييري در آن اعمال نكرده است.
مفتح افزود: دولت همچنين براي ماليات مشاغل در سال آينده 3600‌ميليارد تومان را اعلام كرده بود اما اعضاي كميسيون تلفيق اين رقم را با 22‌درصد افزايش 3780‌ميليارد تومان تصويب كردند، اين در حالي است كه در پيش‌بيني عملكرد سال 1393، 3‌هزار و 100 ميليارد تومان از محل ماليات بر مشاغل تعيين شده است.
وي رديف تغيير كرده ديگر را در خصوص ماليات متفرقه بر درآمد اعلام كرد و گفت: دولت در لوايح سال‌هاي 1393 و 1394 ماليات متفرقه بر درآمد را 6هزار ميليارد تومان اعلام كرده است در حالي كه اعضاي كميسيون تلفيق رقم آن را به 10‌هزار ميليارد تومان افزايش دادند. سخنگوي كميسيون تلفيق ادامه داد: همچنين در بند ديگر به وزارت نفت اجازه داده شد فرآورده‌هاي نفتي كشف شده را در شبكه توزيع به فروش برساند كه 90‌درصد اين منابع به حساب خزانه و مابقي بابت دستمزد به وزارت نفت اختصاص خواهد يافت. وي با بيان اينكه انتظار ما افزايش درآمدهاي مالياتي است، افزود: برخي از طريق فرارهاي مالياتي حقوق خود را پرداخت نمي‌كنند، بخشي از اين موضوع به علت ضعف قانون است كه ما آن را اصلاح خواهيم كرد، اما بخش ديگر مربوط به دستگاه‌هاي اجرايي است كه بايد جلوي آن گرفته شود.
    كميسيون انرژي حذف يارانه آب، برق و بنزين پرمصرف‌ها را تصويب كرد
از سوي ديگر كميسيون انرژي تصويب كرد افزايش قيمت آب و برق و بنزين در سال ۹۴ تنها براي پله‌هاي بالاي مصرف اتفاق بيفتد، سهميه سوخت به جاي خودرو به هر خانوار اختصاص يابد و خانوارهاي فاقد خودرو نيز از يارانه برخوردار شوند.
كميسيون انرژي مجلس در جريان بررسي لايحه بودجه 94 مصوبه‌اي را در راستاي حذف يا كاهش يارانه آب و برق و بنزين پر‌مصرف‌ها تصويب كرد. بر اساس اين مصوبه افزايش قيمت آب و برق خانگي صرفاً براي پله‌هاي بالاي الگوي مصرف اعمال خواهد شد. در عين حال اگر دولت قصد داشته باشد قيمت بنزين را افزايش دهد، افزايش قيمت بنزين نيز تنها براي بنزين آزاد غير‌سهميه‌اي اعمال خواهد شد و قيمت بنزين سهميه‌اي تغيير نخواهد كرد. در عين حال سهميه بنزين به جاي هر خودرو به هر خانوار تعلق خواهد گرفت و خانوارهاي بدون خودرو معادل سهميه يارانه دريافت خواهند كرد.
به‌‌رغم اينكه دولت وعده داده بود يارانه نقدي دهك‌هاي بالاي درآمدي جامعه را حذف كند تا يارانه‌ها عملا به صورت هدفمند اختصاص داده شود، اين مصوبه كميسيون انرژي كه بر اساس نظام قيمت‌گذاري پلكاني افزايشي يا IBT تنظيم شده است به دولت اين امكان را مي‌دهد كه حتي بدون نياز به شناسايي دهك‌هاي بالاي درآمدي جامعه از طريق سنجش ميزان مصرف انرژي، يارانه پر‌مصرف‌ها را كه عموماً از اقشار توانگر جامعه محسوب مي‌شوند، كاهش داده يا حذف كند.
    تعيين نرخ آب و فاضلاب شهرستان‌ها بر عهده شوراهاي شهر قرار گرفت
عضو كميسيون تلفيق بودجه گفت: در لايحه بودجه سال‌94 تعيين نرخ آب و فاضلاب شهرستان‌ها بر عهده شوراي همان شهر قرار گرفت. اسماعيل جليلي در گفت‌‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه ديروز كميسيون تلفيق بودجه اظهار داشت: در اين جلسه پس از بحث و بررسي‌ها با تصويب بند «ج» تبصره 8 در خصوص نرخ آب و فاضلاب تصميم‌گيري شد. وي ادامه داد: بر اين اساس نرخ آب و فاضلاب در شهرستان‌ها بر عهده شوراي همان شهر قرار گرفت.
عضو كميسيون تلفيق بودجه گفت: اين اقدام در راستاي مديريت محدوديت منابع آبي و افزايش اختيارات مديريت محلي با رويكرد واقعي شدن قيمت كالاهاي دولتي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار