کد خبر: 696657
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
در اصفهان صورت گرفت:
رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از معاونین وزرا و استاندار اصفهاان از نزدیک از روند پیشرفت پروژه‌ها بازدید کردند.

این بازدید که به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در راستای انجام وظائف نظارتی مجلس و بررسی روند اجرایی پروژه‌ها و مشکلات و چالش‌های پیش‌رو صورت گرفت، در بخش راه از کنارگذر شرق اصفهان بازدید نمودند.

همچنین جلسه مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار شد. استاندار اصفهان در این جلسه با اشاره به بخش راه گفت:40 درصد بار کشور از محورهای شریانی استان اصفهان می‌گذرد که سرمایه‌گذاری‌هایی در این بخش شده که در حال استهلاک است و خواستار توجه به آن شد.

حسین میرشفیع، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز فرودگاه استان و حمل و نقل هوایی را مهم ارزیابی کرد و از توافقات صورت گرفته خبر داد که به صورت مشارکتی ناوگان هوایی توسعه یابد و در حوزه ریلی هم کارهای انجام شده را خوب دانست که فایده آن به کل کشور می‌رسد.

وی از جمله به راه‌آهن اصفهان چهارمحال و بختیاری که اهمیت زیادی به واسطه اتصال به بنادر جنوب می‌تواند داشته باشد اشاره کرد.

میرشفیع از اهمیت ترانزیتی راههای استان سخن گفت که بخش عمده بارکشور از آن می‌گذرد. وی خواستار مشارکت مسئولان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کنارگذرهای شرق و غرب استان شد.

نصرآزادانی، معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز به معضل 3 برابر متوسط کشوری فشار حمل بار و مسافر برجاده‌های استان و نیز نیاز به روکش آسفالت این راهها اشاره کرد و راهکار را از طریق حمل و نقل ریلی دانست.

وی از فعالیتهای این بخش از جمله راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- تهران، راه‌آهن اصفهان - شیراز، خمین- گلپایگان و اصفهان- شهرکرد خبر داد.

محسن نریمان، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز گفت: استان اصفهان تنها استانی است که 4 شهر جدید دارد که یک شهر جدید آن در دست مطالعه است. وی مسکن مهر این شهرها را با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد دانست که قرار است تا پایان سال 94 تحویل متقاضیان شود. نریمان اولویت اصلی را در اصفهان اتصال ریلی این شهرها به شهر اصفهان ذکر و گفت: در این خصوص در رابطه با شهر جدید بهارستان کار ارزشمندی صورت گرفته است.

محمود محمودزاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این نشست مشترک با اشاره به شبکه راههای استان گفت: با توجه به شاخص‌های مطلق در وضعیت مناسبی در بخش حمل و نقل نسبت به سطح کشوری هستیم.

وی افزود: این وضعیت در شاخص‌های نسبی، نسبت به جمعیت، مساحت و حمل و نقل بار و مسافر با چالش‌ها و مشکلاتی روبروست.

محمودزاده اظهار داشت: از جهت طول مطلق راههای استان، وضعیت راهها خوب است ولی از جهت تناژ عبوری به ازای هر کیلومتر راه برون شهری متوسط راههای کشور 13هزار تن است، اما در اصفهان 69 هزار تن می‌باشد که معادل 5 برابر متوسط کشوری است.

محمودزاده در بخش حمل و نقل مسافر نیز گفت: وضعیت در این بخش هم به همین شکل است بطوری که متوسط کشوری 5 هزار نفر در هر کیلومتر است که در اصفهان 19 هزار نفر یعنی بیش از 4 برابر کشوری می‌باشد. وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در استان به متوسط راههای کشوری برسیم باید 3 هزار و 300 کیلومتر راه ساخته شود.

وی در بخش مسکن نیز گفت: در 3 سال متوالی استان رتبه اول ساخت مسکن مهر کشور را به خود اختصاص داده است. در پایان مدیر کل راه و شهرسازی استان جهت رفع مشکلات بودجه‌ای بخش حمل و نقل استان پیشنهاداتی به این نشست ارائه نمود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار