کد خبر: 683337
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
سخنگوی اسبق وزارت خارجه با اشاره به اجلاسی که در کشور انگلستان و با حضور تجار ایرانی و خارجی برگزار شد، گفت: در این اجلاس 200 تاجر حاضر بودند که برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند.
تسنیم: سخنگوی اسبق وزارت خارجه گفت: در ۶ ماه اخیر حجم تجارت ایران با اروپایی ها ۱۰ درصد افزایش یافته و مناسبات تجاری با کشورهای همسایه نیز رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

محمدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت خارجه اظهار داشت: وضعیت منطقه بسیار متحول است، در 100 سال اخیر هیچگاه جهان با این همه تحولات غیر قابل پیش بینی مواجه نبوده و همه کشورها عقیده دارند که دنیا کشش این چالش ها را نخواهد داشت، بنابراین ادبیات گذشته نمی تواند برای اداره جهان بکار گرفته شود.

وی افزود: با توجه به این مسائل باید بدانیم که تحولات سیاسی نقش مهمی در اقتصاد بازی می کنند، در حال حاضر نیز کشورهای غربی با توجه به فضای اقتصادی جهان که با تنش های سیاسی برهم خورده است تلاش می کنند تا از تحریم ها بکاهند.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با اشاره به اجلاسی که در کشور انگلستان و با حضور تجار ایرانی و خارجی برگزار شد، گفت: در این اجلاس 200 تاجر حاضر بودند که برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند.

آصفی با بیان اینکه "در 6 ماه اخیر حجم تجارت ایران با اروپایی ها 10 درصد افزایش یافت"، گفت: مناسبات تجاری با کشورهای همسایه نیز رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: جوانان متخصص در حوزه های مختلف اصلی ترین نقطه قوت ایران است و علاوه بر این، عواملی نظیر اجرای صحیح خصوصی سازی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نیز در رشد و شادابی اقتصاد موثر خواهد بود.

این دیپلمات ایرانی؛ امنیت ایران را دلیل علاقه مندی سرمایه گذاران به حضور در ایران برشمرد و گفت: امنیت در یک بازار سبب تسهیل تجارت و داد و ستد در بازار خواهد شد.

آصفی با تاکید بر اینکه "تحریم تنها یکی از مشکلات ماست"، اذعان داشت: اقتصاد ایران در حال حاضر با مشکلات دیگری نظیر سوء مدیریت در گذشته، وجود فساد در اقتصاد و ... روبروست.

وی خاطرنشان کرد: دنیا دیگر تحمل این همه تحریم و فشار را نداردو جهان به سمت کاهش تحریم ها پیش می رود. درست است که قیر هیچ گاه تحریم نبوده اما برداشته شدن تحریم ها می تواند به دسترسی به بازار متنوع تری کمک کند.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با بیان اینکه "به نظر می رسد دولت یازدهم توجه ویژه ای به قدرتمند کردن بخش خصوصی کشور دارد"، گفت: در سفرهای دیپلماتیک باید تلاش شود تا نقش بخش خصوصی احیا شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار