کد خبر: 678925
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
شكست راه‌آهن با چاشني زد و خورد
استقلال با شكست سه بر يك ملوان از بحران خارج شد...
شيوا نوروزي
استقلال با شكست سه بر يك ملوان از بحران خارج شد. هفته يازدهم ليگ برتر عصر پنج‌شنبه با انجام پنج بازي آغاز شد كه در مهم‌ترين بازي آبي‌هاي تهران پس از سه هفته توانستند اولين برد خود را كسب كنند. اين در حالي است كه جدال استقلال خوزستان و راه آهن كه در نهايت به برتري يك برصفر تيم خوزستاني به پايان رسيد، شش اخراجي داشت!
 
استقلال 3- 1 ملوان
 
شاگردان قلعه‌نويي از همان ابتدا در انديشه شكست قوهاي سفيد بودند. جدا از يكي دو موقعيتي كه محمد قاضي براي اين تيم از دست داد مهم‌ترين صحنه نيمه اول در دقيقه 13 رقم خورد؛ جايي كه رافخايي مهاجم ملوانان از كمند مدافعان تهراني رد شد و در مصاف تك به تك با دروازه‌بان استقلال سرنگون شد. در شرايطي كه انتظار مي‌رفت داور بازي فروزان را با كارت قرمز جريمه كند و يك پنالتي به سود سفيدپوشان بگيرد اما به راحتي از اين صحنه مشكوك گذشت تا اعتراضات بازيكنان ملوان بالا بگيرد. در ادامه مازيار زارع درمحوطه جريمه يك پنالتي به استقلالي‌ها داد تا ابراهيمي در دقيقه 32 نخستين گل ميزبان را بزند. حملات آبي‌ها پس از اين گل شدت بيشتري پيدا كرد، تاجايي كه در دقيقه 41 محمد قاضي ديگر فرصت‌سوزي نكرد و پاس شهباززاده را به گل دوم تيمش تبديل كرد.
 
با شروع نيمه دوم استقلال براي زدن گل‌هاي بيشتر جنگيد و ملوان براي جبران نتيجه. در اين ميان اين قوهاي سفيد بودند كه قدر پنالتي را كه با خطاي بيك زاده به آن رسيده بودند دانستند. رافخايي در دقيقه 54 تك گل تيمش را به ثمر رساند. در ادامه بازي هر دو تيم موقعيت‌هايي براي باز كردن دروازه حريف داشتند اما هيچ كدام از آنها به گل ننشست تا اينكه در نهايت در دقيقه 83 جاسم كرار يك پاس گل دقيق به شهباززاده رساند و اين بازيكن گل سوم استقلال و تير خلاص را بر پيكر ملوان زد. با اين نتيجه استقلال طلسم همچنان شكست‌ناپذيري خود در آزادي مقابل ملوان را حفظ كرد. 
 
مجيدي؛ پيشكسوت واقعي
 
امير قلعه‌نويي كه از برد حياتي تيمش حسابي خوشحال بود اول از همه از فرهاد مجيدي به خاطر حضورش در ورزشگاه تشكر كرد: از هواداران خوبمان متشكرم كه ما را حمايت كردند و باعث شدند تا نتيجه خوبي بگيريم. از مجيدي هم متشكرم كه نشان داد پيشكسوتي و معرفت در اينگونه رفتارهاست. يك سري آقايان در دفاتر و روزنامه‌هايشان بحران را براي ما ايجاد كردند. تيمي كه دوم است و خوب بازي مي‌كند و درونش آرامش است، اين چه بحراني بود كه ايجاد كردند؟ يك عده هم براي اينكه عكسي از خودشان چاپ شود ما را به سمت هرج‌و‌مرج بردند. پيشكسوت واقعي امثال مجيدي هستند كه به تيم در شرايط بحراني كمك مي‌كنند يا اگر كمك نمي‌كنند هم به تيم ضربه نمي‌زنند. استقلال ارث پدري من نيست. استقلال در زمان نهمي و سيزدهمي مال ما بود. من 18-17 قهرماني با استقلال دارم. جاهايي كه بودم مثل شاهين و راه آهن هم نتايج خوبي گرفته‌ام. با استقلال 59 جهان شديم اما از نظر آن آقايان به چشم نمي‌آيد. فرهاد بازيكن باهوشي بود و نسل بعد از ما بايد به استقلال كمك كند. از رده‌هاي پايين بايد كار را شروع كند تا آب‌ديده شود. جز فرهاد دو سه نفر ديگر هم هستند كه لياقت سرمربي‌گري استقلال را دارند. 
 
ملوان هميشه شير است
 
سرمربي ملوان پس از اين شكست در جمع خبرنگاران اعلام كرد خيال استعفا دادن ندارد. نصرت ايراندوست با اشاره به اين موضوع گفت: من كار فني انجام مي‌دهم. هروقت ابلاغ شود من مي‌روم. براي چه بايد استعفا بدهم؟ من كارم را خوب انجام داده‌ام و با حداقل امكانات بهترين بازي را انجام مي‌دهيم. نتيجه جزيي از فوتبال است و در همه دنيا همين است. ملوان هميشه شير است و به بزرگي‌اش مي‌نازد. ما روزهاي خوبي در آينده خواهيم داشت. 
 
استقلال خوزستان 1- راه آهن صفر
 
استقلال خوزستان در خانه موفق شد با تك گل خنيفر در دقيقه پنج راه آهن را شكست دهد و سه امتياز شيرين را به اندوخته‌هايش اضافه كند. اين در حالي است كه ميزبان دو ضربه پنالتي هم به دست آورد كه هر دو ضربه از سوي طالب‌لو دروازه‌بان راه آهن مهار شد. جنجال اين بازي زماني آغاز شد كه داور خطاي صورت گرفته روي بازيكن راه‌آهن را نگرفت. همين مسئله موجب شد تا كولي بالي بازيكن خارجي استقلال با عابدزاده و لطيفي مربيان راه‌آهن به شدت درگير شوند و بازي را براي دقايقي به تأخير بيندازند. محسن ايران‌نژاد، محمد آبشك، كولي بالي، محمدرضا مهدوي، عابدزاده و لطيفي اخراجي‌هاي اين بازي بودند. راه‌آهني‌ها معتقد بودند بازيكن خارجي استقلال به احمدرضا عابدزاده توهين كرده است. 
 
ساير بازي‌ها
 
تيم تبريزي در ورزشگاه خانگي خود ميزبان نماينده مشهد بود، اما نتوانست از اين فرصت استفاده كند. پديده با تك گل اكبر صادقي به پيروزي رسيد و 16 امتيازي شد. نفت تهران در ورزشگاه تختي نتوانست دروازه ذوب‌آهن را باز كند و اين بازي با نتيجه بدون گل به پايان رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار