کد خبر: 674936
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
معاون توسعه روستایی مناطق محروم رياست جمهوري:
معاون توسعه روستایی مناطق محروم رياست جمهوري گفت: توجه به زندگی روستايیان و رفع مشکلات امرار معاش آنان، مانع مهاجرت آنان به شهر و زمينه‌ساز توسعه پايدار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سومین کنگره ملی برگزیدگان روستا و عشایر کشور ؛ سیدابوالفضل رضوی، در نشست بررسی مسائل فرهنگی روستاهای خراسان رضوی  بااشاره  به دیدار رهبری با هیئت دولت گفت:  در این دیدار صحبت‌های مقام معظم رهبری هفت محور عمده داشت که یکی از این محورها، محور توسعه روستاها بود که ماباید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشیم.

وي خاطر نشان كرد: در برنامه ششم توسعه این نخستین باری است که توسعه روستا درقالب شورا مورد توجه قرار گرفته و مسئولیت آن شورا به عهده معاونت توسعه ریاست جمهوری می‌باشد.

وي  اظهار  داشت: روز روستا 14 و 15 مهرماه با حضور روسای شورای بخش‌های کل کشور و با سخنرانی رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

رضوی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به روستاها زنگ خطری است که جامعه را تهدید می‌کند، گفت:  امروز نیاز روستايیان ما معاش آنان است.  

 وی با بیان اینکه امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در روستاها نبود خانه عالم و فراهم آوردن امکانات لازم برای عالمان است، تصریح کرد: اقتصاد و فرهنگ باید با یکدیگر ترکیب شوند  چرا که تا فرهنگ تعاون، خودباوری و وجدان کاری در جامعه  نهادینه نشود، شکوفایی اقتصادی غیر ممکن است.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم رياست جمهوري بااشاره به اینکه امروز فرهنگ احترام به بزرگترها در ما گم شده و صدا و سیما باید برنامه‌های احیای این فرهنگ را مهیا کند، افزود:  حفظ حریم بزرگتها باید به عنوان یک فرهنگ و ارزش مورد تاکید قرار بگیرد.

وي بیان اینکه  تناقض بین گفتار و اعمال ما باعث تغییر فرهنگ روستايیان شده است، گفت: مهاجرت  روستائیان میراث فرهنگی ما را نیز به خطر می‌اندازد.

وي با اشاره به سفر هیئت دولت به خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که هیئت دولت در خراسان رضوی بود آرزو می‌کردم به جای اینکه بگویند مشکلات حاشیه‌نشینی باید حل شود می‌گفتیم مشکلات روستايیان باید حل شود تا حاشیه‌نشین نداشته باشیم.

رضوي گفت: رسانه ملي، وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش و... باید به بازی‌های بومی روستا بپردازند و صدا و سیما تنها نباید تنها فوتبال يا ساير ورزش‌ها را پخش کند بلکه بايد معرف مسابقات محلی روستائیان نيز باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار