کد خبر: 670524
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
سرپرست دانشگاه کاشان
سرپرست دانشگاه کاشان گفت: در راستای ارتقاء فرهنگ، ما در دانشگاه وظیفه داریم دانشجویان را به گونه ای تربیت کنیم که هم پایبند به مبانی عقلی باشند و هم ایمان، اخلاق و علم را بیاموزند و عامل به آنها باشند.
هادی مومنی راوندی
دکتر عباس زراعت در جمع مردم کاشان به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرهنگ عامل شکل دهنده به ذهن و رفتار عمومی و جهت بخش و تاثیر گذار در عرصه تصمیات کلان کشور است اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی نیز نظام ارزشی حاکم بر فرهنگ کشور باید بر تعقل، ایمان، اخلاق، علم و عمل استوار باشد.
وی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم در دانشگاه به این نظام ارزشی برسیم  به الگو و ساختار نیاز است.
سرپرست دانشگاه کاشان، معاونت فرهنگی، دفتر نهاد رهبری و تشکل های فرهنگی را ساختار نظام ارزشی دانست و افزود: در باب الگو برای اجرا نیز اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی وجود دارد که مبنای فعالیت هاست.
وی به چهار شاخص حضرت امام خمینی(ره)، همراهی تهذیب و تعلیم، حاکمیت نگرش توحیدی، استقلال فکری و کارآمدی برای دانشگاه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز پرداختن به تهذیب نفس، حاکمیت بنیان های اخلاقی و ارزشمندی علم را برای دانشگاه اسلامی حایز اهمیت می دانند و اینکه دانشجو در محیط دانشگاه بایستی صبور و قانع، مایل به کار و تحقیقات، عقل او بر احساسش مقدم باشد و اهل انصاف، وقت شناسی، اغماض، کارجمعی و وجدان کاری باشد را تاکید نموده اند.
دکتر زراعت  به انجمن ها و کانون های فرهنگی دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: این کانون ها در طول سال تحصیلی برنامه های مختلف فرهنگی از جمله برگزاری کلاس های اخلاقی، برپایی محافل  و مسابقات قرآنی دوره آموزش قواعد صوت و لحن طرح مطالعاتی نهج البلاغه حلقه های معرفت تفسیر قرآن و نشست های علمی و فرهنگی و دینی برگزار می کنند.
سرپرست دانشگاه کاشان تعامل مردم با دانشگاه برای توسعه علمی حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: توسعه فضاهای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه مرهون مشارکت مردم و خیرین است که دانشگاه را همیاری می کنند.
وی به تشکیل بنیاد نخبگان سعیدی، بنیاد کتاب مطهر و صندوق فاطمه الزهرا(س) و ساخت چندین مجموعه خوابگاهی و دانشکده اشاره کرد و افزود: هدف دانشگاه تعامل با مدیریت شهری، تشکیل شورای پژوهش و فن آوری، کمک به مدیریت شهری و علمی کردن فعالیت هاست.
دکتر زراعت خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان با ایجاد رصدخانه بین المللی و ایجاد پژوهشکده و شرکت های دانش بنیان و آی سی تی پی در سطح ملی و بین المللی معرفی خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر