کد خبر: 667608
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
محققان دانشگاه بوستون دریافتند که مصرف قهوه تأثیر منفی بر سلامت دندان و لثه‌ها ندارد بلکه بالعکس نقشی محافظتی را ایفا می‌کند.
ایسنا: پیش از این نتایج تحقیقات نشان داده بود که مصرف قهوه تاثیر اندک اما آشکاری بر از دست دادن سلامت دندان‌ها بر جای می‌گذارد.

طی این پژوهش یکهزار و ۱۵۲ مرد ۲۶ تا ۸۴ ساله سفید پوست طی سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۸ مورد بررسی قرار گرفتند.

عوامل خطر تاثیر گذار نظیر مصرف الکل، تحصیلات، وضعیت دیابت، شاخص توده بدنی، سیگار کشیدن و تناوب مسواک و کشیدن نخ دندان نیز در این تحقیق کنترل شد.

طی این پژوهش که برای نخستین بار در جهان صورت گرفته، بر خلاف نتایج قبلی مشخص شد که مصرف قهوه می‌تواند در مقابل از دست دادن استخوان پریونتال نقش محافظتی را برای مردان ایفا کند.

نتایج این پژوهش در مجله "Periodontology" منتشر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار