کد خبر: 667435
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
شما احتمالا با طعم های شور، شیرین، تلخ، ترش هستید اما آیا شما می دانید که مزه پنجم نیز وجود دارد؟ مطالعات اخیر نشان می دهند مزه پنجم اومامی نام دارد، و یک مطالعه جدید نتیجه می گیرد که آن یک اثر منحصر به فرد بر اشتها دارد.

اومامی که به معنی "طعم خوش و طعم لذت بخش" است، احساس گوشتی با طعم غذا در دهان به طولانی مدت باقی می گذارد.برخی از سرآشپزها به umami  به عنوان یک عطر و طعم در شکل منو سدیم گلوتامات به عنوان افزودنی های غذایی به غذاهای خود اضافه می کنند.

با توجه به مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، MSG با خوردن سوپ تحریک می شود و به افزایش سیری بعد از غذا منجر می شود و عطر و طعم umami نیز به طور طبیعی در بسیاری از غذاهای سالم رخ می دهد.

در اینجا می توانید مواد غذایی که حاوی نوع طعم متفاوتی هستند را ببینید.

قارچ
قارچ در هر فنجان 20 کالری دارد و منبع گیاهی از ویتامین D می باشد و یک ماده غذایی کلیدی مرتبط با میزان چاقی، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان و سرطان های مشخصی است. تحقیقات اخیر نشان داده است که میزان ویتامین D خون کافی به بهبود قدرت عضلانی و کمک به عضلات موثر تر منجر می شود با تقویت انرژی از درون سلول ارتاط مستقیمی دارد.

قارچ همچنین حاوی آنتی اکسیدان های منحصر به فرد است که مبارزه با پیری و بیماری های قلبی از فواید آن است و در آن مواد آلی، کم سدیم وجود دارد که این طعم را به غذاهای ما اضافه می کند.

چای سبز، جلبک دریایی، گوجه فرنگی منبع عالی از مواد غذایی ویتامین دار به شمار می آیند که مطالعات اخیر محققان نشان می دهد استفاده از آن ها در غذا ها می تواند باعث ایجاد طعم متفاوتی شود که باعث لاغری و یجاد احساس سیری در ما خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار