کد خبر: 658565
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
براي تصاحب دستكش، توپ و كفش طلا
با نزديك شدن به پايان رقابت‌هاي جام جهاني برزيل علاوه بر مشخص شدن تيم‌هاي اول تا چهارم...
فريدون حسن
با نزديك شدن به پايان رقابت‌هاي جام جهاني برزيل علاوه بر مشخص شدن تيم‌هاي اول تا چهارم، علاقه‌مندان به فوتبال سخت منتظر هستند تا ببينند سه جايزه بزرگ جام يعني دستكش، توپ و كفش طلا به كدام بازيكنان تعلق مي‌گيرد.
 
در پايان جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي ايكر‌ كاسياس دروازه‌بان اسپانيا صاحب دستكش طلا شد، اينيستا هافبك خلاق اين تيم صاحب توپ طلا و عنوان بهترين بازيكن شد و جايزه كفش طلا نيز به توماس مولر، فور‌لان، اسنايدر و ويا كه هر كدام پنج گل به ثمر رسانده بودند اهدا شد.  فيفا در آستانه بازي نهايي جام جهاني اسامي نامزد‌هاي دريافت اين سه جايزه را اعلام كرد، بر اين اساس اسامي اين دروازه‌بان‌ها عبارت است از 1- مانويل نوير (آلمان) سر‌خيو رمرو (آرژانتين) و كيلور ناواس (كاستاريكا)؛ 
 
نامزد‌هاي توپ طلا، دي‌ماريا، ماسكرانو و مسي (آرژانتين) هوملس، كروس، لام و مولر (آلمان)، نيمار (برزيل) روبن (هلند)، رودريگز (كلمبيا)؛ نامزد هاي كفش طلا تاكنون رودريگز كلمبيايي با شش گل زده درصدر است، مولر پنج و نيمار و مسي هر كدام چهار گل را به ثمر رسانده‌اند.  فيفا همچنين پل بوگبا و رافائل واران از تيم‌ملي فرانسه و ممفيس ديپاي از هلند را به عنوان نامزد‌هاي در‌يافت جايزه پديده جام جهاني 2014 معرفي كرده‌ است. بايد به انتظار نشست و تا پايان بازي نهايي صبر كرد و ديد اين جوايز به كدام يك از اين بازيكنان تعلق مي‌گيرد.
 
گل مسي به ايران زيبا‌ترين گل جام!
 
اما پايگاه اينترنتي آسوشيتد‌پرس گزارشي از 10 گل بر‌تر جام جهاني منتشر كرد كه گل ليونل مسي به ايران نيز جزو يكي از 10 گل زيبا اين جام بر‌گزيده شد. اين گل هم به دليل زيبايي و هم به لحاظ اهميتش در اين فهرست جاي گرفت. از ديگر گل‌هاي اين فهرست مي‌توان به گل فان پرسي به اسپانيا و گل داويد لويز به كلمبيا اشاره كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار