کد خبر: 637438
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹
اظهار نگراني وزير دادگستري از خريد و فروش كودكان
وزير دادگستري گفت: هزينه ساماندهي كودكان خياباني نسبت به برخي هزينه‌ها در شهرهاي بزرگ چيزي نيست و چگونه است كه كوچه و خيابان و درخت‌هاي اين شهر شناسنامه دارند اما كودكان خياباني شناسنامه ندارند.

وزير دادگستري گفت: هزينه ساماندهي كودكان خياباني نسبت به برخي هزينه‌ها در شهرهاي بزرگ چيزي نيست و چگونه است كه كوچه و خيابان و درخت‌هاي اين شهر شناسنامه دارند اما كودكان خياباني شناسنامه ندارند.

مصطفي پورمحمدي در نشست شوراي هماهنگي مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك كه در وزارت دادگستري انجام شد، گفت: موضوع مهمي مثل كودكان كار يا خريد و فروش كودكان نياز به كار كارشناسي و مستندات دارد و بايد به نحوي با برنامه‌ريزي‌هاي درست نقيصه خود را جبران كنيم و ما سعي مي‌كنيم با تشكيل كارگروه‌هاي مختلف اين موضوع را تعقيب كرده و به سرانجام برسانيم.

وي به ضرورت حمايت از كودكان و نوجوانان اشاره كرد و گفت: موضوع خريد و فروش كودكان و كودكان خياباني مبتلابه همه جوامع و جامعه ما هم است اما با توجه به آموزه‌هاي ديني و فرهنگي ما اهميت اين موضوع دو چندان شده كه بايد براي حل آن اهتمام و جديت بيشتري نشان دهيم. وزير دادگستري با بيان اينكه نمي‌توان پديده سوءاستفاده از كودكان خياباني و بي‌سرپرست را با مديريت پراكنده درمان كرد، افزود: فقط تشكيل شورا در وزارت كشور يا وزارت دادگستري كافي نيست بلكه ترجمه عملياتي اين شوراها مهم است و مسائل شهري اينچنيني به مديريت واحد نياز دارد و دولت در نظر دارد تا مقوله مديريت در طبقات اجتماعي، طبقات سني و مديريت اين گروه‌ها را به مديريت متمركز شهري بسپارد. پورمحمدي با تأكيد بر اينكه برخي هزينه‌هايي كه در شهرهاي بزرگ انجام مي‌شود نسبت به هزينه‌اي كه براي درمان پديده كودكان خياباني لازم است، چيزي نيست، تصريح كرد: يكي از علل عدم توفيق در اين زمينه، نداشتن يك مديريت است. دلالي جمع‌آوري زباله در تهران روزي ميلياردها تومان است، چگونه است كه ما براي هر درختي در تهران شناسنامه داريم ولي نبايد براي آدم‌ها (كودكان خياباني) شناسنامه داشته باشيم حتي براي كوچه‌ها و خيابان‌ها كروكي و حد و مرز داريم.
 
وي اظهار اميدواري كرد در سال 93 مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك بتواند موضوعات در حوزه كودك را با جديت بيشتري پيگيري كند و افزود: هم اكنون 90 كارشناس با كارگروه‌هاي اين مرجع در حال همكاري هستند و اگر پيوست‌هاي مطالعاتي در اين حوزه داشته باشيم، كارها بهتر پيش خواهد رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار