کد خبر: 625738
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
فرماندار آستانه‌اشرفیه خبر داد
فرماندار آستانه‌اشرفیه از تجمع بزرگ عزاداران و هیئت‌های مذهبی این شهرستان در اربعین حسینی (ع) خبر داد.

علی باباخانی در نشست روسای هیئت‌های مذهبی این شهرستان اظهار کرد: در جایی که ادعا داریم آستانه‌اشرفیه چهارمین شهر مذهبی کشور است باید یک نمادی از این شهر مذهبی در کشور داشته باشیم و اربعین حسینی (ع) نماد مردم آن است.

وی افزود: حضور مردم آستانه‌اشرفیه در دو سال گذشته که به عنوان تجمع بزرگ اربعینی با هیئت‌های مذهبی این شهرستان و یک پرچم یا حسین (ع) به عزاداری می‌پردازند پاسخ به ندای لبیک یا حسین (ع) مردم مذهبی این شهرستان به خاندان رسالت و امامت است.

فرماندار آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه برای باشکوه شدن تجمع بزرگ اربعین حسینی تاکنون بیش از 22 جلسه برگزار شده است، گفت: در تجمعات اربعین سال گذشته بیش از 7شبکه کشوری و استانی به مدت دو ساعت مراسم پرشور مردم آستانه‌اشرفیه را روی آنتن بردند.

فرماندار آستانه‌اشرفیه خاطرنشان کرد: حضور مردم در اربعین سال گذشته به قدری باشکوه بود که مراسم این شهرستان با مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی به صورت همزمان از تلویزیون پخش شد.

وی خواستار هماهنگی‌ بیشتر هیئت‌های مذهبی شهر و روستا شد و خاطرنشان کرد: حضور مردم در اربعین حسینی در دنیای امروز تاثیرگذار بوده و نشان دهنده عشق مردم گیلان به اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست مذکور با اشاره به اینکه امروز بسیاری تلاش می‌کنند که دقایقی از مراسم مردم شهر خود را روی آنتن ببرند، گفت: باید از فرصتی که صدا و سیمای کشور و استان در اختیار مردم این آستانه‌اشرفیه گذاشته است استفاده کرد.

محمدحسین قربانی افزود: عزاداری اربعین حسینی نباید سیاسی شود زیرا در برگزاری بزرگ تجمعات اربعین حسینی تمام هیئت‌های مذهبی و مسئولان تلاش و کوشش دارند.

وی یکی از راه‌های توسعه کشور را داشتن آنتن تلویزیونی دانست و یادآور شد: ضمن توجه به سیاست‌های صدا و سیمای که دارای شاخص‌هایی است، باید نگاه ما برای رضای خدا در برپایی مراسم اربعین حسینی (ع) باشد.

مراسم بزرگ اربعین حسینی آستانه‌اشرفیه به عنوان یک مراسم پایلوت کشوری و استانی معرفی شده است.

امسال نیز این مراسم از چندین شبکه کشوری و شبکه باران به صورت زنده پخش می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار