به گزارش خبرنگار جوان از مازندران،محمد علی امیری در خصوص تحول بنيادين در آموزش و پرورش افزود: مهم ترين زيرساخت هاي تحول بنيادين، آموزش ضمن خدمت معلمان ، هوشمند سازي مدارس، ايجاد فضاهاي آموزشي و پرورشي، آموزش مديران و همراهي خانواده ها با دستگاه تعليم و تربيت است كه زمينه سازي هاي لازم بايد صورت پذيرد.
وي در خصوص تامين نيروي انساني در آموزش و پرورش مازندران،خاطر نشان کرد: با حضور 2000 دانشجو در دانشگاه هاي فرهنگيان استان، در طي سال هاي آينده كمبود نيروي انساني برطرف خواهد شد.
امیری با اشاره به اين كه دانشگاه فرهنگيان فرصت بسيار خوبي براي آموزش و پرورش است، پيشنهاد كرد در راستاي تامين نيروي انساني مورد نياز آموزش و پرورش، اختصاص سهميه شهرستاني جذب دانشجو در دانشگاه هاي فرهنگيان به جاي سهميه استاني انجام شود.
وي با بيان اين كه سالانه 39 تا 42 هزار دانش آموز نوسواد به عرصه تعليم و تربيت اضافه ميشود، اظهار داشت: عدالت آموزشي در مازندران رعايت ميشود.
اميري توجه به هنرستانها را گامي براي مهارت آموزي دانش آموزان دوره متوسطه دانست و تصریح کرد: در دوره متوسطه با رشد 4درصدي در نرخ فارغ التحصيلي دانش آموزان سال سوم مواجه بوده ايم.
وي هدفگذاري آموزش و پرورش در توجه به مدارس خاص را عاملي در شناسايي و پرورش استعداد دانش آموزان اعلام كرد و افزود: ستاد مدارس خاص كه شامل نمونه دولتي، شاهد و استعداد درخشان مي شود با اجراي برنامههاي كيفي در مدارس رتبه دانش آموزان را در المپيادها، جشنوارهها و كنكور افزايش ميدهد.
امیري انعقاد قرارداد با رشتههاي تحصيلي كه امكان توليد دارند را گامي در راستاي تحقق شعار حماسه اقتصادي عنوان و خاطر نشان کرد: از ظرفيت هنرستانهايي كه رشته تحصيلي توليدي دارند براي رفع نيازهاي دانش آموزان استفاده شده است.
مدير كل آموزش و پرورش مازندران هوشمند سازي مدارس را اولويت برنامهها در روش نوين تحصيلي دانست و اظهار داشت: بالغ بر 12 ميليارد تومان اعتبار از طريق خيران، مشاركت مردمي و نيز وام بانكي براي مدارس غير دولتي به منظور هوشمند سازي مدارس هزينه شد كه 500 ميليون تومان كمك استاني به اين بخش بود.
وي برنامه ريزي اعزام دانش آموزان به اردوي راهيان نور را از فعاليتهاي پرورشي آموزش و پرورش عنوان و تصریح کرد: دانش آموزان دوم دبيرستان به اين سفر معنوي اعزام ميشوند.
امیری آموزش معلمان را مدرسه محوري دانست و افزود: مازندران در توليد محتواي الكترونيكي با تعداد6 هزار و 700 اثر رتبه دوم كشوري را كسب كرده است.