کد خبر: 612876
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر از كاهش 30 درصدي قيمت سكه در شش ماه اخير و زيان خريداران خبرداد و با بيان اينكه سكه به قيمت 960 تومان يك‌سال گذشته بازگشته است، گفت: در 10 روز گذشته قيمت سكه تمام بهار با كاهش 150 هزار توماني مواجه شد.

محمد كشتي آراي در گفت‌وگو با مهر در مورد دلايل كاهش نرخ سكه و طلا در بازار در روزها اخير گفت: در يك هفته اخير، نگراني‌ها از بابت برخورد نظامي امريكا با سوريه كاهش يافته و با توجه به توافقات اخير امريكا و روسيه، منطقه از حالت تشنج‌ و بحران خارج شده است.

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر افزود: در حالت نرمال اقتصاد به سمت رشد حركت مي‌كند و رشد اقتصادي معادل با سرمايه گذاري در بخش‌هاي توليدي و در نتيجه رونق تجارت داخلي و خارجي است.

وي تصريح كرد: تمام مسائلي كه اتفاق افتاده است باعث شد كه ارزش دلار در بازارهاي جهاني افزايش يابد و همواره ‌ افزايش ارزش دلار معادل با كاهش قيمت طلا در بازارهاي جهاني است.

كشتي آراي افزود: در 10 روز گذشته قيمت طلا در بازارهاي جهاني سير نزول داشته؛ به طوري كه نرخ هر اونس طلا با كاهش 100 دلاري همراه بوده است كه باعث شده در داخل كشور نيز قيمت‌ها به همين ميزان و درصد كاهش داشته باشد. وي خاطرنشان كرد: در 10 روز گذشته قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي 150 هزار تومان كاهش يافته و از يك ميليون و 125 هزار تومان به 960 هزار تومان رسيده است كه اين ميزان كاهش قيمت با كاهش اونس طلا در بازارهاي جهاني متناسب است. رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با اشاره به افزايش ارزش پول ملي و كاهش قيمت ارزها در داخل كشور اشاره و عنوان كرد: اين امر به روند كاهش قيمت سكه و طلا كمك كرده است. به گفته وي، جو رواني كاهش قيمت‌ها باعث شده است كه مردم ديگر سكه و طلا را نگهداري نكنند و با اين امر، روند عرضه و تقاضايي كه پيش از اين در بازار حاكم بود بر هم خورده است، به نحوي‌كه عرضه بيشتر و تقاضا كمتر شده است.

كشتي آراي با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته براي كسب سود بيشتر مردم اقدام به خريد طلا و سكه مي‌كردند، تصريح كرد: اما در شش ماه گذشته نه تنها خريد سكه و طلا سودي نداشته، بلكه زيان نيز عايد شخص كرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار