کد خبر: 523310
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

بهرام میرآخوری جنگل را حیاتی ترین بستر توسعه پایدار و رونق بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: در حقیقت این امر زیربنایی برای رونق فعالیت های اقتصادی و کشاورزی در سطح منطقه به شمار می روند.
وی با بیان اینکه بیابان های اطراف شهرستان گرمسار در آستانه تهدیدی جدی قرار دارند اعلام کرد: این در حالی است که افرادی سودجو و منفعت طلب تیشه به ریشه تاغ هایی می زنند که با دستان پیشکسوتان عرصه منابع طبیعی از سال های ۴۲ جهت ایجاد کمربند سبز از ورامین تا مشهد کاشته شد تا از طوفان های شن و ماسه که شهر گرمسار و خطوط راه آهن را تهدید می کرد جلوگیری کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: در گذشته قبل از اجرای تاغ کاری در غرب گرمسار هجوم شن های روان و بادهای تند معروف به باد سیاه یا باد قرمز در سطح شهر کاملاً مشهود بوده است و گاهاً ساعت ها نور خورشید ناپدید می شد که با انجام عملیات تاغ کاری و تثبیت شن اکنون این پدیده کاملاً مهار شده است.
میرآخوری بیان کرد: این تاغ زارها در طی سالیان گذشته از طرف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مورد آبیاری و مراقبت قرار گرفت و طرح ها و پروژه هایی در این زمینه جهت جلوگیری از پیشروی کانون های بحران فرسایش بادی و کاهش خسارت ناشی از پدیده بیابان زایی و بهبود شرایط زیست محیطی مناطق بیابانی، تثبیت ماسه های روان، حفظ و پایداری دستاوردهای گذشته در امر بیابان زدایی انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار ادامه داد: بنابراین می طلبد با توجه به شرایط اقلیمی خشک و کمبود امکانات و بهره برداری بیش از حد منابع طبیعی، در یک عزم ملی با آگاهی بخشیدن به عموم همشهریان از توسعه فعالیت هایی که منجر به پدیده بیابان زایی، تخریب منابع طبیعی و قطع درختان تاغ که نقش جنگل را دارند جلوگیری کنیم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار در ادامه گفت: با از بین رفتن پوشش گیاهی بیابان های اطراف شهرستان، علاوه بر فرسایش بادی و هجوم شن های روان، سبب آلودگی هوا و بیماری های تنفسی و ... می شود، مطمئناً شاهد بادهای طوفانی توأم با شن های روان خواهیم شد.
میرآخوری در پایان افزود: با تثبیت کامل ماسه ها و شن های روان و حفاظت از خاک با اقدامات روش های خاک ورزی می توان باعث توسعه جنگل های تاغ در منطقه شد که این امر سبب رونق فعالیت های اقتصادی و کشاورزی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار