کد خبر: 521289
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
ایسنا: مراد عنادی، در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت بالایی که در زمینه گسترش معارف رضوی میان ایرانیان خارج از کشور وجود دارد به احیای فرهنگ رضوی و هویت بخشی در میان جوانان کمک می‌کند.

 

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: با توجه به ابعاد وسیع شخصیتی حضرت رضا (ع) 4 و 5 میلیون ایرانی مقیم خارج، عشق و علاقه فراوانی به امام هشتم دارند، بنابراین باید از این ظرفیت عظیم به درستی بهره گرفت.

 

عنادی تصریح کرد: براساس گزارش‌های رسیده از خارج از کشور، عشق و علاقه ایرانیان خارج از کشور به امام رضا (ع) چه در سطح نخبگان و چه در سطح مردم عادی قلبی است و فارغ از مباحث سیاسی و صف بندی‌های جناحی بروز و ظهور می‌یابد.

 

 

وی با تاکید بر این‌که «نوستالژی عشق به امام رضا (ع) در نسل اول ایرانیان خارج از کشور وجود دارد» افزود: این موضوع به توسعه فرهنگ اهل بیت کمک می‌کند.

 

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: ضروری است محبت امام رضا و به تبع آن فرهنگ و معارف رضوی را در نسل دوم و سوم ایرانیان خارج از کشور احیا و نهادینه کنیم، زیرا در این صورت این نسل دچار بحرانی هویتی نمی‌شود.

 

عنادی بر پوشش خبری گسترده برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در داخل و خارج از کشور تاکید کرد و افزود: به طور قطع پوشش رسانه‌ای این برنامه‌ها تاثیرگذاری جشنواره را در داخل و خارج از کشور چند برابر خواهد کرد، در این زمینه لازم است بویژه از ظرفیت شبکه‌های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حداکثر بهره برداری صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار