کد خبر: 521063
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
باشگاه خبرنگاران:  رييس سازمان حفاظت محيط زيست تاكيد كرد: همه دستگاه هاي امر توسعه، شاخص هاي مربوط به دستگاه ها خود را به نتيجه برسانند و اعلام كنند.
محمدي زاده با بيان اينكه تعيين شاخص هاي توسعه پايدار، موضوع زير ساختي است و امكان پايش، ارزيابي، رصد فعاليت ها را فراهم مي كند،اظهار داشت: گزارش بعدي جمهوري اسلامي ايران براي توسعه با فرض اين شاخص ها تدوين و ارائه خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه سند توسعه در حوزه محيط زيست، يك سند بالادستي و عام است و به عنوان مبنا تلقي مي شود، اظهار داشت: سند ملي محيط زيست مراحل نهايي تصويب را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي طي مي كند ،يك سند فرابخشي است و به همه دستگاه ها و مردم مرتبط است.
به گفته محمدي زاده، پيوست اين سند ملي،‌نقشه راهي است كه مي تواند اهداف توسعه پايدار را محقق نمايد و شاخص هاي توسعه پايدار مبنايي براي ارزيابي مي شود .
رييس سازمان حفاظت محيط زيست از عملياتي شدن الگوي مديريتي  در محيط هاي آموزشي ، واحد هاي صنعتي خبر داد و افزود: براي اينكه مفاهيم زيست محيطي نهادينه شود ، پايداري را در توسعه پايدار جستجو مي كنيم.
وي در ادامه از عملياتي شدن ماليات سبز در بودجه سالجاري دولت به مجلس شوراي اسلامي خبر داد و افزود: ماليات  واحد هاي كه به نوعي مضر محيط است و تخريب محيط زيست را در بر دارد، بايد ماليات اضافه بپردازند و امسال اين موضوع تعيين تكليف مي شود.
طراحي مدارس سبز در سطح كشور
معاون رييس جمهور همچنين از طراحي مدارس سبز در سطح كشور خبر داد و اظهار داشت: در اين مدارس انژي هاي پاك استفاده مي شود و پسماند هاي مدرسه صحيح جمع آوري و دفن مي شود.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد : در اين مدارس سرانه فضاي سبز پيش بيني مي شود و موضوعات زيست محيطي از قبيل آلودگي صوتي،‌نور كافي دنبال مي شود.
 
محمدي زاده بيان داشت: در حوزه فرهنگ سازي محيط زيست به دنبال نهادينه كردن اخلاق زيست محيطي و تغيير  رفتار محيطي در واحد هاي صنعتي،‌مدارس، دانشگاه ها و بيمارستان هستيم تا بتوانيم همه مردم را با موضوع محيط زيست درگير نماييم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار