کد خبر: 519151
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
رهبر معظم انقلاب در پيام نوروزي به مردم ايران چشم‌انداز سال ۹۲ را اميدوارانه همراه با پيشرفت توصيف كردند

رهبر معظم انقلاب در پيام نوروزي خود به مردم ايران سال ۹۲ را برابر چشم‌انداز اميدوارانه‌اي كه به لطف پروردگار و همت مردم مسلمان براي ما ترسيم شده، سال پيشرفت و تحرك و ورزيدگي ملت ايران دانستند، به اين معنا كه آمادگي ملت ايران بيشتر و حضور او مؤثرتر و سازندگي آينده اين ملت به دست خودشان و با همت باكفايت خودشان ان‌شاءالله بهتر و اميدبخش‌تر خواهد شد. متن كامل پيام نوروزي رهبر انقلاب بدين شرح است: 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
يا مقلب القلوب و الابصار، يا مدبر الليل و النهار، يا محول الحول و الاحوال، حول حالَنا الي احسن الحال.
اللهم صل علي حبيبتك سيده نساء العالمين، فاطمه بنت محمد صلي‌الله‌عليه‌و‌‌اله. اللهم صل عليها و علي ابيها و بعلها و بنيها. اللهم كن لوليك الحجه بن الحسن صلواتك عليه و علي ابائه في هذه الساعه و في كل ساعه ولياً و حافظاً و قائداً و ناصراً و دليلاً و عيناً حتي تسكنه ارضك طوعاً و تمتعه فيها طويلاً. اللهم اعطه في نفسه و ذريته و شيعته و رعيته و خاصته و عامته و عدوه و جميع اهل الدنيا ما تقر به عينه و تسر به نفسه. 

تبريك عرض مي‌كنم به همه هم‌ميهنان عزيزمان در سراسر كشور و به همه ايرانيان در هر نقطه‌اي از جهان كه هستند و به همه ملت‌هايي كه نوروز را گرامي مي‌دارند، مخصوصاً به ايثارگران عزيزمان، خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و خانواده‌هايشان و همه كساني كه در راه خدمت به نظام اسلامي و به كشور عزيزمان مشغول فعاليتند. اميدواريم خداوند متعال اين روز را و اين آغاز سال را براي ملت ما، براي همه مسلمانان عالم، مايه شادي و بهروزي و نشاط قرار دهد و ما را به انجام وظايفمان موفق و مؤيد بدارد. به هم‌ميهنان عزيزمان عرض مي‌كنم توجه داشته باشند كه ايام فاطميه در اواسط روزهاي عيد است و تكريم و احترام اين ايام براي همه ما لازم است.
ساعت تحويل و هنگام تحويل، در حقيقت حد فاصلي است بين يك پايان و يك آغاز؛ پايان سال گذشته و آغاز سال نو، البته نگاه عمده ما بايد به طرف جلو باشد، سال نو را ببينيم، براي آن خودمان را آماده كنيم و برنامه‌ريزي كنيم اما حتماً نگاه به پشت سر و راهي كه طي كرده‌ايم هم براي ما مفيد است. براي اينكه ببينيم چه كرده‌ايم، چگونه حركت كرده‌ايم، نتايج كار ما چه بوده است و از آن درس بگيريم و تجربه بياموزيم.
سال ۹۱ مثل همه سال‌ها، سالي متنوع و داراي رنگ‌ها و نقش‌هاي گوناگون بود. شيريني هم داشت، تلخي هم داشت، پيروزي هم داشت، عقب‌ماندگي هم داشت. زندگي انسان‌ها در طول حيات، هميشه همين‌جور است؛ با كش و قوس‌ها همراه است. با فراز و نشيب‌ها همراه است. مهم اين است كه از نشيب‌ها خارج شويم، خودمان را به اوج‌ها برسانيم.
آنچه در طول سال ۹۱ از جنبه مواجهه ما با جهان استكبار آشكار و واضح بود، عبارت بود از سختگيري دشمنان بر ملت ايران و بر نظام جمهوري اسلامي، البته ظاهر قضيه سختگيري دشمن بود اما باطن قضيه، ورزيدگي ملت ايران و پيروزي او در ميدان‌هاي مختلف بود. آنچه دشمنان ما هدف گرفته بودند، صحنه‌ها و عرصه‌هاي مختلف بود، عمدتاً عرصه اقتصاد و عرصه سياست بود. در عرصه اقتصاد گفتند و تصريح كردند كه مي‌خواهند ملت ايران را به ‌وسيله تحريم فلج كنند اما نتوانستند ملت ايران را فلج كنند و ما در ميدان‌هاي مختلف- به توفيق الهي و به فضل پروردگار- به پيشرفت‌هاي زيادي دست پيدا كرديم كه تفصيل آنها براي ملت عزيزمان گفته شده است، گفته خواهد شد، من هم ان‌شاءالله در سخنراني روز اول فروردين، به شرط حيات، اجمالاً مطالبي عرض خواهم كرد.
در زمينه اقتصاد البته بر مردم فشار وارد آمد، مشكلاتي ايجاد شد، به‌خصوص كه اشكالاتي هم در داخل وجود داشت. برخي از كوتاهي‌ها و سهل‌انگاري‌ها انجام گرفت كه به نقشه‌هاي دشمن كمك كرد، ليكن در مجموع، حركت مجموعه نظام و مجموعه مردم، يك حركت رو به جلو بوده است و ان‌شاءالله آثار و نتايج اين ورزيدگي را در آينده خواهيم ديد. 

در عرصه سياست، از يك جهت همت آنها اين بود كه ملت ايران را منزوي كنند، از جهت ديگر ملت ايران را دچار دودلي و ترديد كنند. همت آنها را كوتاه و ضعيف كنند. درست عكس اين عمل شد. در واقع عكس اين اتفاق افتاد. در زمينه انزواي ملت ايران، نه‌فقط نتوانستند سياست‌هاي بين‌المللي و منطقي ما را محدود كنند بلكه حتي نمونه‌هايي از قبيل اجلاس جنبش غيرمتعهدها با حضور تعداد كثيري از سران و مسئولان كشورهاي جهان در تهران تشكيل شد و عكس آنچه را كه دشمنان ما مي‌خواستند، رقم زد و نشان داد كه جمهوري اسلامي نه‌فقط منزوي نيست، بلكه در دنيا با چشم تكريم و احترام به جمهوري اسلامي و به ايران اسلامي و به ملت عزيز ما نگريسته مي‌شود. 

در زمينه مسائل داخلي، مردم عزيز ما در آنجايي كه امكان و موقعيت ابراز احساسات وجود داشت- عمدتاً در بيست‌ودوم بهمن سال ۹۱- آنچه را كه لازمه حماسه و شور بود، از خود نشان دادند، از سال‌هاي ديگر پرشورتر و متراكم‌تر در صحنه حاضر شدند. يك نمونه ديگر هم حضور مردم خراسان شمالي در بحبوحه تحريم‌ها بود كه نمونه و مستوره‌اي از وضعيت و روحيه ملت ايران را نشان مي‌داد نسبت به نظام اسلامي و به مسئولان خدمتكار و خدمتگزار خودشان. كارهاي بزرگي هم بحمدالله در طول سال انجام گرفته است؛ تلاش‌هاي علمي، كارهاي زيربنايي، تحرك فراوان مسئولان و مردم. زمينه‌ها براي حركت رو به جلو و ان‌شاءالله جهش، فراهم شده است، هم در زمينه اقتصاد، هم در زمينه سياست و هم در همه زمينه‌هاي حياتي ديگر. 

سال ۹۲ برابر چشم‌انداز اميدوارانه‌اي كه به لطف پروردگار و همت مردم مسلمان براي ما ترسيم شده است، سال پيشرفت و تحرك و ورزيدگي ملت ايران خواهد بود؛ نه به اين معنا كه دشمني دشمنان كاسته خواهد شد بلكه به اين معنا كه آمادگي ملت ايران بيشتر و حضور او مؤثرتر و سازندگي آينده اين ملت به دست خودشان و با همت باكفايت خودشان ان‌شاءالله بهتر و اميدبخش‌تر خواهد شد، البته آنچه را كه ما در سال ۹۲ در پيش‌رو داريم، باز عمدتاً در دو عرصه مهم اقتصاد و سياست است. در عرصه اقتصاد، به توليد ملي بايد توجه شود، همچنان كه در شعار سال گذشته بود، البته كارهايي هم انجام گرفت، منتها ترويج توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، يك مسئله بلند‌مدت است، در يك سال به سرانجام نمي‌رسد. خوشبختانه در نيمه دوم سال ۹۱ سياست‌هاي توليد ملي تصويب شد و ابلاغ شد، يعني در واقع اين كار ريل‌گذاري شد كه بر اساس آن، مجلس و دولت مي‌توانند برنامه‌ريزي كنند و حركت خوبي را آغاز كنند و ان‌شاءالله با همت بلند و با پشتكار پيش بروند. 

در زمينه امور سياسي، كار بزرگ سال ۹۲، انتخابات رياست‌جمهوري است كه در واقع مقدرات اجرايي و سياسي و به يك معنا مقدرات عمومي كشور را براي چهار سال آينده برنامه‌ريزي مي‌كند. ان‌شاءالله مردم با حضور خودشان در اين ميدان هم خواهند توانست آينده نيكي را براي كشور و براي خودشان رقم بزنند، البته لازم است هم در زمينه اقتصاد، هم در زمينه سياست، حضور مردم حضور جهادي باشد. با حماسه و با شور بايد وارد شد. با همت بلند و نگاه اميدوارانه بايد وارد شد. با دل پراميد و پرنشاط بايد وارد ميدان‌ها شد و با حماسه‌آفريني بايد به اهداف خود رسيد. 

با اين نگاه، سال ۹۲ را به عنوان «سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» نامگذاري مي‌كنيم و اميدواريم به فضل پروردگار، حماسه اقتصادي و حماسه سياسي در اين سال به دست مردم عزيزمان و مسئولان دلسوز كشور تحقق پيدا كند.
به اميد توجهات پروردگار و دعاي حضرت بقيه‌الله- ارواحنا فداه- و با درود به روح مطهر امام بزرگوار و شهيدان عزيز.
والسلام عليكم و رحمه‌الله و بركاته

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار