کد خبر: 518703
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
مهر: نام و امضای مرتضی تمدن 1600روز است که در زیر نامه ها و بخشنامه های و احکام استانداری تهران به عنوان استاندار پایتخت به چشم می خورد. عالی ترین مقام استان تهران سوابقی مانند نمایندگی مردم شهر کرد در مجلس هفتم، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، مشاور اقتصادی رئیس جمهور، معاون امور مجلس و استانهای وزارت صنایع و مدیرکل صدا و سیمای قم و خراسان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.
 
تمدن متولد 30 آبان ماه 1338 است و هم اکنون با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت در حال ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع دکترا است. 2 فرزند پسر دارد که یکی مهندس صنایع و دیگری سرباز وظیفه است. آقا مرتضی اهل آشپزی نیست و تنها می تواند با هزار زحمت آبگوشت بار بگذارد. خودروی شخصی اش پژو 405 و علاقه زیادی هم به سریالهای طنز دارد.
 
استاندار 52 ساله تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در آستانه سال نو مطالب جالبی از زندگی شخصی خود عنوان می کند.
 
امسال قصد سفر دارید؟
 
قرار است امسال عید دست در دست همسر و مادر عزیزم و فرزندانم به پابوس امام رضا(ع) برویم.
 
خرید عید موفقیت آمیز بود؟
 
اصلا وقت نداشتم برای خرید عید بیرون بروم. ولی روزهای پایانی سال همراه با همسرم به نمایشگاه بهاره و مد و لباس و برخی بازارها رفتیم. البته ناگفته نباشد که چون من زیاد خانه نیستم و تعطیلات نوروز هم در استانداری هستم زیاد بار خرید عید نداریم.
 
حقوق شما سال 90 حدود 2 میلیون تومان بود آیا تغییری کرده است؟
 
من حقوقم را از صدا و سیما می گیرم. اصل حقوقم یعنی پایه حقوقم 2 میلیون و نیم است ولی با اضافه کار شاید 3 میلیون تومان شود. البته من خودم متوجه نمی شوم که برای من چقدر حقوق ریختند. اصلا حریص نیستم که چقدر حقوق می گیرم.
 
تصویری از شما در خبرگزاریها منتشر شده که رئیس جمهور با دست مانع از حرکت شما شده ماجرای آن چیست؟
 
ماجرا از این قرار است که با آقای دکتر احمدی نژاد به اسلامشهر رفته بودیم تا پروژه مسکن مهر را افتتاح کنیم. در کنار بازدید تعدادی از شهروندان زیر باران شدید نامه هایی در دست داشتند تا به رئیس جمهور بدهند. من به آقای رئیس جمهور گفتم من نامه ها را جمع می کنم شما بروید پروژه ها را افتتاح کنید و ایشان گفتند شما نروید خودم می روم. بعد آقای رئیس جمهور از نرده ها بالارفته و نامه را جمع کردند و با مردم هم صحبت کردند.
 
آیا از دوستان کسی به شما پیشنهاد داده است کاندیدای ریاست جمهوری یا مجلس شوید؟
 
من اصلا در قد و قواره ریاست جمهوری نیستم. انسان نباید پایش را از گلیمش بیشتر دراز کند. در مورد نمایندگی مجلس هم باید بگویم که من از 4 سال نمایندگی شهر کرد خاطره خوبی ندارم. وقتی مجلس آمدم دیدم که باید همه کاری را انجام دهم غیر از قانونگذاری برای همین دیگر دوست ندارم به مجلس بروم.
 
در سال 91 معاونتهای خودتان را توبیخ کرده اید؟
 
الحمد لله معاونتهای استانداری مردان پرکار و پر تلاشی هستند که همیشه راهنمای بنده بودند و اگر قرار به توبیخ باشد آنها باید من را توبیخ کنند.
 
آیا در بحث مدیریت با استانداران دیگر رقابت هم دارید؟
 
بیشتر رفاقت است تا رقابت و از نظر و پیشنهاد یکدیگر استفاده می کنیم. نمی شود کلی گفت مدیریت کدام استان مشکل تر است ولی هر چقدر استانی غیر برخوردار تر باشد مدیریت آن هم مشکل تر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار