کد خبر: 511960
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱

 به گزارش جوان، چهار و ۶۲۳ پروژه و طرح عمرانی و خدماتی روستایی در سطح کشور طی مراسمی با حضور رییس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس به صورت همزمان به بهره برداری رسید.
این طرح ها در استان های لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، کردستان و خوزستان به بهره برداری رسیدند که رییس جمهوری اسلامی ایران با حضور در استان بوشهر و از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با دیگر استان ها، بهره برداری از این طرح ها را آغاز کردند.
معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: سهم لرستان از این تعداد طرح یک هزار و ۱۱۱ طرح و پروژه عمرانی و تولیدی است که به صورت همزمان در روستای چم پلک بخش شاهیوند شهرستان دوره چگنی به بهره برداری رسیدند.
حمید خورشیدوند افزود: از مجموع طرح های استان لرستان ۲۰۲ پروژه آن عمرانی است که برای اجرای آن ۳۴۶میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار کرد: همچنین ۸۴۴ طرح تولیدی، خدماتی و رفاهی نیز با هزینه ۲۰۸ میلیارد ریال دراین مراسم در مناطق مختلف روستایی استان لرستان به بهره برداری رسید.
خورشیدوند گفت: با بهره برداری از این طرح های تولیدی زمینه اشتغال بکار برای ۹۲۲ نفر در لرستان فراهم شده است.
وی افزود: بهره برداری از ۶۵ طرح هادی روستایی نیز با اعتباری معادل ۱۲ میلیارد ریال از دیگر طرح های بودند که در این مراسم به صورت همزمان در لرستان به بهره برداری رسیدند.
معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: این طرح ها و پروژه های عمرانی شامل فضاهای آموزشی، ورزشی و سالن های چندمنظوره، طرح هادی، طرح های اشتغالزا، کشاورزی، مخابراتی، خدماتی و تعاونی هستند که در راستای خدمت رسانی به مناطق روستایی استان لرستان به بهره برداری رسیدند.
مسئولان باید از حداقل فرصت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنند 
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: مسئولان باید از حداقل فرصت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنند. 
علی شریعت‌نژاد نیز در مراسم بهره‌‌برداری از ۱۱۱۱ پروژه عمرانی، کشاورزی و خدماتی لرستان که از طریق ویدئو کنفرانس با حضور ریاست ‌جمهوری در روستای چمپل که در بخش شاهی‌وند چگنی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی همه مردم لرستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: یکی از ویژگی‌های امروز انقلاب پیوند عمیق مردم و مسئولان با ولایت است.
وی افزود:‌ خدمت به این مردم همیشه در صحنه وظیفه است و همه مسئولان باید در فرصت‌های کوتاهی که در اختیار دارند از حداقل فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببرند.
شریعت‌نژاد یادآور شد:‌ اگر خدمات به روستاها خوب ارائه شود، قطعاً‌ شاهد مهاجرت مردم شهر به روستاها هستیم.
معاون سیاسی امنیتی استان لرستان با بیان اینکه باید زمینه اشتغال، تولید و ... در روستاها ایجاد شود، گفت:‌ باید همان طوری که مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی تأکید داشته‌اند ما نیز زمینه تولید ملی و حمایت از اقتصاد را در روستاها ایجاد کنیم.
شریعت‌نژاد یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی چهره‌ روستاها در تمام زمینه‌ها به خصوص در دولت نهم و دهم در زمینه مسکن مهر تغییر کرده است.
وی خاطر نشان کرد:‌باید کاری کنیم مهاجرت از روستاها به شهرها بالعکس شود و روستاییان نیز با ایجاد اشتغال و تولید این زمینه را برای مهاجرت فراهم کنند.
شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه امروز شاهد خدماتی نظیر برق‌رسانی،‌آب رسانی، ایجاد فضاهای آموزشی ورزشی،‌کشاورزی مسکن،‌خدمات بهداشتی و غیره در سطح تمام روستاهای لرستان هستیم و این یکی از برکات و نعمات انقلاب اسلامی است که باید قدر آن را بدانیم.
۴۰ درصد از پروژه‌های افتتاحیه امروز کشور به لرستان اختصاص دارد 
مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان گفت: ۴۰درصد از پروژه‌های افتتاحیه امروز کشور مختص به لرستان است.
علی‌داد هنرمند لحظاتی پیش در مراسم بهره‌برداری از ۱۱۱۱ پروژه روستایی که هم زمان با سراسر کشور در روستای چم پلک که در شاهی‌وند چگنی برگزار شد، گفت: امروز شاهد خدمات‌رسانی به روستاییان در سراسر ایران به خصوص استان لرستان هستیم.
وی با اشاره به اینکه استان لرستان یکی از استان‌های محروم کشور بوده، یادآور شد: در دولت نهم و دهم خدمات قابل قبولی در زمینه‌های مختلف به خصوص در بحث عمران،‌کشاورزی و خدماتی به روستاییان انجام گرفته است.
هنرمند افزود: ما امروز افتخار داریم که خدمتگزار مردمانی هستیم که هیچ‌ وقت مسئولان و دست‌اندرکاران نظام را تنها نگذاشته‌اند.
مدیرکل روستایی استانداری لرستان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۷۰ درصد مردم در روستاها و ۳۰ درصد در شهرها زندگی می‌کردند اما به علت نبود امکانات رفاهی روستاها را ترک و به شهرها مهاجرت می‌کردند.
وی افزود:‌ امروز امکاناتی که در روستاها فراهم شده شاهد مهاجرت از شهرها به روستاها هستیم.

هنرمند خاطر نشان کرد:‌ قبل از انقلاب هیچ کدام از راه‌های روستاهای لرستان آسفالته نبوده‌اند اما امروز به برکت این انقلاب پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی لرستان آسفالته هستند.
وی یادآور شد: امروز ۹۴ هزار و ۴۱۲ واحد مسکونی در روستاهای استان لرستان مقاوم‌سازی و بهسازی شده‌اند.
هنرمند با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها پنج روستای لرستان دارای شبکه‌های مخابراتی بوده اما امروز دو هزار و ۲۸۸ روستا در سطح لرستان زیر پوشش شبکه مخابراتی هستند.
مدیرکل امور روستایی لرستان گفت: امروز هم زمان با سراسر کشور ۱۱۱۱ پروژه عمرانی،‌کشاورزی، خدماتی با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد. 
۷۴ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌ سازی شد 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت:‌ ۷۴ هزار واحد مسکن روستایی در سطح لرستان مقاوم سازی شد. 
فرهاد خاکی‌پور ظهر امروزنیز در مراسم بهره‌برداری از ۱۱۱۱ پروژه روستایی که هم زمان با سراسر کشور در روستای چم‌پَلَک شاهیوند چگنی برگزار شد، گفت: در سطح استان لرستان ۲۸۴۰ روستا وجود دارد که دارای ۱۶۳ هزار واحد مسکونی هستند.
وی با اشاره به اینکه این استان یکی از استان‌های زلزله‌خیز است، یادآور شد: بنیاد مسکن متولی مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: از سال ۱۳۷۴ تا ۸۴ در سطح استان لرستان ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده اما با شروع دولت نهم و دهم یعنی از سال ۸۴ تاکنون ۷۴ هزار واحد مسکن روستایی در سطح استان لرستان مقاوم‌سازی شده است.
وی با اشاره به اینکه ۵۹ درصد از این واحدها از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کرده‌اند، بیان داشت: مابقی این میزان را مردم بازسازی و مقاوم‌سازی کرده‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت:‌ از تعداد ۲۸۴۰ روستا در سطح لرستان بیش از ۱۱۰۰ روستا دارای طرح هادی روستایی هستند.
خاکی‌پور گفت:‌ با اشاره به اینکه بهسازی و اجرای طرح‌های هادی روستایی در دستور کار بیناد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: در سال جاری ۲۵۰ روستای لرستان طرح هادی آن ها اجرایی شده که تاکنون ۶۵ روستا از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تاکنون ۳۴۰۰ واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید که استان لرستان در این زمینه یکی از استان‌های موفق در سطح کشور بوده است. 
۲۹۱۵ کلاس درس در لرستان احداث شده است 
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت:‌از سال ۸۴ تاکنون ۲۹۱۵ کلاس درس در استان لرستان احداث شده است. 
حسین اسدی‌پور نیز در مراسم بهره‌برداری از ۱۱۱۱ پروژه روستایی در استان لرستان گفت: امسال از مجموع پروژه‌هایی که تحویل آموزش و پرورش داده‌ایم ۷۰ درصد از آن ها سهم روستاییان لرستانی بوده است.
اسدی‌پور یادآور شد:‌در سال جاری ۶۸ پروژه با زیربنایی بالغ بر ۲۹ هزار متر مربع در سطح لرستان آغاز شده که بیشتر این فضاهای آموزشی،سالن‌های ورزشی،کانون‌های تربیتی و... بوده که در روستاها ساخته شده است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: این نشان می‌دهد دولت خدمت‌گزار علاوه بر بحث فضاهای آموزشی نسبت به فضاهای ورزشی نیز توجه خاصی داشته است.
اسدی‌پور گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۵۵۰ هزار متر مربع در قالب ۱۵۱۱ پروژه به فضاهای آموزش و پرورش لرستان افزوده شده است یعنی ۲۲۰ متر مربع روزانه به فضاهای آموزشی و پرورشی لرستان اضافه شده است.
وی خاطر نشان کرد: از سال ۸۴ تاکنون هر دو روز سه کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش داده‌ایم اما خوشبختانه امروز به جایی رسیدیم که هر روز سه کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان خاطر نشان کرد: در سطح استان لرستان ۴۴۰۰ کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی است.
لازم به ذکر است با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس  از ۱۱۱۱  پروژه عمرانی کشاورزی، خدماتی با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری شداجرای آیین های سنتی و محلی روستایی استان لرستان از برنامه های جنبی مراسم بهره برداری از این طرح ها در روستای چم پلک بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار