کد خبر: 510516
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۸
رئيس خبرگان رهبري:
همه بايد گوش به فرمان رهبر انقلاب باشيم
به گزارش فارس، آيت‌الله محمدرضا مهدوي كني در بيانيه‌اي به مناسبت فرا رسيدن يوم‌الله ۲۲ بهمن با اشاره به اهميت انتخابات آينده تأكيد كرد: دشمن كليدواژه «انتخابات آزاد» را به جاي «تقلب» برگزيده تا نتايج انتخابات را از قبل زير سؤال ببرند و كساني كه ناآگاهانه در اين دام افتاده‌اند، آبروي خود را در معرض تهديد قرار ندهند. 

در بخشي از بيانيه رئيس مجلس خبرگان رهبري خطاب به مردم آگاه و بصير ايران اسلامي آمده است: انقلاب اسلامي وارد سي و چهارمين سال حيات شكوهمند خود مي‌شود؛ در اين دوران، شاهد فراز و فرودهاي بسيار بوده‌ايم. امروز انقلاب اسلامي، چون مشعلي فروزان، فراروي انقلاب‌هاي منطقه و جهان است و نام امام خميني (ره)، هويت‌بخش تاريخ ايران اسلامي است. ما افتخار مي‌كنيم كه بنيانگذار جمهوري نوراني اسلامي، شخصيتي است كه اطاعت از خط مباركش را واجب مي‌دانيم. ولايت فقيه، وديعه الهي و وجه اصلي تمايز نظام ما با نظام‌هاي متعارف بشري است. 

ولايت فقيه يعني ولايت فقه، علم، عدل و حاكميت پاكي‌ها و احترام به حقوق انسان بر اساس نسخه الهي قرآن و امام خميني (ره) ‌مأموريت خود براي نظام‌سازي را به بهترين شيوه انجام داد و امروز، ‌دستاوردهاي چنين ولايتي را با همه وجود احساس مي‌كنيم. 

مقام معظم رهبري، پس از امام خميني (ره) با هدايت الهي و رأي خبرگان امت، در جايگاه زعامت قرار گرفت. نظام، با تدبير و درايت ايشان، مراحل سخت را پيروزمندانه، پشت‌سر گذاشت؛ امروز مي‌توانيم شهادت دهيم كه انقلاب اسلامي در جهان توفاني كنوني، در همان مسير هدايت‌بخش امام خميني (ره) پيش مي‌رود. پيروزي‌هاي غرورانگيز كشور نشان مي‌دهد هنوز دست پرقدرت الهي پشتيبان انقلاب است و مردم و مسئولان متعهد بر صراط مستقيم الهي در حركتند. 

در ادامه اين بيانيه آمده است: انقلاب ما در سايه پشتوانه‌هاي مردمي، جاودانه است؛ تاريخ انبياي الهي، ‌به جز مقاطعي كوتاه، سراغ ندارد كه ملتي، چنين فداكارانه، مطيع رهبر خود باشد. ملت ما با پيروزي‌هاي پياپي در جنگ سخت و نرم با استكبار جهاني، نشان داده است كه بيش از پيش، در صحنه ايثارگري ايستاده است. وظيفه مسئولان كشور است كه پاسخگوي مطالبات مردم باشند و صادقانه به آنان خدمت كنند. 

اين بيانيه مي‌افزايد: رمز پيروزي‌هاي روزافزون جمهوري اسلامي، «وحدت كلمه»‌و «كلمه وحدت» است؛ ملت ايران داراي اقوام و مذاهب و گويش‌هاي متفاوت است. آنچه وحدت ما را تضمين كرده، تمسك به اسلام و قرآن عزيز است. استكبار جهاني در پي آن است كه با جنگ نرم، در ارتباط اقوام و مذاهب، نخبگان، مردم و ميان قواي سه‌گانه رخنه ايجاد كند. همه بايد گوش به فرمان رهبر شجاع و هوشمند انقلاب، هوشياري خود را حفظ كنند. 

شرط پايبندي به وحدت، التزام عملي به قانون اساسي و قوانين و مقررات كشور است. وحدت ما تا آن‌گاه كه به ريسمان خدا چنگ زده‌ايم، ناگسستني است. 

آيت الله مهدوي كني در ادامه بيانيه خود آورده است: انتخابات رياست ‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در پيش است؛ دشمن در انتخابات سال ۸۸، از غفلت و جهل برخي سود برد و با فتنه‌گري، اقتدار و امنيت ملي را به خطر انداخت. ملت هوشيار ما از اين گردنه گذشت. اينك، چنانكه مقام معظم رهبري اشاره كردند، كليدواژه «انتخابات آزاد» را به جاي «تقلب» برگزيده‌اند تا نتايج انتخابات را قبل از برگزاري، زيرسؤال ببرند.
 
به كساني كه ناآگاهانه در اين دام افتاده‌اند توصيه مي‌كنيم به حقيقت بازگردند و آبروي خود را در معرض تهديد قرار ندهند و براي مردم و نظام مزاحمت پديد نياورند. انتخابات حق مردم است و مداخله بيگانگان در اين امر، برخلاف نظامات جهاني و حقوق بين‌الملل است؛ آزادي، استقلال و حقوق اساسي مردم، با مداخل بيگانگان به خطر مي‌افتد. كساني كه در اين خطرانگيزي با بيگانگان همراهند، عاقبت به خير نخواهند بود و دست پرقدرت ملت، آنان را مجازات خواهد كرد.
رئيس خبرگان رهبري تأكيد كرده است: سكان‌دار اجرايي كشور در انتخابات خرداد سال آينده بايد با گفتمان انقلاب اسلامي همراه باشد و به مطالبات مردم و رهبري، ‌در تراز دهه چهارم انقلاب توجه كند. او بايد پاسخگوي سوگند خود در انجام وظايف و مظهر وحدت ملت و تحكيم امنيت ملي و حفظ حدود اسلامي باشد. 

انتخابات، آزمون صداقت و كارآمدي است؛ كساني كه شرايط آمده در قانون اساسي براي رياست جمهوري را در خود نمي‌بينند، مردم و نهادهاي نظارتي و اجرايي را به زحمت نيندازند. نمايندگان واقعي بخشي از مردم احزاب و گروه‌ها به صحنه بيايند و در رقابتي اخلاقي، قانونمند و جدي به وظايف خود عمل كنند. رئيس خبرگان رهبري در ادامه آورده است: در اين شرايط، مهم‌ترين وظيفه مديريتي مسئولان، ساماندهي اوضاع اقتصادي كشور و پاسخ بهنگام به تهديدها و تحريم‌هاي دشمن است. مردم، چنانكه امام راحل فرمودند ولي نعمت ما هستند و كاهش مشكلات معيشتي آنان اولي‌ترين رسالت مديران است. از دولت و مجلس مي‌خواهيم كه با توجه به توصيه مقام معظم رهبري به اقتصاد مقاومتي در اين مقطع، در تصميم‌سازي‌ها و تصميم‌گيري‌ها، كارشناسانه رفتار كنند و در سايه برقراري تفاهم، در آستانه عيد نوروز، منادي خبرهاي خوش براي مردم عزيز باشند. 

دربخش پاياني بيانيه آيت الله مهدوي كني آمده است: امروز دشمنان ايران و اسلام و جنگ‌افروزان جنگ‌هاي سخت و نرم، در اتاق‌هاي جنگ خود نقشه‌اي شومي طراحي كرده‌اند؛ آنان، به بهانه برخورداري ما از فناوري صلح‌آميز هسته‌اي و به قصد براندازي نظام و جدا كردن مردم از انقلاب در پي تشديد تحريم‌ها و فشارها هستند. ملت ما در راهپيمايي با شكوه يوم‌الله ۲۲ بهمن امسال، تير خلاص به اين راهبرد خائنانه و ننگين خواهد زد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار