کد خبر: 510165
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
مدیرکل اوقاف کرمانشاه:

به گزارش جوان، حجت الاسلام محمدباقر حسینی‌اراکی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بقاعی که شجره و شیوع محلی ندارند، در شورای تامین استان کرمانشاه تعیین تکلیف‌ می‌شوند، اظهار کرد: کمیته ساماندهی بقاع متبرکه ملاک ارزیابی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در راستای تشخیص و ساماندهی بقاع متبرکه است.
به گفته حسینی‌اراکی، کمیته ساماندهی بقاع متبرکه، سیاست‌دهی و اجرای نیت واقف و کمیته طرح تربیت حافظان قرآن کریم و ۳ کمیته تشکیل دهنده قرارگاه غدیر که در سطح سازمان اوقاف و امور خیریه است، به تازگی نیز در استان کرمانشاه، راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به گسترش صحن حرم بقعه سیده‌فاطمه در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: ۳ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی اطراف حرم لازم است و به‌محض گرفتن اعتبار، کار اجرایی آزادسازی اطراف این بقعه متبرک که مورد توجه خاص مردم استان کرمانشاه است، شروع خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، بازسازی بقاع متبرکه و سرمایه‌گذاری برای موقوفات را از الویت‌های کاری خود بیان کرد و افزود: این فعالیت در راستای حفظ موقوفات و مولد شدن آن است.
حسینی‌اراکی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های قطب فرهنگی‌شدن بقاع متبرکه حضور زائر در این مکان‌های مقدس است، گفت:۱۸ کتابخانه قفسه باز در راستای تکریم زائران و مراجعه‌کنندگان به بقاع متبرکه را در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه قرار داده‌ایم.
وی در ادامه از مستاجران موقوفات خواست تا با پرداخت اجاره‌بها به‌موقع موقوفات، اداره کل اوقاف استان کرمانشاه را در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و غیره یاری کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، کمک به تامین دارو و درمان افراد بی‌بضاعت، برگزاری مراسمات مذهبی و قرآنی، کمک به حوزه‌های علمیه را برخی از مواد مصرف اجاره‌بها موقوفات عنوان کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به مردم استان کرمانشاه این اطمینان را می‌دهیم که آنچه حق مردم است به آن دست یابند و تمام تلاش پرسنل اداره کل اوقاف استان کرمانشاه، حفظ موقوفات و اجرای کامل نیت واقفان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار