کد خبر: 506136
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳
آیت‌الله ممدوحی:
به گزارش خبرنگار جوان از کرمانشاه، آیت‌الله حسن ممدوحی در جمع مردم متدین و ولایت‌مدار کرمانشاه در مسجد آیت‌الله بروجردی این شهر بیان داشت: اسلام تمام کره زمین را فرا می‌گیرد و این وعده الهی است.
ممدوحی با اشاره به اینکه سلاح هسته‌ای نمی‌تواند در مقابل اراده الهی بایستد، اظهار داشت: آمدن حضرات معصومین (ع) به ایران حکمتی دارد که تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود و وقتی امام رضا (ع) در ایران به شهادت رسید، بسیاری از امامزاده‌ها از حجاز روانه ایران شدند و این یکی از آثار حرکت امام رضا (ع) به ایران است.
وی گفت: امروز در هر گوشه‌ای که یک امامزاده باشد، باعث می‌شود اسلام در آن‌جا زنده باشد و اگر امام رضا (ع) حرکت نمی‌کرد، ایران از این برکات محروم می‌شد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای آمدن امام رضا (ع) توطئه‌هایی انجام گرفت تا در یک محاصره خاص، حضرت (ع) را به‌عنوان فردی دنیاطلب معرفی کنند، اما امام رضا (ع) با رفتار خودش در برخورد با مردم این نقشه‌ها را خنثی کرد.
ممدوحی افزود: دانشمندان زیادی از یهودیت، مسیحیت و اهل سنت در اختیار مامون بودند و مامون یک جلسه تشکیل داد تا این دانشمندان در مباحث علمی و دینی امام رضا (ع) را شکست دهند که در این جلسه امام رضا (ع) به سئوالات این دانشمندان از انجیل و تورات با زبان خودشان جواب می‌داد و آن‌ها بهت زده شده بودند.
وی شیعیان را مبتکر علم در اسلام دانست و ادامه داد: اینکه می‌گویند امام حسن (ع) با معاویه صلح کرد غلط تاریخ است، چراکه امام حسن (ع) با معاویه قطع‌نامه امضاء کرد و در این قطع‌نامه مشخص شد معاویه حق تعیین جانشین برای خود ندارد، شیعیان باید در تمام قلمرو اسلام امنیت داشته باشند و در قلمرو اسلام نباید کسی را مجبور کنند به معاویه امیرالمومنین بگوید.
ممدوحی با بیان اینکه اگر امام حسن (ع) با معاویه جنگ می‌کرد مسلمان‌کشی صورت می‌گرفت، تصریح کرد: در این صورت روم شرقی به مسلمانان حمله می‌کرد و این موضوع باعث شد اسلام زنده بماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: شکست در اسلام معنا ندارد و در قیام امام حسین (ع) می‌بینیم که ریخته شدن خون سیدالشهدا (ع) از علل بقاع اسلام در تاریخ است.

وی برپایی حوزه‌ها، شکل‌گیری مراسمات معنوی و گسترش مباحث دینی را از برکت حرکت امام حسین (ع) اعلام کرد و عنوان داشت: با گذشت زمان تحلیل‌هایی که از قیام امام حسین (ع) صورت می‌گیرد فیلسوفانه‌تر می‌شود و این نتیجه این حرکت و پیروزی آن است.

وی پیروزی را به کرسی نشستن هدف دانست و خاطرنشان کرد: هدف امام حسین (ع) به کرسی نشست و این معجزه خداست.

ممدوحی اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) خدمات بسیاری به اسلام داشته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که امروز موجب ناراحتی مقام معظم رهبری می‌شوند، دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) هستند.

ممدوحی در پایان گفت: باید فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب را نصب‌العین قرار دهیم تا بتوانیم از توطئه‌های پلید دشمنان عبور کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار