کد خبر: 505279
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
دنیای اقتصاد: در تهران آپارتمان‌هایی برای اجاره وجود دارد که مستاجران آنها باید معادل پول خرید یک آپارتمان معمولی را برای «رهن» و معادل حداقل ۵ برابر حقوق یک کارمند را برای «اجاره ماهانه» پرداخت کنند!

شاید قیمت‌های پیشنهادی نرخ‌های اجاره عنوان شده در ستون امروز نبض بازار به عقیده عده‌ای از مستاجران در بازار اجاره مسکن نجومی و غیرقابل باور باشند اما نرخ‌های اجاره موجود در این گزارش واقعیت دارند زیرا اجاره بهای کلیه واحدهای معرفی شده امروز چند ۱۰۰ میلیون تومانی و حتی یک میلیاردی هستند.

جدا از این مساله که بسیاری از مشاوران املاک اظهار می‌کنند واحدهای لوکس و سوپرلوکس علاوه بر بازار خرید و فروش در بازار رهن و اجاره هم مشتریان خاص خود را دارند، بطور ۱۰۰ درصد برخی از مشتریان در بازار اجاره حتما میل به اجاره چنین واحدهایی دارند که این واحدها هم با همچون نرخ‌های ارزنده یا کاذب به بازار تقاضا عرضه می‌شوند.

در فایل اکثر این دسته از واحدهای مسکونی به امکانات رفاهی و تفریحی همچون سالن ورزش، سالن اجتماعات، جاده تندرستی، لابی، حضور مستخدم، روف گاردن و اتاق‌های مستر اشاره شده است.


جالب آنکه استخر، سونا و جکوزی امکاناتی هستند که مثل پارکینگ و انباری و آسانسور در این آپارتمان ها جزو مشخصات بی‌اهمیت محسوب می‌شوند چراکه در واحدهای لوکس و سوپرلوکس، این امکانات جزو حداقل امکانات معرفی می‌شوند. این میزان نرخ‌های اجاره، بسیاری از مستاجرانی را که قدرت پرداخت اجاره بهای چنین واحدهایی را ندارند به یاد مستاجران خوش نشین می‌ا‌ندازد زیرا آنها براین باورند اگر آنها از چنین درآمد ماهانه یا از بودجه‌ای که برای ودیعه پرداخت می‌شود، بهره‌مند بودند به اجاره نشینی ادامه نمی‌دادند بلکه فوری واحدی را هرچند کوچک خریداری می‌کردند.

برای مثال: یک واحد ۳۳۰ متری نوساز در خیابان تختی واقع در خیابان فرشته با کلیه امکانات با شرایط ۷۰۰ میلیون تومان رهن کامل به مستاجر تحویل داده می‌شود. همچنین یک میلیارد تومان به عنوان رهن واحدی ۳۳۵ متری در فرمانیه از سوی مالک در نظر گرفته شده است. در توضیحات این واحد مسکونی اظهار شده که واحد مذکور نوساز و از کلیه امکانات برخوردار است.

نرخ‌های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط شود البته درجه کیفیت محله هم براین امر تاثیر بسزایی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار