کد خبر: 503844
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
رییس پلیس آگاهی تهران:‌
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۸۸ تن از دلالان سکه و ارز در اجرای مرحله جدید از طرح برخورد با دلالان سکه و ارز در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی پلیس آگاهی برخورد با متخلفان و اخلالگران بازار سکه و ارز است، گفت: بنا بر تصمیمات مقام قضایی و تدابیر رییس پلیس پایتخت پیرامون "رسیدگی به شکایات شهروندان"، اقدامات ماموران پلیس آگاهی از شب گذشته در این خصوص آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این طرح بر فعالیت فروشندگان غیرمجاز، دستفروشان و دلالان سکه و ارز که از فرصت‌های پیش آمده سوء استفاده کرده‌اند و اقدام به فروش سکه‌های تقلبی، وجوه نقد مشتریان و توزیع دلارهای جعلی و سکه‌های با عیار پایین کرده بودند، برخورد و نظارت کامل صورت گرفت، گفت: اخیرا تعدادی از این افراد متخلف با توجه به اینکه فرصت فعالیت در طول روز را نداشته‌اند، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در تاریکی شب می‌کردند که در این راستا شکایت‌هایی از سوی شهروندان مبنی بر فروش ارز تقلبی در میان ارزهای واقعی و یا سرقت ارز سکه‌های خریداری‌ شده ارائه شد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اجرای این طرح، گفت: این مرحله از طرح از ساعت ۸ شب گذشته طی عملیاتی هماهنگ در محدوده عملیات این افراد صورت گرفت که طی آن ۸۸ تن از فروشندگان و دلالان سکه و ارز که به صورت غیرمجاز و مجرمانه اقدام به خرید و فروش سکه و ارز کرده بودند، بازداشت شدند.

به گفته محمدیان، این دسته از افراد دستگیر شده، پس از انجام تحقیقات و تکمیل پرونده، به حضور مقام قضایی معرفی شدند.

وی به این دسته از افراد و دلالان هشدار داد که از اقدامات مجرمانه خود پرهیز کنند، چرا که اقدامات آنان سبب ایجاد سلب آسایش شهروندان، سد معبر، بروز سرقت و کلاهبرداری می‌شود و پلیس نیز در این زمینه کوتاه نخواهد آمد و با متهمان شدیدا برخورد خواهد کرد.

وی همچنین از شهروندان نیز خواست که نیازهای خود را در این زمینه از طریق مراجعه به مراکز صرافی معتبر و مجاز تامین کنند تا مورد کلاهبرداری و سرقت از سوی شیادان و دلالان متخلف سکه و ارز قرار نگیرند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه بارها مشاهده شده که مشتریان پس از خرید از دلالان سکه و ارز، متوجه تقلبی بودن آن شده‌اند، گفت: مراجعه شهروندان به این افراد، سبب بروز درگیری و ضرب و جرح از سوی دلالان شده، در حالی که مراجعه به صرافی‌های معتبر این امکان را به مشتریان می‌دهد که در صورت بروز مشکل بتوانند به این مراکز مراجعه و مشکلات خود را حل کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار