کد خبر: 499136
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۳
قهرمان نيم‌فصل امروز در حاشيه خزر يا خليج فارس تعيين مي‌شود
تيم‌هايي چون استقلال و سپاهان، آخرين تلاش‌هايشان را براي كسب عنوان قهرماني مي‌كنند. اما تيم هايي هم مثل پرسپوليس، همچنان به دنبال جايگاهي بهتر هستند و رسيدن به رتبه‌اي تك رقمي در جدول و برخي هم مثل گهر درود لرستان، هدفشان هنوز دو رقمي كردن عدد امتيازهايشان در نيم فصل اول است. 

داماش گيلان – استقلال، ساعت ۱۵:۱۵
فولاد همواره حريف قدري براي تيم‌هاي پايتخت بوده اما با توجه به شرايط حساس نيم فصل، كمتر كسي تصورش را مي‌كرد كه قلعه نويي، از خير سه امتياز ديدار خانگي برابر خوزستاني‌ها بگذرد. خصوصاً كه گذشتن از اين پيروزي خانگي، كار قهرماني نيم فصل را به اما و اگرهاي بازي آخر مي‌كشاند. اما هفته گذشته، شانس با ياران استقلال نبود و فولاد، يك بار ديگر، خواسته‌اش را به استقلال تحميل كرد. آن هم در آزادي تا حساسيت رقابت‌هاي نيم فصل، تا آخرين روز آن ادامه داشته باشد. حالا كار استقلال به گيلان كشيده و براي آنكه عنوان قهرماني نيم فصل را از آن خود كند، بايد از سد شاگردان درخشان بگذرد، آن هم در عضدي رشت. از لحاظ جدولي، شرايط استقلال بسيار خوب است. صدرنشين است با يك امتياز بيشتر از تيم دوم جدول. آن هم در شرايطي كه حريفش جايگاهي بهتر از سيزدهمين خانه جدول را ندارد. اما قلعه نويي بهتر از هركسي مي‌داند امروز، كار آساني در خانه حريف ندارد. اول اينكه داماشي كه طي هفته‌هاي اخير با درخشان خوب كار كرده بود، هفته قبل شكست سنگيني را برابر سپاهان متحمل شده و در صورت تكرار ناكامي هفته گذشته، به جمع فانوس به دستان اضافه مي‌شود و ترس از اين اتفاق، انگيزه ميزبان را براي كسب هرسه امتياز اين بازي خانگي چند برابر كرده است. 

از سوي ديگر، نيمكت داماش را درخشان پرسپوليسي هدايت مي‌كند مربي كه بي‌شك تمام تلاشش را مي‌كند تا استقلال قهرمان نيم فصل نشود و تيمش سقوطي دوباره را تجربه نكند. اما قلعه نويي هم مربي‌اي نيست كه با اين دو، دوتا، چهارتاها، توپ و ميدان را تقديم حريف كرده و دست از تلاش بكشد. او كه در بازي با فولاد هم تمام توان خود را به كار بست تا جشن قهرماني نيم فصل را در آزادي و با حضور هوادارانش بگيرد، امروز تنها به جبران ناكامي هفته گذشته و سه امتياز بازي مي‌انديشد تا قهرماني نيم فصل را از دست ندهد. خصوصاً كه به خوبي مي‌داند سپاهاني كه هفته قبل داماش را به سختي شكست داده، در انتظار كوچكترين لغزش آبي پوشان پايتخت است تا به صدر جدول و قهرماني نيم فصل دست يابد و اين چيزي نيست كه قلعه نويي بخواهد. هرچند كه كار استقلالي ها، به گفته سرمربي اين تيم با وجود پنج، شش غايب، كار چندان آساني نيست. 

آلومينيوم هرمزگان – سپاهان، ساعت ۱۵
در حالي كه استقلال براي كسب عنوان قهرماني و پايان دادن به رقابتهاي نيم فصل، به كناره درياي خزر رفته، سپاهان نيز كه به لغزش استقلال اميدوار است تا اين عنوان را به نام خودش بزند، به كنار خيلج هميشه فارس آمده و در پي آن است كه در بندر جشن قهرماني نيم فصل را برپا كند. با شكست استقلال برابر فولاد و پيروزي سپاهان مقابل داماش، حالا كار به روز آخر و شايد حتي به ثانيه‌هاي آخر كشيده تا مشخص شود كه چه تيمي قهرمان مي‌شود. استقلال صدرنشين يا سپاهان. زرد پوشان اصفهاني آخرين بازي خود در نيم فصل اول را در خانه حريف انجام مي‌دهند و امروز مهمان آلومينيوم سازان هرمزگاني هستند. تيم تازه وارد ليگ كه سيزده پله پايين تر از شاگردان كرانيكار و در خانه پانزدهم جدول منزل كرده است. اگرچه در ظاهر حريف امروز تيم دوم جدول كه در جمع فانوس به دستان است، چندان قدر نيست. اما نبايد از انگيزه جواني و دوندگي اين تيم چشم پوشيد. هرچند كه مهم‌تر از اين مسئله، فردي است كه روي نيمكت آلومينيوم سازان نشسته است. اكبرميثاقيان كه همواره ترفند‌هاي جديدي براي رو كردن دارد و البته استاد مساوي گرفتن است و به زانو در آوردن تيم‌هاي بزرگ و مدعي كه بايد ديد اين بار هم مي‌تواند موفق شده و به قهرماني شاگردان قلعه نويي كمك كند؟! 

پرسپوليس – تراكتورسازي، ساعت ۱۷:۳۰
آخرين نبرد امروز، در آزادي برگزار مي‌شود. جايي كه پرتغالي‌هاي ليگ، براي پيروزي به جان هم مي‌افتند. از يك سو مانوئل با سرخپوشان پايتخت و از سويي ديگر، توني اوليويرا با سرخپوشان تبريزي. مانوئل كه تيمش از سه بازي گذشته، دو پيروزي و يك مساوي كسب كرده، اكنون به دنبال يك پيروزي ديگر است تا با آرامش نسبي كه تيمش اين روزها به آن رسيده، راهي تعطيلات نيم فصل شود و نيم فصل دوم را با رتبه‌اي تك رقمي آغاز كند. اين بازي البته‌ يك جهت ديگر هم براي سرخپوشان حائز اهميت است. آخرين بازي دو تيم، به فصل قبل باز مي‌گردد كه پرسپوليس به تراكتوري كه هدايت آن را قلعه نويي در دست داشت، باخت. آن هم با نتيجه پرگل چهار بر يك. و اكنون كه شرايط اين تيم در چند هفته اخير اندكي بهتر شده است، سرخپوشان در پي جبران باخت سنگين فصل قبل هستند و تثبيت اين روند رو به رشدي كه طي سه هفته اخير و بعد از برد پر گل پيكان به دست گرفته‌اند. هرچند كه مانوئل براي رسيدن به اين هدف و سه امتياز اين ديدار خانگي، مشكلاتي هم دارد كه مهم‌ترين آن، محروم بودن انصاري فر، بنگر، نوروزي و همچنين مصدوم بودن قاضي و كريمي است. كه بايد ديد مانوئل پرتغالي براي اين مشكل برابر تيم هم وطن خود، چه تدابيري در نظر گرفته است و مي‌تواند با حفظ روند رو به رشدي كه در پيش گرفته راهي تعطيلات نيم فصل شود يا در آخرين فرصت‌هاي نيم فصل اول، باز هم شرايط را براي خود و تيمش بغرنج تر مي‌كند؟! 

برنامه ساير ديدارها
صبا– مس كرمان، ساعت ۱۵
سايپا–گهر دورود، ساعت ۱۵
راه آهن– فجرسپاسي، ساعت ۱۵:۱۵
فولاد خوزستان– نفت تهران، ساعت ۱۵:۱۵
ذوب آهن– ملوان، ساعت ۱۵:۱۵
پيكان– نفت آبادان، ساعت ۱۵:۱۵
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار