کد خبر: 498290
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶
مهر: در حالی که اجاره بها در برخی از مناطق تهران توسط مالکان بالاتر از عرف بازار تعیین می شود، اما هنوز نظارتی بر شیوه قیمت گذاری وجود ندارد و سامانه اطلاعات بازار مسکن هم کمک زیادی به این وضعیت نکرده است.

موضوع نظارت بر قیمت های پیشنهادی مسکن با وجود مشکلاتی که در این بخش وجود دارد هنوز به سرانجامی نرسیده است و مالکان با تعیین قیمت های دلخواه، مستاجران را با مشکلات زیادی مواجه می کنند.

در واقع برخی از موجری براساس نیاز مالی و شرایط اقتصادی که دارد سعی می کند تا اجاره بهایی را بالاتر از عرف معمول منطقه خود تعیین کند که همین امر قیمت ها را در یک محله یا خیابان بالاتر می برد.

دولت در چند ساله اخیر با ارائه برخی از راهکارها مانند بسته اجاره بها و یا سامانه اطلاعات بازار مسکن سعی داشته تا مستاجران را با قیمت های واقعی اجاره آشنا کند و راه افزایش قیمت را هم برای این دسته از موجران ببندد اما بازهم قیمت های سرسام آور برای اجاره بها تعیین می شود.
براساس آخرین نرخ ها، اجاره بها در میان آپارتمان های کوچک در تهران، قیمت بیشتری نسبت به متراژ خود دارد و این دسته از مستاجران که به دلیل هزینه کمتر به سراغ این دسته از آپارتمان ها می روند قیمت های بالایی را برای رهن یک واحد می پردازند.

البته اجاره آپارتمان های لوکس هم قیمت های بالایی را دارد که به دلیل تفاوت سطح درآمدی این دسته از مستاجران، قیمت ها مورد توافق طرفین است اما آپارتمان های مناطق متوسط و با سطح در آمد کمتر این موضوع چالش بیشتری را ایجاد می کند.

اجاره بها در برخی از آپارتمان های شهر تهران

براساس گزارش میدانی یک واحد ۳۰ متری و یک خوابه در محدوده مترو سبلان با ۸ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره داده می شود و برای یک واحد ۴۰ متری در خیابان جیحون ۱۰ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

آپارتمانی ۴۰ متری در تهرانپارس هم، ۲۶ میلیون تومان رهن داده می شود و برای یک سوئیت ۳۰ متری در شهران با انباری ۳ میلیون تومان رهن و ۴۵۰ هزار تومان اجاره دریافت می شود.

آپارتمانی ۴۵ متری در مجیدیه جنوبی ۱۶ متری دوم با پارکینگ و انباری با ۸ میلیون تومان رهن و ۴۵۰ هزار تومان اجاره داده می شود و ۴۲ متری در قصرالدشت بدون پارکینگ ۱۰ میلیون تومان رهن و ۲۹۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

یک آپارتمان ۵۰ متری در خیابان نیاوران هم با قیمت ۵۰ میلیون تومان رهن داده می شود و برای همین متراژ در خیابان نواب یک خوابه ۱۰ میلیون تومان رهن و ۵۰۰ هزار تومان اجاره دریافت می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار