کد خبر: 498284
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام رفع ممنوعیت واردات با منشأ ارز صرافی‌ها و توافق با گمرک، گفت: واردات خودروهای پرمصرف همچنان ممنوع است و ثبت‌ سفارش نمی‌شود.

حمید صافدل در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه روز گذشته مذاکرات بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع ممنوعیت واردات با ارز منشا صرافی‌ها به نتیجه رسیده است، گفت: بر اساس توافقات انجام شده میان سازمان توسعه تجارت ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران، موضوع ممنوعیت واردات با ارزهای منشا صرافی یا بدون انتقال ارز برطرف شده و مراتب جهت اجرا به گمرکات ابلاغ شده است.

آزاد شدن واردات با تمامی رویه‌های ارزی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال گمرک اعلام کرده است که در این رابطه هیچگونه ابهامی وجود ندارد و واردات، با تمامی رویه‌های ارزی همچون سابق ادامه دارد و هر کالایی که منشا ارز خود را اظهار کند می‌تواند به کشور وارد شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس هم اکنون امکان استفاده از تمامی روش‌ها از جمله ارز صادراتی، ارز سیستم بانکی، ارز حاصل از سرمایه‌گذاری و ارز متقاضی کماکان مثل گذشته ادامه دارد و تغییری در رویه‌های ارزی ایجاد نشده است.

به گفته صافدل، این موضوع به صورت شفاف از گمرکات کشور درخواست شده تا از تمامی رویه‌های ارزی برای واردات استفاده کنند و محدودیتی در این زمینه وجود نداشته باشد، ضمن اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز مراتب را به تمامی گمرکات اجرای کشور اطلاع رسانی کرده است.

آخرین وضعیت غربالگری اولویت‌های ۹ و ۱۰

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین از تداوم کار کارشناسی برای غربالگری اولویت‌های ۹ و ۱۰ خبرداد و گفت: بخش عمده‌ای از این غربالگری انجام شده است و برخی از کالاها به تدریج در گروههای بالاتر اولویت‌ها قرار گرفته‌اند و هم اکنون، عملا امکان ثبت سفارش آنها وجود دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون غربالگری برای سایر گروه های کالایی در حال انجام است و نتایج اعلام خواهد شد.

واردات خودروهای پرمصرف کماکان ممنوع!

صافدل گفت: بر اساس اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات خودروهای کم‌مصرف آزاد شده است و بر اساس رویه‌های تعیین شده امکان واردات آنها وجود دارد و از ارز مرکز مبادلات ارزی نیز استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: در مورد خودروهای پرمصرف اما واردات کماکان ممنوع است و تاکنون تصمیم‌گیری در این زمینه صورت نگرفته است.

آخرین وضعیت ممنوعیت‌های صادراتی

صافدل گفت: نظام دهی جدید مدیریت صادرات بر اساس رویه‌های اعلام شده اجرایی شده است و سازوکارهای آن نیز هم اکنون در دستور کار قرار گرفته، ضمن اینکه بر اساس آخرین دستورالعملی که برای گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده است، تمامی موارد بر اساس ردیف‌های تعرفه‌ای و بر اساس سیستم HS شفاف سازی شده است.

وی اظهار داشت: رویه‎‌های اجرایی در شناسایی کالاها ابهام ندارد و در عین حال، همکاران سازمان توسعه تجارت ایران و دفتر مقررات واردات و صادرات و نیز دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران، آمادگی رفع هرگونه ابهامی را دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار