کد خبر: 497877
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
ایسنا: بان کی مون گفت: در این روز جهانی اینجانب از دولت‌ها می‌خواهم به تعهدات خود برای خاتمه دادن به هر گونه خشونت علیه زنان و دختران در تمامی نقاط گیتی عمل کرده و در عین حال مردم را نیز ترغیب می‌کنم تا از این هدف مهم حمایت کنند.

درخواست دبیرکل پیش از برگزاری جلسه کمیسیون مقام زن ملل متحد مطرح شد که قرار است در مقر سازمان ملل در نیویورک در ۲۳ مارس ۲۰۱۳ میلادی برگزار شود. تعداد ۴۵ کشور عضو کمیسیون مذکور هستند و این نشست قرار است به مساله امحای خشونت علیه زنان و دختران بپردازد.

همچنین در پیام بان کی مون آمده است: میلیون‌ها زن و دختر در سراسر جهان مورد حمله، تنبیه، تجاوز و قطع اندام و حتی قتل قرار می‌گیرند که همه این‌ موارد نقض آشکار حقوق بشر آنان است. از جبهه‌های جنگ گرفته تا در خانه، خیابان، مدرسه، محل کار و جوامع، نزدیک به ۷۰ درصد از زنان خشونت فیزیکی و جنسی را در برهه‌ای از زندگی خود تجربه می‌کنند. قریب به یک چهارم زنان باردار تحت تاثیر این گونه رفتارها قرار می‌گیرند.

سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۸ میلادی «نهضت اتحاد برای خاتمه دادن به خشونت علیه زنان و دختران» را آغاز کرد که هدف آن افزایش آگاهی عمومی و منابع برای جلوگیری و پاسخ به هر گونه خشونت علیه زنان و دختران در سراسر جهان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار