کد خبر: 459003
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
نماينده مردم فردوس و طبس در گفت‌وگو با «جوان»:
احداث پارك بانوان در شهرستان‌هاي فردوس و طبس واقع در استان خراسان جنوبي شرايطي را ايجاد كرده است تا بانوان اين مناطق بتوانند با آرامش و امنيت خاطر به ورزش و تفريح بپردازند، البته فردوس و طبس تنها شهرستان‌هاي كانديدا براي داشتن پارك ويژه بانوان نيستند و چهار شهرستان ديگر نيز در آينده اي نزديك براي بانوان‌شان، پارك‌هاي مخصوصي خواهند داشت. براي كسب اطلاعات بيشتر از شرايط و نحوه احداث اين پارك‌ها به سراغ محمدكريم عابدي نماينده مردم شهرستان‌هاي فردوس و طبس در مجلس شوراي اسلامي رفتيم.
پارك بانوان با چه هدفي در حال احداث است؟
با توجه به احترام و فراهم سازي نشاط و تفريح بانوان در چهار شهر فردوس، طبس، بشرويه و فرايان اقدام به احداث پارك‌هايي كرديم كه مختص بانوان خواهد بود. بهره‌برداري از اين پارك‌ها از لحاظ روحي مي‌تواند براي بانوان به ويژه دختران بسيار مثمرثمر باشد.
احداث اين پارك از چه زماني آغاز شده و در حال حاضر با چه پيشرفتي روبه‌رو است؟
اين طرح از سال گذشته آغاز شده و در دو شهر فردوس و طبس وضعيت مطلوبي به وجود آورده است. امسال در شهر طبس شاهد بهره‌برداري از پارك بانوان بوديم و در شهر فردوس هم پروژه با پيشرفت ۳۵ درصدي روبه‌رو است كه به نظر مي‌رسد در اوايل سال آينده به بهره‌برداري برسد.
پارك فردوس در چه مساحتي در حال احداث است؟
پارك فردوس در حاشيه ميدان غدير در زميني به مساحت حدوداً هفت هكتار در حال احداث است كه به نظر مي‌رسد بانوان مي‌توانند با در اختيار داشتن چنين مكاني و همچنين با داشتن امكانات مناسب به راحتي و با خيال راحت به ورزش و تفريح بپردازند.
در حال حاضر پارك فردوس در چه مرحله‌اي است؟
فعلاً فعاليت در فاز نخست اين پارك در حال انجام است. فاز اول اين طرح شامل ديوار كشي‌ها و حصاركشي‌هاي دور تا دور پارك خواهد بود كه با اين عمل بانوان از آرامش و امنيت خوبي برخوردار مي‌شوند، البته به نظرمي‌رسد تا پايان سال جاري اين ديواركشي‌ها به اتمام برسد.
مقدار اعتبار لازم براي پارك فردوس چقدر است؟
هم اكنون بيش از ۱۵ پارك در سطح شهرستان فردوس وجود دارد كه علاوه بر فضاي سبز، امكانات ورزشي هم در اختيار شهروندان قرار دارد.
براي تكميل پارك فردوس نيز ۳ ميليارد تومان اعتبار نياز است و تا به امروز كه عمليات احداث در فاز نخست است ۱۵۰ ميليون تومان هزينه شده است.
به غير از پارك بانوان پارك‌هاي ديگري هم در دست احداث داريد؟
در حال حاضر با اعتباري بالغ بر ۳۰۰ ميليون ريال بهسازي و احداث هفت بوستان را در دستور كار داريم. علاوه بر اصلاح و بهسازي پارك دلگشا، عمليات اجرايي فاز دوم پارك گردشگري تون نيز در دست اجراست.
در شهرها هم پارك‌هايي با نام فيزيك، نجوم و نخبگان را در دست اجرا داريم كه هر كدام ويژگي‌هاي خاص و منحصر به فردي دارند، براي مثال در پارك نجوم با قراردادن تلسكوپ بازديد كنندگان مي‌توانند ستارگان را رصد و به سمت اين علم گرايش پيدا كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار