کد خبر: 458625
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
رئیس مجلس شورای اسلامی:
باید به تولیدکنندگان داخلی تکیه کرد
علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه فرودگاه بین‌المللی قم و منطقه گردشگری طرلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته با کمک استاندار و نمایندگان مجلس سعی شد تا فرودگاه بین‌المللی قم با سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی احداث شود و تاکنون پیشرفت کار خوب بوده و امیدواریم سال آینده فاز اول این پروژه به بهره‌برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: باید کارهای اداری سامان پیدا کند تا از تسهیلات دولت استفاده کرده و با احداث این مجموعه علاوه بر امکانات فرودگاهی، فعالیت‌های جانبی و تفریحی به عموم ارائه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در کشور گفت: در برنامه سهم فراوانی برای سرمایه‌گذاران خارجی گذاشته شده و در صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد درآمد کشور از نظر منابع نفت، گاز و میعانات گازی تنها به بخش خصوصی اختصاص پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در پروژه‌های مختلف امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وجود دارد و صندوق امکانات ارزی تسهیلات خوبی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.
لاریجانی بیان داشت: در برنامه برخی از مواد قانونی به تسهیل فضای کسب و کار برای سرمایه‌گذاران اختصاص پیدا کرده و طرحی در مجلس به عنوان تسهیل فضای کسب و کار به تصویب رسیده تا بخش‌های اقتصادی کشور که در بخش خصوصی فعالیت دارند بتوانند با انگیزه بیشتر فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: زمینه‌های لازم پشتیبانی مالی و قانونی برای ایرانیانی که در بخش‌های مختلف صنعتی، کارهای تولیدی و خدماتی فعالیت می‌کنند، فراهم است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره موضع ایران در زمینه تحریم اتحادیه اروپا گفت: مدیریت اجرایی کشور باید این تحریم را به عنوان فرصت در نظر بگیرد چون درست است که کشور تحریم شده ولی باید به تولیدکنندگان، صنعت‌گران و دامداران داخلی تکیه کرده و زمینه‌های کار آنها را فراهم کرد تا در آینده از حرف‌های درشت آنها جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی دارای برخی مشکلات هستند که باید مدیریت‌های اجرایی به حل آنها بپردازند و بانک‌ها و برخی بخش‌های اجرایی به سرمایه‌گذاران کمک کرده و فضای کسب و کار را تسهیل کنند.
وی توصیه کرد تا افراد فعال در بخش‌های اقتصادی بر حل مشکلات صنعت‌گران، دامداران و کشاورزان تمرکز کنند تا بتوانند با سرعت و بهره‌وری بیشتر کار کنند.
انتهای پیام/غ۲۰

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار