کد خبر: 450512
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶
به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این جشن ۳ ساعته از هنرمندانی که هیئت داوران خانه سینما آنان را برگزیده بود با اهداء تندیس شایستگی و دیپلم افتخار تقدیر شد.
فیلم جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی در این جشن ، عنوان بهترین فیلم ، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اورجینال را به دست آورد.
فاطمه معتمد آریا و رضا عطاران به ترتیب برای بازی در فیلم های " اینجا بدون من " و " اسب حیوان نجیبی است" ، عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد را کسب کردند.
همچنین باران کوثری و شهاب حسینی به ترتیب برای بازی در فیلم های " اینجا بدون من " و " جدایی نادر از سیمین " به عنوان برترین نقش مکمل زن و مرد این جشن انتخاب شدند.
هیئت داوران خانه سینما در بخش عنوان بندی شهاب الدین نجفی را برای فیلم خیابان های آرام ، در بخش آنونس میثم مولایی را برای فیلم آخرین سرقت و در بخش تیزر امیر شیبان خاقانی را برای فیلم سیزده ۵۹ برترین ها معرفی کرد.
در این جشن تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین پوستر به آرش صادقی برای فیلم یک حبه قند و علیرضا نصرتی برای فیلم جدایی نادر از سیمین اهداء شد.
علی نیک رفتار برای عکس فیلم یک حبه قند ، امیر ثقفی برای کارگردان اولی فیلم مرگ کسب و کار من است ، فرشته طائب پور برای تهیه کنندگی آئینه های روبه رو ، امیر رضا معتمدی برای جلوهای ویژه بصری فیلم ۳۳ روز ، نجف فتاحی برای جلوه های ویژه میدانی فیلم راه آبی ابریشم، مهران ملکوتی برای صدابرداری فیلم خیابان های آرام ، امیر حسین قاسمی برای صداگذاری فیلم اینجا بدون من و اصغر نژاد ایمان برای طراحی لباس فیلم مهتاب روی سکو برترین ها معرفی و از آنان تقدیر شد.
همچنین عنوان برترین چهره پرداز به عبدالله اسکندری برای فیلم یک حبه قند، عنوان برترین فیلم بردار به حمید خضوعی ابیانه برای فیلم اینجا بدون من، عنوان برترین موسیقی ساز به کاهن همایون فر برای فیلم جرم اختصاص یافت.
تندیس شایستگی و دیپلم افتخار برترین فیلم نامه اقتباسی نیز به بهرام توکلی برای فیلم اینجا بدون من اهداء شد.
در این جشن که دبیری آن بر عهده کیومرث پور احمد بود ، از امیر نادری ، هارون یشایایی ، هوشنگ مرادی کرمانی ، عباس گنجوی ، مازیار پرتو ، پرویز پرستویی ، جلال الدین معیریان ، محمدرضا شجریان ، ابراهیم حاتمی کیا ، پرویز دوایی ، اصغر شاهوردی ، ملک جهان خزائی ، اصغر بیچاره ، بهرام بیضایی و سیف الله داد با پخش تصاویر آنان یاد شد.
در پایان این جشن نیز کنسرت موسیقی به رهبری شهرداد روحانی اجرا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار