کد خبر: 449459
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
شام ۱۶۸ هزار تومانی کم بود، بستنی روکش طلای ۳۰۰ هزار تومانی هم به لیست عجایب رستوران و کافی شاپ برج میلاد اضافه شد! 

ظاهراً دفعه پیش، سر موضوع شام ۱۶۸ هزار تومانی که مدیران برج میلاد کمی ناپرهیزی کردند و تن به رسانه ای شدن آن دادند، انتقادها و ناخنک های رسانه ای چندان به مذاقشان خوش نیامده است چرا که این بار، برای سرو بستنی روکش طلای ۳۰۰ هزار تومانی، آنچنان مراتب امنیتی خبر را رعایت کرده اند که هیچکدام از رسانه های داخلی از این خبر داغ بو نبرده اند(!) و این سوژه سر از روزنامه امریکایی واشنگتن پست در آورده است! 

خبرنگار محترم واشنگتن پست یا بر حسب اتفاق یا برای ماموریت خبری، سری به برج میلاد زده و برای انتشار خبر عجیب و غریب سرو بستنی با پوسته طلا که قیمت آن ۲۵۰ دلار است تردید به خود راه نداده است.
البته در گزارش منتشر شده در واشنگتن پست، موضوع تنها بستنی روکش طلای ۳۰۰ هزار تومانی نیست، موضوع «سیاسی شدن این بستنی» است! که این را باید هم به حساب رویکرد منفی این روزنامه نسبت به مسائل ایران گذاشت و هم به حساب لیست عجایب برج میلاد که قطعا زود به زود قرار است از باغ آن بری برسد! 

در هر صورت بستنی روکش طلای برج میلاد همزمان با رسانه ای شدن، سیاسی شده است! چرا خبرنگار این روزنامه امریکایی، بستنی روکش طلا را به انقلاب اسلامی ایران متصل کرده و با اشاره به شعارهای این انقلاب نوشته است: بستنی روکش شده با طلا جزء تصویری نبود که در اوایل انقلاب اسلامی برای مردم ایران ترسیم می شد ، آن گاه در اوایل انقلاب شعار تقسیم عادلانه پول نفت بین طبقات محروم را سر می دادند. 

اما با گذشت بیش از ۳ دهه از انقلاب درآمدهای نجومی نفت که میلیارد ها دلار پول می شود ، این امکان را برای عده ای از ثروتمندان ایرانی فراهم کرده که این «دسر فاسد» (بستنی روکش طلا) را بخورند! 

ببینید پای این بستنی جنجالی تا کجاها باز شده و چه انگیزه قدرتمندی برای خبرنگار و روزنامه واشنگتن پست دست و پا کرده است که در ادامه تحلیل خود از ظهور بستنی روکش طلا در ایران نوشته اند:« در اثر سیاست های نادرست دولت و نیز فساد اقتصادی موجود در ایران ، طبقه ای جدید از سرمایه داران در ایران شکل گرفته است . 

این طبقه از فرزندان برخی مقامات ( آقازاده) گرفته و خانواده صاحبان صنایع و کارخانه ها و نیز افرادی را شامل می شود که با زدوبند و با سودهای پایین میلیاردها تومان از بانک ها وام گرفته اند و این در حالی است که افزایش در آمد نفتی ایران در سال های گذشته ( ۵۰۰ میلیارد دلار در ۵ سال گذشته) این طبقه جدید سرمایه دار در ایران را بیش از دیگر طبقات منتفع کرده است. طبقه سرمایه دار جدید در ایران ماشین پورشه سوار می شود ، برای پارتی های آخر شب خاویار سرو می کند و در بلند ترین رستوران چرخشی در جهان ( رستوران برج میلاد) بستنی روکش طلا با قیمت ۲۵۰ دلار می خورد». 

ما هم به بهانه این بستنی سیاسی شده(!) بد نیست اشاره ای داشته باشیم به گزارش منتشر شده توسط وزارت کشاورزی آمریکا که بر اساس آن ۱۶.۷ میلیون کودک(یک چهارم کل کودکان آمریکایی) در سال ۲۰۰۸ غذای کافی نداشته‌اند. طبق همین گزارش، بیش از ۲۰ درصد از کودکان جانشان را به خاطر گرسنگی از دست داده اند که این میزان در ایالت لویزیانا در حدود ۲۴.۲ درصد بوده است. 

و اما در مورد این بستنی هم باید گفت که بستنی روکش طلای ۳۰۰ هزار تومانی معرف تفکر و طبقه ای در جامعه ماست که شیفته تجملات اند و آنقدر پول جمع کرده اند که راهی جز خرج کردن در چنین مواردی که ویار فخر و تفاخرشان را می خواباند، ندارند! 

خوراکی هایی از این دست، معرف طبقه رفاه زده ای است که هر روز به دنبال تجربه چیزهایی «عجیب و دهان پرکن» هستند. همین طبقه هستند که ۱۶۰ مرکز فروش غذای حرام (گوشت خوک، لابستر و خرچنگ) در پایتخت کشور را راه اندازی کرده و سرپا نگه داشته اند. اوضاع به همین منوال پیش برود، باید منتظر شنیدن اخباری مثل فروش خوراک های عجیب و غریبی مثل گوشت کروکودیل، مار، موش، سوسک و چیزهایی از این دست هم باشیم!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار