کد خبر: 449364
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
به گزارش ايسنا، متخصصان مركز تخصصي مايوكلينيك در اين باره مي‌گويند: اغلب سلول‌هاي طبيعي بدن در پاسخ به تحريکاتي که از داخل و خارج بدن به آنها وارد مي‌شود، رشد و توليد مثل مي‌کنند و در نهايت مي‌ميرند. اگر اين فرآيند در مسير تعادل و صحيح خود اتفاق بيفتد، بدن سالم مي‌ماند و عملکرد طبيعي خود را حفظ مي‌کند اما مشكل از زماني آغاز مي‌شود که يک سلول طبيعي دچار جهش ژني و يا تغيير شده و به سلول سرطاني تبديل مي‌شود.

به گزارش سايت اينترنتي مركز مايوكلينيك، اين متخصصان به چند راهكار موثر براي پيشگيري از بروز چنين فرايندهاي غيرطبيعي در سلول‌هاي بدن و در نتيجه پيشگيري از سرطان اشاره كرده‌اند.

* قبل از اقدامي سيگار را ترک کنيد. کشيدن سيگار نه تنها مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان ريه را افزايش دهد، بلکه سبب ابتلا به سرطان دهان، کليه و پانکراس (لوزالمعده) نيز مي‌شود.

اگر آماده نيستيد که سيگار را براي هميشه ترک کنيد، حداقل ميزان مصرف خود را کاهش دهيد تا خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها کاهش يابد.

* مصرف غلات را افزايش دهيد. مصرف مقادير بيشتري از غلات‌ سبوس‌دار در طول روز مي‌تواند تا ۴۰ درصد احتمال ابتلا به سرطان پانکراس و ۵۰ درصد احتمال ابتلا به سرطان سينه را کاهش دهد. بررسي‌ها همچنين حاکي از آن است که فيبر موجود در غلات مي‌تواند از شما در برابر ابتلا به سرطان روده و راست روده محافظت کند.

* وزن خود را تا حد امكان پايين بياوريد. نتايج مطالعات نشان داده كه بين اضافه وزن و ابتلا به شش نوع سرطان متفاوت ازجمله سرطان سينه و روده رابطه نزديکي وجود دارد. به علاوه افراد چاق پس از ابتلا به سرطان، کمتر از سايرين به درمان‌ مثبت جواب مي‌دهند.

* ورزش کنيد. ورزش کردن نه تنها به کنترل وزن، بلکه به پيشگيري از ابتلا به انواع سرطان‌ها هم کمک مي‌کند.

* مصرف آنتي‌اکسيدان‌ها را افزايش دهيد. مصرف ميوه و سبزيجات نه تنها به کنترل وزن کمک مي‌کند، بلکه به دليل داشتن تركيبات مفيدي مثل آنتي‌اکسيدان‌ها مي‌توانند از ابتلاي فرد به سرطان پيشگيري کنند.

* اگر مي توانيد سير بخوريد . اگرچه مصرف سير و پياز باعث ايجاد بوي بد دهان مي‌شود، اما نتايج مطالعات نشان مي‌دهد كه اين خانواده از سبزيجات مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان مغز استخوان، تخمدان و کليه‌ را کاهش دهد.

* از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنيد .

و بالاخره اين كه تخم‌مرغ و ويتامين دي مصرف كنيد. بررسي‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه مصرف تخم‌مرغ مي‌تواند از ابتلا به سرطان سينه پيشگيري کند و ويتامين دي نيز احتمال ابتلا به سرطان سينه و روده را کاهش مي‌دهد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار