کد خبر: 437060
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ابراز گلایه از بی‌تفاوتی و سكوت هاشمی گفت: امروز روز بی‎تفاوتی و گله‌گذاری‌ نیست بلكه باید پشت سر رهبری به‎سمت جلو حركت كنیم.به گزارش «توانا»‌ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در برنامه تلویزیونی "دیروز، امروز، فردا " اظهار داشت: از حدود 5 سال پیش آمریكایی‌ها آماده درگیری با كشور ایران شدند؛ آنها می‌خواستند ابتدا از طریق بحث هسته‌ای و درگیر كردن نظامی وارد شوند اما با آمدن اوباما مسیر جدیدی آغاز شد و از مذاكره گرفته تا اغتشاشات داخلی و تحریم اقتصادی جزء مجموعه جدیدی بود كه آمریكایی‌ها آن را پیگیری می‌كردند و یكی از مهمترین مسائلی كه پیگیری می‌شد مسئله جنگ نرم با ایران بود.

وی در پاسخ به این مسئله كه طراحان خارجی فتنه 88 چقدر توانستند خواسته‌های خود را در كشور پیاده كنند، گفت: معتقدم كه غرب نتوانست از این حوادث بهره‌برداری موردنظر خود را ببرد ولی این نیز به این معنا نیست كه آسیبی به كشور وارد نشد؛ غرب با تبلیغاتی كه در عرض 7 ماه علیه ایران انجام داد چهره غیر‌واقعی از جمهوری اسلامی در افكار عمومی درست كرد گرچه در این بین اشتباهاتی نیز صورت گرفت اما این مسائل یكطرفه نبود چرا كه 850 نفر از نیروهای بسیجی و امنیتی كشور زخمی و یا شهید شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جای سؤال است كه این تعداد را چه كسی زخمی و شهید كرده است؛ پس مشخص است كه در 8 ماه فتنه یك زد و خورد جدی داشتیم و غرب وارد این ماجرا شده بود و می‌خواست اهداف خود را پیاده كند.

وی با بیان اینكه در فتنه 88 ما زخم برداشتیم اما پیروز از این میدان بیرون آمدیم تصریح كرد: ما توانستیم این فتنه را كنترل كنیم اما این پایان كار نیست و موج دوم كه موج تحریم‌های اقتصادی است اكنون علیه ایران درست شده است و فعالیت‌هایی را در آینده نیز غرب و آمریكا علیه كشور انجام خواهند داد.

رضایی با اشاره به این نكته كه 9 دی و 22 بهمن 88 توانست آثار منفی 8 ماه فتنه را برطرف كند، خاطرنشان كرد: معتقدم كه غربی‌ها در این فتنه دست داشته‌اند و آمریكایی‌ها چنین طرحی را از قبل آماده كرده بودند حتی اگر در حوادث پس از انتخابات این طرح پیاده نمی‌شد در یك زمان دیگری این مسئله را پیاده می‌كردند؛ دلیل من نیز این است كه بوش زمانی كه می‌خواست به ایران حمله كند با یك معضل بزرگی درگیر بود و آن معضل این بود كه نمی‌توانست مانند عراق و افغانستان وارد ایران شود و بمباران و موشكباران‌ها نیز نیاز به نیروی پیاده داشت.

وی گفت: آمریكایی‌ها قصد داشتند در بمباران و موشكباران ایران چند مركز اساسی را بزنند و آب و برق و انرژی مردم به مدت چند ماه از بین برود تا این موضوع سبب شود كه یك شورش داخلی در ایران صورت بگیرد و آن زمان با هدایت كردن این شورش داخلی در كنار بمباران هوایی خلأ حمله زمینی به ایران را حل كنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چند سال قبل از سال 88 به خاطر دارم كه با آقای رشید بحثی داشتیم كه آمریكا نمی‌تواند مانند عراق و افغانستان به ایران حمله كند و باید حركت زمینی را در یك جا جبران كند لذا به این نتیجه رسیده بودیم كه اینها طرحی را برای داخل كشور دارند و این طرح نیز از طریق ابزار نرم هدایت می‌شود بنابراین یك طرح براندازی نرم همزمان با بمباران نقاط اقتصادی ایران داشتند و این طرح آماده بود تا به محض اینكه اتفاقات سال 88 رخ داد و آمریكایی‌ها این طرح را كلید زدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه 9 دی یك شور و هیجان زائد‌الوصفی در بین مردم وجود داشت، گفت: در 9 دی شعار ولایت، انسجام، وحدت و برادری مردم و حضور پرشور آنها مانند یك آب زلالی بود كه حوادث 8 ماه گذشته را شست‎وشو داد و در 22 بهمن نیز این حضور مردم به اوج خود رسید و یك تودهنی محكمی به آمریكایی‌ها بود؛ البته معتقدم كه باید برخورد قانونی با فتنه‌گران صورت گیرد چرا كه اگر ما برخورد قانونی با آنها نداشته باشیم این مسئله تبدیل به یك رویه در آینده می‌شود و دیگران می‌توانند از این موضوع سوء استفاده كرده و پایه‌های قانون و حكومت را متزلزل كنند.

رضایی با بیان اینكه امسال در شرایطی به استقبال 22 بهمن می‌رویم كه موج بیداری اسلامی در منطقه و خاورمیانه حاكم شده است، تصریح كرد: این موج جدید بیداری اسلامی بسیار مهم و تعیین كننده است و ظاهر كار این است كه این حركت از تونس شروع شده و اكنون به مصر آمده و تمام سران كشورهای اسلامی را در یك حالت دغدغه قرار داده‌ است به طوری كه برخی از كشورها پیشاپیش دارند در بین مردم پول تقسیم می‌كنند تا بتوانند برخی از این شكاف‌ها را حل و فصل كنند.

وی اضافه كرد: اما این مسئله بسیار عمیق‌تر از نابرابری‌های اقتصادی است؛ مصر نقطه بسیار مهمی است و بزرگترین كشور عربی و محور اتحادیه عرب است همچنین این كشور بزرگترین همسایه فلسطین است یعنی مرزهای مصر با فلسطین و سابقه تاریخی این كشور با مسئله فلسطین فوق‌العاده مهم است لذا اكنون غرب دیگر نگرانی ندارد كه انقلاب مصر رخ ندهد بلكه نگرانی غرب این است كه این مسئله وارد فلسطین شود و اسرائیل از بین برود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر اینكه اكنون پیروزی مردم مصر با محو اسرائیل و دفن آن گره خورده است، گفت: این حوادث اكنون منطقه‌ای است اما می‌تواند به یك حوادث بین‌المللی تبدیل شود كما اینكه رئیس ناتو نیز اعلام كرده كه ما با یك حادثه جدید بین‌المللی مواجه هستیم لذا حدس می‌زنم اكنون ارتش آمریكا آماده است كه در صحرای سینا نیرو پیاده كند چرا كه اگر حادثه غیرقابل انتظاری در مصر شكل گیرد این حادثه می‌تواند از طریق صحرای سینا به غزه منتقل و از غزه نیز به بیت‌المقدس كشیده شود.

رضایی اضافه كرد: نیروهای ناتو اكنون به دنبال بهانه‌ای هستند تا به صحرای سینا بروند و توجیه آنها نیز این است كه كانال سوئز در حال بسته شدن است و راه تجارت بین‌المللی سد می‌شود؛ لذا حدس می‌زنم ارتش ناتو آمادگی دارد كه اگر انقلاب مصر از یك حدی بیشتر شد بیاید و بین انقلاب مصر و غزه و فلسطین حایل شوند.

وی ادامه داد: اینكه اكنون آمریكا می‌گوید در مصر باید انتقال منظم قدرت صورت گیرد یعنی آنها تلاش می‌كنند تا انقلاب مصر را در یك كانال هدایت شده بیندازند. البته اسرائیل و برخی كشورهای عربی مخالف نظر اروپا و آمریكا هستند چرا كه اروپا و آمریكا معتقدند كه مبارك باید برود ولی اسرائیل و برخی كشورهای عربی می‌گویند به هر قیمتی كه شده مبارك باید حفظ شود و این نشان می‌دهد كه آنها به یك درگیری درونی دچار شده‌اند.

رضایی اضافه كرد: طرح اروپا و آمریكا این است كه مبارك آرام آرام كنار بكشد و سپس آنها بتوانند نیروی جایگزین او را كنترل كنند درست شبیه آنچه می‌خواستند برای انقلاب ایران درست كنند به طوری كه در دی ماه 57 كه تهرانی رئیس شورای سلطنت شده بود تقاضا كرد تا به پاریس برود و امام(ره) را ببیند و ایشان فرمودند كه تا شما از شورای سلطنت استعفا ندهید من شما را قبول نمی‌كنم. در آن زمان نیز پیامی از اعضای شورای انقلاب ایران برای امام(ره) آمد كه گفته بودند شما شورای سلطنت را بپذیرید در غیر این صورت كودتا می‌شود و كشتار زیادی به راه می‌افتد اما امام(ره) فرمودند كه نظام سلطنتی باید از بین برود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه اكنون مسئله این است كه آیا مبارك باید برود و یا نظام سیاسی مصر نیز همراه او باید از صحنه خارج شود، گفت: اسرائیل و برخی كشورها می‌گویند مبارك به هیچ عنوان نباید برود اما آمریكایی‌ها معتقدند نظام سیاسی مصر باید بماند و فقط مبارك كنار برود كه البته این را هم به خاطر مسئله حزب بعث عراق می‌گویند چرا كه عده‌ای در آن زمان به بوش گفته بودند كه صدام را بردارد ولی حزب بعث را نگه دارد و اكنون تحلیل می‌كنند كه بوش اشتباه كرد و باید صدام را می‌برد و حزب بعث را نگه می‌داشت چرا كه اكنون جانشین حزب بعث كسی شده كه طرفدار انقلاب اسلامی ایران است.

رضایی ادامه داد: نگرانی آمریكا و غرب این است كه اگر نظام سیاسی مصر از بین برود میوه‌ای كه در آنجا از این درخت به ثمر می‌رسد با انقلاب ایران گره خورده و آن وقت تحولی اساسی در مدت كوتاهی در كل جهان اسلام شكل می‌گیرد و نقشه روابط بین‌الملل و جهان عوض می‌شود.

وی با تاكید بر اینكه من تغییر و تحولات را بسیار جدی می‌دانم، گفت: جهت‌گیری مقام معظم رهبری در نماز جمعه بسیار هوشمندانه بود و سیاسیون ایران نباید این فرصت طلایی را از دست بدهند و لازم است نخبگان مسیر رهبری را جدی گرفته و در مسیر فرمایشات ایشان كه بسیار حكیمانه بود حركت كنند و دچار حالت انفعالی نشوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر اینكه اكنون باید راه را عاقلانه در پیش بگیریم، تصریح كرد: ملت مصر تاكنون مسیر درستی را طی كرده است البته اكنون فقط به دنبال دموكراسی هستند و می‌خواهند یك انقلاب مردمی را با دموكراسی شكل بدهند و جمهوری اسلامی ایران نیز در فلسطین خواهان دموكراسی است چرا كه رهبر انقلاب از مدت‌ها پیش اعلام كرده‌اند كه در فلسطین باید از طریق دموكراسی قانون جدیدی نوشته شود و مردم فلسطین نظام خود را تعیین كنند. البته باید گفت كه این دموكراسی‌ها دیگر در اختیار آمریكایی‌ها نخواهد بود و منافع آمریكا را تهدید می‌كند.

رضایی با بیان اینكه این موج بیداری اسلامی سراسر جهان را خواهد گرفت و سپس اردن و یمن در معرض این موج قرار می‌گیرند، گفت: مطمئناً پس از مدتی این موج به سمت اندونزی پیش می‌رود چرا كه این كشور اكنون استعداد مناسبی دارد كه وارد این موج بعد از آفریقا شود و پیش‌بینی می‌كنم كه در 20 سال آینده سراسر جهان اسلام به یك بیداری كامل اسلامی و اتحاد اسلامی می‌رسد و ما شاهد شكل‌گیری قدرت بزرگ اسلام بین قدرت‌های بین‌المللی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینكه اگر انقلاب اسلامی مصر پیروز شود این انقلاب نیز در فلسطین كه محل درگیری اسلام و غرب خواهد بود، پیروز می‌شود، تصریح كرد: غرب پس از آن به سمت كنار رفتن حركت می‌كند و به ناچار می‌پذیرد كه قدرت اسلام باید نقشی در جهان ایفا كند.

رضایی با اشاره به اینكه ملت ایران اكنون مسیر درستی را در پیش گرفته است، گفت: ما برای 20 سال آینده چشم‌انداز ایران 1404 را ترسیم كرده‌ایم كه البته دشمنان موانعی را بر سر راه ایران درست خواهند كرد اما باید دست به دست هم دهیم و با همكاری و وحدت این مسیر را سرعت و شتاب بیشتری بخشیم؛ اكنون كار بزرگ هدفمند كردن یارانه‌ها در حال اجراست و من نیز با وجود اینكه منتقد دولت هستم اما در این زمینه از احمدی‌نژاد تقدیر می‌كنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بسیاری می‌گفتند هدفمند كردن یارانه‌ها تورم كشور را به بالای 50 درصد می‌رساند من نمی‌خواهم آمار دولت را تأیید كنم اما طبق این آمار كه می‌گویند تورم 11 درصد است مطمئنا به 45 درصد نرسیده است و این نشان می‌دهد كه ما می‌توانیم كارهای بزرگی انجام دهیم اما باید همكاری كنیم و اگر نسبت به دولت نیز انتقاداتی داریم باید روی نقاط مشترك كار كرده تا انتقادات جنبه سازنده به خود گیرد لذا برداشت من این است كه نباید كوتاه بیاییم و اعتماد به نفس خود را از دست بدهیم.

وی گفت: باید با قدرت این مسیر را كه رهبر انقلاب در جلوی آن قرار گرفته‌اند ادامه داده پشت سر ایشان حركت كنیم.

رضایی با بیان اینكه اكنون برخی از یاران انقلاب تماشاچی شده‌اند، گفت: امروز روز بی‌تفاوتی و گله‌گذاری نیست و باید پشت سر رهبری حركت كنیم چرا كه من مسیر رهبری را درست می‌بینم و معتقدم باید پشت سر ایشان به جلو برویم. البته گله‌ای نیز از برخی آقایان از جمله هاشمی دارم چرا كه وی می‌تواند كمك بزرگی به مسئولان كشور و رهبر انقلاب انجام دهد؛ امروز روز تماشاچی بودن نیست.

وی اضافه كرد: اگر به تحولات جهان اسلام نگاه كنیم و مقاومت آمریكا و غرب را در مقابل انقلاب و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را ببینی نمی‌توانی تماشاچی باشی.

رضایی در پایان تاكید كرد: امیدوارم حادثه شمال آفریقا همان رایحه‌ای از ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد كه ان‌شاء‌الله ایشان با پرچم امام حسین آمده و جهان اسلام را از دست استكبار نجات می‌دهد و امیدوارم سی و سومین جشن پیروزی انقلاب پیروزی مجدد ملت ایران باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار