کد خبر: 403298
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
اختصاصی"جوان آنلاین"
امروز دومین همایش ایرانیان خارج از کشور در حالی برگزار می شود که بی گمان این اقدام می تواند دربردارنده بسیاری از فواید و مزیتها برای کشور باشد.
تعامل با ایرانیان خارج از کشور علاوه بر این که می تواند آنان را به عنوان سفیرایرانیان در خارج از کشور در رساندن پیام انقلاب اسلامی همراه سازد، نقش بسزایی نیز می تواند در استفاده از پتانسیل و ظرفیتهای آنان در توسعه و عمران کشور داشته باشد.امری که همواره مورد توجه دولتمردان و شخص رئیس جمهور نیز بوده و وی تلاش های وسیعی نیز دراین زمینه صورت داده است.
به گزارش «جوان آنلاین» در این میان اما نحوه مدیریت این همایش و برخی حواشی آن ابهام ها و سوالات بسیاری را پدید آورده است.حضور مشکوک برخی میهمانان و نتایج اولین همایش سال گذشته از جمله ابهاماتی است که در صورت عدم پاسخ شفاف به آنها این استراتژی اصولی می تواند با اما و اگر هایی چند روبرو شود.
دراین میان برخی شنیده ها حاکی از آن است که تاکنون بیلان کاری نسبت به نتایج همایش سال گذشته ارائه نشده و علی رغم اینکه برخی از مدعوین قول مساعد برای انتقال سرمایه های خود به ایران داده بودند ولیکن تاکنون ریالی مبنی برسرمایه گذاری این افراد در کشور گزارش نشده و تنها برخی از توانسته اند برخی از اموال توقیف شده خود را بازپس بگیرند.
در هین حال فردا در حالی دومین همایش ایرانیان خارج از کشور برگزار می شود که چندی پیش برخی رسانه ها از حضور برخی افراد مساله دار و مخالف با مبانی نظام جمهوری اسلامی خبرداده بودند.دراین زمینه گفته می شود پروازهایی که حامل مدعوین این همایش بوده اند بگونه ای تنظیم شده که تا آخرین لحظات امکان مشخص شدن هویت برخی از این میهمانان بدست نباشد.گرچه در این زمینه گفته می شود که برخی از این پروازها نیز بصورت اختصاصی به ایران انجام می شود.
از دیگر سو گفته می شود در این همایش 170 تن از آلمان،120 تن از انگلیس،400 تن از کانادا حضورخواهند داشت.هوشنگ امیر احمدی دلال رابطه ایران نیز یکی از مدعوین این همایش می باشد که با خانواده خود وارد ایران شده است.
برای افتتاح این همایش که گفته می شود هزینه سنگینی نیز برای آن در نظر گرفته شده قرار بوده محمدرضا شجریان برنامه داشته باشد که تاکنون وی موافقت خود را اعلام نکرده و از همایون شجریان وسالار عقیلی به عنوان جانشینان وی برای اجرای برنامه نام برده می شود.
گفتنی است امید می رود با شفاف سازی در این مورد همایش هایی اینچنینی نفس برگزاری اش مورد تردید قرار نگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار