کد خبر: 387338
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۹
پرداخت مهریه بهانه سرقت 800 ملیونی


این جملات، ‌بخشی از اظهارات مرد مالباخته‌ای بود که درباره سرقت از آپارتمانش واقع در بلوار اندرزگو به افسر پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌گفت.
به گزارش خبرنگار «جوان»، با آغاز تحقیقات کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی، لیست کاملی از اموال سرقتی را با مشخصات لازم تهیه کردند. در این اموال، یک سرویس برلیان وجود داشت که معلوم شد برلیان با فاکتور مربوطه سرقت شده است. افسر پرونده به مغازه طلافروشی که مالباخته قطعه برلیان را از آنجا خریده بود، رفت و موضوع سرقت برلیان را با طلافروش در میان گذاشت. چند روز بعد از سرقت یک نفر برای فروش یک قطعه برلیان به همراه فاکتور به طلافروشی در شرق تهران رفت و برلیان را به قیمت یک میلیون و200هزار تومان فروخت. صاحب طلافروشی برای اطمینان با طلافروشی صادر کننده فاکتور تماس گرفت. مراتب سریعاً به آگاهی اعلام شد و افسر پرونده به همراه مالباخته به آن طلافروشی رفتند. برلیان فروخته شده یکی از جواهرات سرقتی مالباخته بود. از آنجایی که طلافروشی مجهز به دوربین مداربسته بود، تصاویر مورد بازبینی قرار گرفت. فروشنده شماره‌‌ای به طلافروش داده بود. مالک شماره تلفن که زن جوانی بود پس از شناسایی به پایگاه یکم احضار شد. این زن با مشاهده تصاویر دوربین به کارآگاهان گفت که فروشنده برلیان همسر سابقش «محمد» است که مدتی قبل از هم جدا شده‌اند.
بدین ترتیب محل‌های تردد «محمد» در کرج شناسایی و در تاریخ 5 بهمن 88 دستگیر شد.
اعترافات متهم
متهم با توجه به مدارک موجود، به سرقت از منزل مالباخته با همدستی برادرش به نام «مصطفی» و یکی از دوستانش به نام «شاهین» اعتراف کرد و گفت: پس از جدایی از همسر سابقم و به خاطر پرداخت مهریه دست به سرقت زده‌ام و چون در این مدت با هم درگیری‌های زیادی داشتیم می‌خواستم به نوعی از وی انتقام بگیرم و در طلافروشی شماره تلفن او را دادم تا او را دستگیر کنند.
«مصطفی» در هفتم بهمن در الهیه و «شاهین» در نهم بهمن ماه در تهرانپارس شناسایی و دستگیر شدند.
محمد و برادرش مصطفی نحوه آشنایی خود را با شاهین در اعتیاد و مصرف مواد مخدر از نوع شیشه اعلام کردند و گفتند: ما در خیابان پیروزی ساکن بودیم و از سال‌ها قبل با شاهین در تهیه و مصرف مواد دوست شدیم و در سرقت‌ها نیز با هم بودیم.
با توجه به اموال مکشوفه از مخفیگاه متهمان و همچنین سرقت‌های مشابهی که طی چند ماه اخیر در محدوده سرکلانتری یکم اتفاق افتاده بود و همچنین کشف تعدادی از اموال مالباختگان در اموال کشف شده، ‌متهمان به سرقت‌های متعددی در زعفرانیه، ‌قیطریه، ‌اراج، ‌شهرک شهیدمحلاتی، ‌جنت آباد، ‌تهرانپارس، ‌پیروزی و خیابان دماوند اعتراف کردند.
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ‌ارزش این اموال بیش از 800 میلیون تومان شامل طلا و جواهرات، ‌وجوه نقد، ‌لوازم صوتی وتصویری، ‌فرش و... است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار