کد خبر: 207269
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۱
حضور مهدی هاشمی در لندن دروغی است که شایع شده، وی در دبی است و چند وقت پیش مرعشی هم با او دیدار کرد. قوه قضاییه می گوید پرونده در حال ارجاع است اما این روند برای بقیه پرونده ها هم این قدر طول می کشد؟
به گزارش برنا، حمید رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست سرنوشت چهره های انقلاب سقوط یا صعود که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ریزش و رویش یک حقیقت قرآنی غیر قابل انکار است.
وی با اشاره به آیه ای از سوره مائده گفت: در این سوره آمده "ای کسانی که ا یمان آورده اید هر یک از شما که از دین خدا رو برگردانید، خدا قوم دیگری را جایگزین شما می کند." این یعنی عده ای از کسانی هم که به درجه ای از ایمان رسیده اند ریزش می کنند و در مقابل عده ای دیگر جایگزین می شوند و رویش پدید می آید و برای این اصل قرآنی شاهد مثالهایی هم در طول تاریخ وجود دارد.
رسایی ادامه داد: نمونه بارز این مثال طلحه و زبیر هستند. کسانی که جزو اصحاب پیامبر بودند و مثلا به زبیر می گفتند سیف الاسلام اما همین دو پس از رسول اکرم از دین خدا رو برگرداندند. طلحه و زبیر زمانی که عده ای از بزرگان قریش در ثقیفه جمع شده بودند به این عمل اعتراض کردند اما فعالیت های اقتصادی آنها در 25 سال خانه نشینی امیر المومنین باعث شد که در زمان حکومت وی دیگر آدم های قبل نباشند می بینیم به جای کسانی که کنار پیامبر شمشیر زدند و حاضر نشدند امیر المومنین را یاری کنند، کسانی آمدند که پیامبر را خیلی هم ندیدند ولی یار علی (ع) شدند، مثل مالک اشتر، میثم تمار، ...
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: می بینید که به دنبال ریزش ها رویش ها پدید آمد، این اصل تاریخی در انقلاب ما هم تکرار شد بارز ترین نمونه اش آقای منتظری است و علم از راه اصلی جدا می شود البته دعا می کنیم علی رغم ظلم هایی که کردند خدا بر آنها سخت نگیرد، ولی چه جوابی دارند بدهند، این چه عالمی است که بعد از فوت او شبکه بهاییت فقدانش را مصیبتی بزرگ یاد می کند.
وی تصریح کرد: همین الان هم می بینید که حماسه 9دی و 22 بهمن را جوانانی از نسل سوم و چهارم رقم زدند. نسل اولی ها یا فوت کردند یا پیرتر از آنند که در این حماسه ها شرکت کنند.پس می بینید کسانی که امام را ندیدند این نهضت را ادامه می دهند.
رسایی تاکید کرد: البته از ریزش ها خوشحال نمی شویم ولی نباید از آن ناامید هم شد.در تاریخ انقلاب های جهان هم مشابه این وقایع وجود دارد، وقتی انقلاب روی می دهد و جریانی حاکم می شود به طور طبیعی قدرت طلبی در ذهن عده ای شکل می گیرد و این آغاز ریزش هاست. در واقع بخشی از ریزش ها به دلیل فساد مالی است. کمترین رانتی که قدرتمندان پیدا می کنند، رانت اطلاعاتی است، که به قدرت اقتصادی منجر می شود.
نماینده مردم تهران به تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: امام حسین در روز عاشورا فرمودند شکم هایتان از حرام پر شده و حرف مرا نمی فهمید پس می بینیم با فساد اقتصادی در فسادهای دیگر هم باز می شود. می بینید که در بی بی سی امام عصر (عج) را انکار می کنند، همین ها بودند که جایزه های میلیون دلاری از موسساتی که برای ضربه زدن به اسلام فعالیت می کنند گرفتند و این پول ها در پوست و خونشان فرو رفته است.این آقایان در مناظره انتخاباتی پولی را که از شهرام جزایری گرفتند با پول در اختیار مراجع مقایسه می کنند کدامیک از مراجع با چنین پولی دنبال روزنامه زدن و تشکیل حزب بوده است.
رسایی با ابراز تأسف از برخی تفاخر جویی ها گفت: اعتقادهای جاهلی که قدرت حکومتی را بر اساس تعداد تکرار اسمشان در صحیفه نور می دانند، ما را به کجا می برد؟ الهکم التکاثر؟ غرور عامل سقوط بعضی انسان ها می شود وقتی جریانی به پیروزی می رسد فکر می کنند که حق بودند و بعد منحرف می شوند. این مشکل را در دولت بنی صدر هم می بینیم البته مشکل او فقط در جنبه غرور محدود نبود، او مشکل اقتصادی هم داشت چون یک شرکت آمریکایی که به سیا، وابسته بود در اوایل انقلاب وی را به عنوان مشاور اقتصادی خود استخدام کرد و با این روش او را تحت کنترل گرفت. حقوق او در آن زمان هزار دلار بود که اسنادش در لانه جاسوسی موجود است.
رسایی تاکید کرد: دولت دهم هم اگر دچار غرور شود و ریشه و جهت رای مردم را نفهمد، و فکر کنند که به او رای دادند ، سقوط می کند البته به حمدالله هم کار می کنند ولی باید مراقب باشند.
وی به دیگر عامل سقوط اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل ریزش دنیا طلبی است، فرقی نمی کند حلال و یا حرام اما دنیا طلبی راه رفتن روی پشت بام است. و احتمال سقوط زیاد است. امروز عده ای با سوابق خوب خود با جریان انحرافی بعد از 22 خرداد همراه شدند و با دنیا طلبی کم کم دچار انحراف شدند و نتوانستند تحمل کنند که مسوولیت باید همراه با محرومیت باشد، چون قاعده امام برای مسوولان این بود که با پذیرش مسوولیت باید سطح زندگیتان را پایین بیاورید "چون تا کسی نداند فقر چیست، نمی تواند به فکر مستمندان باشد" برخی شخصیت ها که امروز مقابل مردم هستند نمی توانند ماشین 100میلیون تومانی خود را رها کنند پس ناخوداگاه در تعارض با مردم قرار می گیرند.
رسایی بی بصیرتی را دیگر عامل مهم دانست و گفت: عده ای علی رغم اینکه دشمن را می شناسند، ولی دشمنی او را نمی شناسند و بدون آنکه خود بدانند، در پازل دشمن بازی می کنند نمونه بارزش آیت الله منتظری است الان هم می بینیم عده ای در مجلس شورای اسلامی با تمام ویژگی های مثبتی که دارند جوجه فتنه در دستان آنها متولد می شود.
وی تاکید کرد: اما بدانید که ریزش ها و آفت ها و صحنه های امتحان برای انقلاب های دینی مانند واکسنی است که آنها را نهادینه می کند در تمام انقلاب های دینی پوست اندازی لازم است چون پوست کهنه به شرایط عادت می کند و بعد همرنگ و همسو با فضای جامعه می شود.
رسایی گفت: اگر جوانی شما با اکسیر دین تکمیل شود آنقدر شخصیتی مانند امام پدید می آید که در سن 85 سالگی آرمان خواهی جوانانه دارد.
نماینده مردم گفت: به این ریزش ها علاقمند نبودیم ولی به تعبیر رهبری چه کنیم وقتی عده ای خود اصرار به سقوط دارند، طبق قاعده الهی انقلاب های غیر دینی فقط ریزش دارند و رویش ندارند. انقلاب فرانسه را ببینید فقط پوست مانده است پس ماندگار نمی شوند و فقط در کتاب های تاریخی دنبال آنها می گردند، اما انقلاب ایران چون یک انقلاب دینی مبتنی بر حرکت اسلامی است، پس نمی توان آن را نادیده گرفت. به همین دلیل آنها علاوه بر پوست مغز هم ندارند ضمن اینکه انقلاب های اینگونه تاریخ ساز هم می شوند.
رسایی به مانایی دیگر انقلاب ها اشاره کرد و گفت: الان د رتمام دنیا روز ملی کشورها با حضور سربازان و رژه نظامی تجلیل می شود اما انقلاب ما را مردم گرامی می دارند.
وی در پاسخ به سوالی که آیا بی طرفان را نمی توان از مسوولیت مبرا دانست گفت: ما بی طرف نداریم سکوت هم یک نوع دخالت است، آنها که در عاشورا سکوت کردند، سکوتشان بی طرفی نبود و این تز اصلا وقوع خارجی ندارد انسان به دلیل مستعار بودن باید پاسخ گوی رفتارش باشد پس یا انجام دادن ها را جواب می دهد، یا انجام ندادن ها را .
وی در پاسخ به سوالی که برخورد رهبری با فتنه گران را نرم ارزیابی می کرد، گفت: اگر با سران فتنه در هفته اول بعد از انتخابات برخورد می شد، آیا حقیقت فتنه مثل امروز معلوم می شد؟ نه بعضی مردم دیدند که کاندیدای مورد نظر آنها کارهایی می کند که مقبولشان نیست. می گفتند ما به این کاندیدا رای دادیم ولی روزه خوار نیستیم اهل شعار نه غزه نه لبنان نیستیم.
رسایی گفت: دیدیم که در 22 بهمن حضور مردم مثل سیلی که خس و خاشاک را با خود می برد، این آشوب گران را از صحنه خارج کرد. نماینده تهران در پاسخ به سوالی که دلیل سکوت قوه قضاییه درباره پرونده مهدی هاشمی را می پرسید، لبخند زد و پس از دقایقی سکوت گفت: این یک آزمون برای دستگاه قضایی است. البته دیدید که سران فتنه در خیابان ها محاکمه شدند اما دستگاه قضایی باید پاسخگو باشد.
وی گفت: حضور مهدی هاشمی در لندن دروغی است که شایع شده، وی در دبی است و چند وقت پیش مرعشی هم با او دیدار کرد. قوه قضاییه می گوید پرونده در حال ارجاع است اما این روند برای بقیه پرونده ها هم اینقدر طول می کشد؟ در روال قضایی اولین کار پس از شکایت احضار متهم است و نیاز نیست که تمام مدارک کامل شوند تا او را حاضر کنند، دادگاهی شدن بررسی می خواهد ولی احضار اولین مرحله است. چه می کنند؟
رسایی با اشاره به خاطره ای از سید حمید روحانی که در 10/6/87 در روزنامه جمهوری اسلامی چاپ شده بود، گفت: بهتر از مسیح مهاجری این خاطره را دوباره چاپ کند در این روزنامه نوشته شده بود در سال 59 که بنی صدر در حال طراحی کودتا بود سید حسین خمینی در مشهد در حمایت از بنی صدر سخنرانی کرد و از رجایی انتقاد نمود شماری از مردم به او اعتراض کردند و مراسم به شورش کشیده شد. نیروی حفاظت وی را به بیرون هدایت کرد و به امام خبر دادند که وی مسلح است و ممکن است به دلیل عصبانیت به مردم شلیک کند. امام از آیت الله اشراقی خواست با مشهد تماس بگیرند و بگویند نامبرده تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر خواست تیر اندازی کند، به او مهلت ندهند و وی را از پای در آورند. آقای اشراقی با حجت الاسلام رحمانی رییس عقیدتی سیاسی بیت بخش نخست پیام را داد و بخش دوم را نداد. امام از آقای اشراقی پرسید پیام را رساندید، گفتند: کامل نه، امام فرمود برگردید و عین پیام را انتقال دهید. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم امام را به خاطر همین دوست دارند چون بین انقلاب و خانواده، انقلاب را انتخاب کرد و به همین دلیل از بعضی افراد متنفرند.
وی گفت: این دستور درباره سید حسین بود اما درمورد سید حسن هم می تواند صادق باشد فردا خبرگان رهبری جلسه دارند این خاطره را جلوی هاشمی بگذارید و بگویید امام این است. از رییس خبرگان بپرسند چرا بعد از عاشورا موضع گیری نکردید، آقای هاشمی انقدر مهدی را رستم صدا زده که الان از او می ترسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار