کد خبر: 1231276
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری به انزوای اسرائیل در جامعه جهانی افزود.

جوان آنلاین: این روزنامه آمریکایی گزارش داد: در سال ۲۰۱۱، ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، هشدار داد که در صورت حل نشدن درگیری با فلسطینی‌ها، اسرائیل با یک «سونامی دیپلماتیک-سیاسی» مواجه خواهد شد، چرا که مذاکرات صلح با شکست مواجه شد و انقلاب (بهار عربی) در سراسر خاورمیانه گسترش یافت.

به نوشته نیویورک تایمز، برای تحلیلگران سیاست خارجی اسرائیل، این سونامی در حال حاضر از همیشه نزدیک‌تر است.

این نشریه در ادامه تاکید کرد: روز جمعه، دیوان بین المللی دادگستری، بازوی سازمان ملل متحد، به اسرائیل دستور داد عملیات نظامی خود را در رفح در جنوب غزه متوقف کند و به فهرست فزاینده‌ای از اقدامات دیپلماتیک و حقوقی علیه تل آویو افزود که جایگاه بین المللی آن را تضعیف کرده است.

این حکم تنها چند روز پس از آن صادر شد که دادستان‌های دادگاه کیفری بین المللی، خواستار دستگیری نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شدند، اقدامی که توسط برخی از شرکای دیرینه رژیم صهیونیستی از جمله فرانسه مورد حمایت قرار گرفت.

نیویورک تایمز افزود: این دستور در همان هفته‌ای صادر شد که سه کشور اروپایی گامی هماهنگ برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی برداشتند. همچنین به دنبال اعتراضات گسترده دانشگاهی در ایالات متحده علیه کارزار نظامی اسرائیل در غزه، و همچنین تصمیمات ترکیه برای تعلیق تجارت با اسرائیل و قطع روابط دیپلماتیک بلیز، بولیوی و کلمبیا با اسرائیل، صورت گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار