کد خبر: 1231235
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س)

جوان آنلاین: دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی شناخت درست راه، اندیشه و مکتب امام بود، گفت: آقای رئیسی و امثال ایشان به هیچ چیزی جز خدمت به مردم نمی‌اندیشیدند و به این مسئله هم باور داشتند. از روزی که آقای رئیسی را در محضر امام شناختم تا امروز که با او ارتباط عاطفی بسیار صمیمانه‌ای داشتم، چیزی نبود جز اینکه در فکرش به مردم و انقلاب کمک کند و راه تعالی مردم را گسترش بدهد. 
به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س)، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در پنجمین جلسه ستاد مرکزی سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (س) با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان به مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران، گفت: برگزاری مراسم عظیم و میلیونی تشییع و احترام به ساحت مقدس شهدا در کشور ما بار دیگر صحنه یکی از حماسه‌های کم‌نظیر تاریخ ما را به نمایش گذاشت و در کنار نام شهیدان، بار دیگر جهانیان عظمت و همبستگی ملت ایران را مشاهده کردند. برای مردم ما که این صحنه‌ها را از آغاز انقلاب تا کنون مکرر دیده جای تعجب نیست ولی برای جهانیان و همه کسانی که این روز‌ها اخبار شهدا را پیگیری می‌کردند جای شگفتی و سؤال بوده که این چه اقتداری است و مردم ایران چقدر صبورانه در همه صحنه‌ها حاضر هستند و به جا قدرت و عظمت یکپارچگی خودشان را به نمایش می‌گذارند؛ ما با همه وجود باید به این ملت درود و آفرین بگوییم و عرض کنیم که جز خداوند بزرگ کسی نمی‌تواند اجر این همه پاک‌باختگی شما را بدهد. 
وی در خصوص ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان، اظهار داشت: من فکر می‌کنم از میان همه ویژگی‌ها سه ویژگی ممتاز برای این شهیدان وجود دارد. ویژگی اول مردمی بودن آن‌ها است که این از امتیازات مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی تا امروز بوده است. همه مسئولان ما در همه رده‌های مختلف، یکی از بزرگترین ویژگی‌هایشان این است که از میان توده‌های مردم برخاسته‌اند و ویژگی‌های دنیای مادی در زندگی آن‌ها مشاهده نشده است و به تعبیر جالب‌تر باید گفت همه آن‌ها از میان پابرهنگان برخاسته‌اند و از طبقات محروم جامعه بوده‌اند و با دلی پر از امید و عشق و ایمانی والا به خدا به مدارج والایی دست پیدا کردند. 
انصاری تأکید کرد: فقر و نداری و زندگی در میان پابرهنگان صفت پیامبر (ص) بوده و در کارنامه شهید رئیسی هم همین است. او در پنج سالگی یتیم می‌شود و زندگی را در کنار مادر پشت سر می‌گذارد و نباید این تصور شود که این شخصیت با امکانات و ارتقای درجات مادی و معنوی همراه بوده است. زمان ورود به حوزه علمیه همانند طلبه‌های جوان دیگر در اوج نداری زندگی می‌کرد و وقتی انقلاب پیروزی رسید با یک دنیا عشق پا به عرصه خدمات بزرگی نهاد که آیندگان باید راجع به این خدمات بزرگ قضاوت کنند. رئیسی از میان مردم برخاسته بود و شهدای دیگر و اکثر مسئولان ما دارای همین خصلت‌ها بودند. 
وی ادامه داد: ویژگی دوم این شهدا، شناخت درست راه، اندیشه و مکتب امام بود. من بار‌ها عرض کرده‌ام، امام را به راحتی نمی‌توان شناخت و ما هنوز در نیمه راه معرفت نسبت به عظمت شخصیت امام هستیم. ولی بر این باوریم که آن نقطه تعالی و درخشان شهدایی مثل رئیسی و یاران ایشان این بود که امام را به خوبی می‌شناختند و در امام و ولایت ذوب بودند و می‌دانستند راه عزت این جامعه فقط با پیروی از امام و رهبری هموار می‌شود. 
‌وی افزود: مسئله سوم «مسئولیت‌پذیری» آن‌ها است. افرادی دوست دارند منافع شخصی خودشان را بر منافع عمومی ترجیح بدهند و خیلی فرق است بین کسانی که می‌گویند ما همواره خادم ملت هستیم و کسانی که اول منافع خودشان را در نظر می‌گیرند و می‌گویند حضور در صحنه‌ها چقدر به منافع ما کمک می‌کند. آقای رئیسی و امثال ایشان به هیچ چیزی جز خدمت به مردم نمی‌اندیشیدند و به این مسئله هم باور داشتند. از روزی که آقای رئیسی را در محضر امام شناختم تا امروز که با او ارتباط عاطفی بسیار صمیمانه‌ای داشتم، چیزی نبود جز اینکه در فکرش به مردم و انقلاب کمک کند و راه تعالی مردم را گسترش بدهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار