کد خبر: 1231021
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
ناکامی ریشی سوناک در حل بحران مهاجران
در حالی که حدود یک ماه به انتخابات سراسری انگلیس باقی مانده است، آمار‌ها نشان می‌دهد که دولت این کشور در حل بحران پناهجویان ناموفق بوده است.

جوان آنلاین: داده‌های دولت انگلیس نشان می‌دهد علی‌رغم تلاش‌های ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور برای حل بحران پناهجویان، شمار افرادی که به صورت غیرقانونی و از طریق کانال مانش وارد این کشور می‌شوند در ۵ ماه ابتدایی سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شمار مهاجران غیرقانونی که از ابتدای ژانویه تا بیست و پنجم ماه مه وارد انگلیس شده‌اند بالغ بر ۱۰ هزار نفر بوده است. این در حالی است که در مدت مشابه در سال گذشته ۷ هزار و ۳۹۵ نفر به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده بودند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در واکنش به افزایش آمار گفت که به همکاری نزدیک با شرکای فرانسوی خود برای جلوگیری از عبور و مرور افراد در کانال مانش ادامه می‌دهد.

سوناک از ابتدای دوره نخست وزیری خود در تلاش بوده تا پناهجویان را اخراج کرده و به کشور رواندا در شرق آفریقا بفرستد. او در این راه با موانع قانونی و انتقادات گروه‌های حقوق بشری رو به رو شده است. مخالفان می‌گویند سوناک تا آن‌جایی تلاش‌های خود را معطوف به اخراج پناهجویان به رواندا کرده که هزاران نفر دیگر را که هر ماه از کانال مانش عبور می‌کنند، از دست داده است.

این در حالی است که انگلیس قرار است تیرماه امسال انتخابات سراسری زودرس برگزار کند و موضوع پناهجویان احتمالا یکی از موانع دیگر بر سر راه حزب محافظه‌کار سوناک خواهد بود.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار