کد خبر: 1230739
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
وزیر ورزش و جوانان ایران پیش از ظهر امروز با همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

جوان آنلاین: کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران که برای حضور در اجلاس کشورهای عضو پیمان شانگهای به قزاقستان سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با همتای چینی خود دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در ابتدای این دیدار گائو ژیدان وزیر ورزش چین با تسلیت به دولت و ملت ایران پس از شهادت رئیس جمهور و همراهان، اظهار داشت: ایران و چین از دوستان و شرکای قدیمی هستند. فوریه سال گذشته تفاهم‌نامه مشترکی بین دو کشور منعقد کردیم و پیرو مذاکرات سپتامبر سال گذشته، همکاری مشترک با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد. ایران همواره به‌عنوان حامی چین مطرح بوده است و امیدوارم همکاری‌ها مستمر و ادامه‌دار باشد.

ژیدان ادامه داد: ایران همواره در ورزش و به صورت ویژه در فوتبال، والیبال، تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری در آسیا سرآمد بوده است و چین هم در رشته تنیس روی میز، ژیمناستیک و شیرجه همیشه پیش رو بوده و با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که در فوریه امضا کردیم انتظار می‌رود به تقویت ارتباطات ورزشی بیفزاییم و همکاری‌های مؤثری داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت چین از ایران به دلیل سانحه رخ داده برای رئیس جمهور و همراهانش و حضور معاون نخست وزیر این کشور در مراسم خاکسپاری گفت: این دومین دیداری است که در کمتر از یک سال رخ داد و وظیفه خودم می‌دانم انتخاب شما را به‌عنوان رئیس فدراسیون جهانی ووشو تبریک بگویم. رشته ووشو یکی از رشته‌های مورد علاقه ماست که در سطح جهان فعالیت زیادی داریم و یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون جهانی یک ایرانی است. همچنین برای شما در میزبانی بازی‌های زمستانی هاروین آرزوی موفقیت داریم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: مشارکت دو کشور در زمینه ورزشی می‌تواند باعث تعمیق روابط ایران و چین در حوزه‌های مختلف شود و این همکاری می‌تواند به ارتباط تاریخی دو ملت کمک کند.

هاشمی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده ورود به فاز اجرایی تفاهم‌نامه خود با کشور چین است. یکی از موضوعاتی که علاقه داریم سریع وارد فاز اجرایی شویم استفاده از تجهیزات ورزشی چین در رشته‌هایی مثل وزنه‌برداری، قایقرانی، شنا، ژیمناستیک و دوومیدانی است. برای ترویج رشته زورخانه‌ای تمایل داریم به چین کمک کنیم، همچنین این آمادگی را داریم رشته‌های سنتی چین در ایران با توجه به ظرفیت اعطای بورسیه توسط دانشگاه پکن به دانشجویان ایرانی این کار انجام شود.

وی همکاری ایران و چین در کسب کرسی‌های بین‌المللی را مورد توجه قرار داد و گفت: دو کشور می‌توانند در کسب این کرسی‌ها به یکدیگر کمک کنند و باید از ظرفیت خوبی که دو کشور دارند، نهایت استفاده را ببریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار