کد خبر: 1223133
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
شاخص بورس تهران که طی روز‌های گذشته با حجم سنگین فروشندگان سهام با افت مواجه شده بود با اعلام نرخ تسعیر توسط بانک مرکزی امروز را با روند صعودی به پایان برد.
جواد عسکر

جوان آنلاین: شاخص بورس تهران که طی روز‌های گذشته با حجم سنگین فروشندگان سهام با افت مواجه شده بود با اعلام نرخ تسعیر توسط بانک مرکزی امروز را با روند صعودی به پایان برد.
اگرچه ارزش معاملات همچنان نسبتا پایین است و در رقم ۷ هزار و ۳۴۰ میلیاردتومان بود، ولی شاخص بورس با رشد ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۲۵ واحد رسید.
بانک مرکزی نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی شبکه بانکی کشور برای گزارشگری مالی پایان سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخ خرید حواله ETS مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ تعیین کرد.
بر اساس بخشنامه‌های مربوط به اعلام نرخ تسعیر برای گزارشگری مالی منتهی به اسفند ماه سال ۱۴۰۱ و بر اساس مصوبة جلسه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ هیئت عامل بانک مرکزی در خصوص نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی شبکه بانکی کشور برای گزارشگری مالی پایان سال ۱۴۰۲، بر اساس بند «الف» مصوبه مقرر شد تا اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی برای گزارشگری مالی پایان سال مالی ۱۴۰۲ بر اساس نرخ خرید حواله ETS مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ و با رعایت استاندارد‌های حسابداری، تسعیر شود.

گفتنی است، بر اساس اعلام بانک مرکزی تا مقطع بعدی اعلام نرخ تسعیر توسط این نهاد، مراتب فوق با لحاظ مفاد بخشنامه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ملاک و مبنای تسعیر اقلام دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی است.
با اعلام نرخ تسعیر توسط بانک مرکزی نماد‌های بانکی با شناسایی سود با حجم بالای خرید مواجه شدند به طوری که نماد بانک ملت یکی از بزرگترین نماد‌های بانکی با صف خرید مواجه شد و حجم‌های بالای عرضه حقوقی نیز نتوانست مانع تشکیل صف خرید شود.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۳۹۰۲ واحد رشد به ۲ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۲۵ واحد و ارزش روز بازار به ۷ هزار و ۷۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۸۱۳ واحد صعود به ۴۶۵ هزار و ۵۹۸ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۲۶۵ واحد افت به ۷۴۱ هزار و ۱۶۸ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۲۷۲ واحد کاهش به ۴۱۶ هزار و ۳۸۰ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۷۰۵۵. واحد صعود به ۲ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۱۹۷ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۴۷۲۷ واحد رشد به یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۷۸۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۳۶۳ واحد رشد به رقم ۴ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۰۰ واحد رسید.
نماد وبملت، فارس، نوری، ونوین، شپنا، بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و اخابر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۵۵.۳۹ واحد افت به رقم ۲۵ هزار و ۱۲۵ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۵ میلیارد و ۴۸ میلیون برگ سهم در قالب ۲۱۳ هزار و ۱۴۳ فقره به ارزش ۲۱ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

برچسب ها: بورس ، تسعیر ارز ، بانک ها
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار