کد خبر: 1221261
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
مطالعه این جزوه به همه کسانی که می‌خواهند یک دستورالعمل کاربردی اخلاقی و سلوکی برای اوقات فراغت‌شان و خصوصاً تعطیلات نوروزی داشته باشند توصیه شود.

جوان آنلاین: ایام نوروز که جشن تازه شدن سال و حال عالم و آدم است، و جلوه‌ای از حیات موجودات در نشور قیامت کبری است، به میزانی ارزشمند است که بتواند ما را در شکوفایی فطرت و پیاده کردن دین و عمیق شدن در توحید یاری دهد.

لذا نوروز در واقع فرصتی است پیش روی انسان که هم می‌تواند مدخلی به سوی ملکوت انسانی و گامی نو و بالنده در طریق فطرت و نورانیت توحیدی بنی‌آدم باشد و یا لغزشگاهی به سوی ولیت شیطان و گرفتاری در تار و پود دام‌های شیطانی باشد.

جزوه مراقبات عید نوروز استاد فیاض‌بخش می‌کوشد تذکراتی را فراهم آورد که نوروز به معنای واقعی نو شدن روز و روزگار آدمی باشد.

در این جزوه، پس از یک مقدمه کوتاه و فصلی درباره «محاسبه گذشته و توبه قبل از ورود به سال جدید» به مراقبات و ملاحظات تعطیلات عید نوروز پرداخته شده است. در ابتدای این بخش آمده:

اکنون به مهم‌ترین اموری می‌پردازیم که لازم است هر انسان مؤمن و سالک و مراقبی در مواجهه با ایام نوروز بدان توجه داشته باشد و نسبت به آفات و برکاتی که از این بابت متوجه انسان است هشیار باشد؛ این امور عبارت است از:

اول، تغییر در برنامه روزمره زندگی؛

دوم، تغییر در شرایط زندگی؛

سوم، اموری که در دید و بازدید‌های نوروزی باید مراقبت نمود؛

چهارم، فرصت‌ها و تهدید‌های فراغت از مشغله‌های جاری زندگی.

در پایان جزوه نیز مطلبی با عنوان «دستورات برنامه‌ریزی برای سال پیش‌رو» به‌عنوان ضمیمه ارائه گردیده است.

مطالعه این جزوه را به همه کسانی که می‌خواهند یک دستورالعمل کاربردی اخلاقی و سلوکی برای اوقات فراغت‌شان و خصوصاً تعطیلات نوروزی داشته باشند توصیه می‌کنیم.

برای دانلود جزوه مراقبات استاد فیاض‌بخش اینجا کلیک کنید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
0
0
عجب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار