کد خبر: 1216844
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
در ادامه درگیری‌های یمن با لندن و واشنگتن، شورای عالی سیاسی صنعاء، با صدور فرمانی، آمریکا و انگلیس را در لیست کشور‌های متخاصم قرار داد تا همچنان به حمایت از ملت فلسطین ادامه دهد و بتواند تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه را متوقف کند.

جوان آنلاین: مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز دوشنبه فرمان شماره (۱۰۷) را صادر کرد و در جریان آن، آمریکا و انگلیس را در لیست کشور‌های متخاصم قرار داد.

به گزارش فارس،  این فرمان متشکل از چهار ماده است. بر اساس ماده نخست، آمریکا و انگلیس، کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی و شریک آن در کشتار جمعی ملت فلسطین دسته‌بندی شدند.

طبق ماده دوم؛ با آمریکا و انگلیس بر اساس «اصل تقابل» برخورد خواهد شد. ماده سوم نیز تأکید دارد که مرکز هماهنگی عملیات بشردوستانه (HOCC) اقدامات لازم را برای اجرای این فرمان بر عهده خواهد داشت.

سرویس‌های امنیتی نیز با هماهنگی با مقامات ذیصلاح، مقابله با فعالیت‌های لندن و واشنگتن را در دستور کار خود قرار خواهند داد. در ماده چهارم نیز آمده است که این فرمان از تاریخ صدور، لازم‌الاجرا خواهد بود. هدف از این اقدامات، مقابله با تجاوزات آمریکا و انگلیس است که در حمایت از رژیم صهیونیستی دست به این حملات می‌زنند.

شبکه خبری المسیره ساعتی پیش گزارش داد که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس شامگاه امروز دوشنبه، منطقه «الجبانه» واقع در استان الحدیده (غرب یمن) را هدف قرار دادند.

در ادامه حملات حمایتی یمن به کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز امروز اعلام کرد که ارتش این کشور کشتی انگلیسی «RUBYMAR» را در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین و پاسخ به تجاوزات به یمن، در خلیج عدن هدف قرار داده است.

وی با اشاره به وارد آمدن خسارت شدید به این کشتی و تخلیه ایمن کادر آن، رهگیری و سرنگونی یک فروند پهپاد MQ۹ که درحال انجام اقدامات خصمانه در الحدیده بود را نیز تایید کرد.

شبکه المیادین لبنان امروز به نقل از منابع آگاه درباره هدف قرار دادن این کشتی نوشت که محموله این کشتی آمونیاک بود که در خلیجِ عدن هدف نیروی دریایی یمن قرار گرفت و با سلاح دقیق و جدیدی که هنوز ماهیت آن فاش نشده، در آب غرق شد.

برچسب ها: یمن ، آمریکا ، انگلیس ، فلسطین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار