کد خبر: 1216410
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

جوان آنلاین: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه پیش نیاز توسعه دریامحور، امنیت دریایی است، گفت: پیشرفت و توسعه در بستر امنیت به دست می‌آید، چراکه در این عرصه بی‌واسطه با تهدیدات دشمنان و رقبا مواجه هستیم. 
به گزارش ایرنا، محمدباقر ذوالقدر روز گذشته در همایش ملی تبیین ابعاد و دستاورد‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: این نیرو با انجام سفر موفق ناوگروه ۸۶ به دور دنیا، موقعیت نداجا را در سطح دنیا به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی مطرح کرد و دست بلند جمهوری اسلامی را در دریا به دنیا نشان داد. وی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش برای اولین بار ایران را در باشگاه قدرت‌های بزرگ دریایی جهان قرار داد، افزود: درباره توسعه مسائل دریامحور در دین ما و در آیاتی از قرآن کریم به نکات بسیار مهمی تأکید و اشاره شده است. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز بیشترین منبع غذا و مواد خام برای تولید از دریا قابل بهره برداری است و بنابر تأکید قرآن باید آن‌ها را از دریا‌ها استخراج کنیم. 
ذوالقدر با بیان اینکه از نعمت کشتی، غربی‌ها به خوبی استفاده کردند، گفت: در دوران استعمار، غربی‌ها بر کشتی‌ها سوار شدند و بر دیگر کشور‌ها تسلط پیدا کردند. در دوران معاصر امریکا تحت تاثیر نظریه‌ای در مورد قدرت دریایی، با تشکیل ناوگان‌های بزرگ بر اقیانوس‌های بزرگ مسلط شد؛ البته بعد از آن‌ها کشور چین هم با استفاده از ظرفیت دریایی خود از طریق بنادر توانست یک جهش اقتصادی در کشورش ایجاد کند. وی تأکید کرد: ایران چه در گذشته و چه در سال‌های بعد از انقلاب گرفتار غفلت تاریخی شد و از این موضوع مهم با وجود ظرفیت‌های بزرگ بهره کافی نبرد. اخیراً با توصیه و تأکید رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های توسعه دریامحور ابلاغ شد و این امر مبنای کار جمهوری اسلامی برای توسعه قرار گرفت و لذا در همین سیاست‌ها ذکر شده است که برای ۱۰ سال، رشد اقتصاد دریا باید دو برابر رشد اقتصادی کشور باشد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد، با پیاده شدن این سیاست‌ها و تلاش دولت و دستگاه‌ها این غفلت تاریخی و عقب ماندگی جبران شود و از ظرفیت دریا‌ها برای توسعه کشور استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار