کد خبر: 1214272
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با حمایت شماری از هم‌پیمانان خود بار دیگر نقاطی را در یمن هدف قرار دادند. عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به این حملات که با هدف تضعیف مقاومت صورت گرفت، بر تداوم اقدام نیرو‌های مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی آن‌هم به هر قیمتی، تأکید کرد. 

امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با حمایت شماری از هم‌پیمانان خود بار دیگر نقاطی را در یمن هدف قرار دادند. عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به این حملات که با هدف تضعیف مقاومت صورت گرفت، بر تداوم اقدام نیرو‌های مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی آن‌هم به هر قیمتی، تأکید کرد. 
منابع نزدیک به یمن بامداد یک‌شنبه از دور تازه حملات امریکا و انگلیس به این کشور خبر دادند. این دو کشور، طی ۳۵حمله جداگانه، ۱۳نقطه در استان‌های صنعا، تعز، ذمار، البیضا و الحدیده را هدف قرار دادند. وزارت دفاع امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امریکا و انگلیس با حمایت استرالیا، کانادا، دانمارک، هلند، نیوزیلند و بحرین به اهداف حوثی‌ها در یمن حمله کرده‌اند. مقامات امریکایی هم مدعی شده‌اند، این حملات که با استفاده از جنگنده‌های ناو هواپیمابر «یواس‌اس‌آیزنهاور» مستقر در منطقه صورت گرفته، شامل مراکز فرماندهی و انبار‌های سلاح مورد استفاده نیرو‌های مسلح یمن برای هدف قرار دادن خطوط کشتیرانی در دریای سرخ بود. 
 باید پاسخ یمن را تحمل کنند
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، صبح دیروز ضمن تأیید حملات هوایی گسترده امریکا و انگلیس به یمن به دنبال صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های امریکایی و انگلیسی طی ساعات گذشته ۴۸حمله هوایی به یمن انجام داده‌اند که شامل ۱۳حمله به صنعا، ۹حمله به استان حدیده، ۱۱حمله به استان تعز، هفت حمله به استان بیضا، هفت حمله به استان حجه و یک حمله به استان صعده می‌شود. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد اقداماتی از این دست، یمن را از مواضع اخلاقی، دینی و انسانی این کشور در حمایت از مردم فلسطین منصرف نخواهد کرد و بی‌پاسخ نخواهد ماند. محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم خاطرنشان کرد که عملیات‌های نیرو‌های مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی تا پایان تجاوز به غزه ادامه خواهد داشت. وی به صراحت گفت: «این حملات به هر قیمتی که برای ما تمام شود تداوم خواهد داشت. این یک جنگ علنی و آشکار است و آن‌ها باید ضربات و پاسخ یمن را تحمل کنند.» 
علی القحوم، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با هشدار به ائتلاف متجاوز امریکا و انگلیس گفت: «این جنگی آشکار است و متجاوزان باید منتظر حملات و واکنش نظامی یمن باشند.» یک شهروند یمنی با جمله‌های ساده حال شهروندان یمنی را این‌گونه توصیف می‌کند: «اگر کل یمن را به آتش بکشید ما از غزه حمایت می‌کنیم.»
 اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی موضع‌گیری کنند
جنبش حماس هم محکومیت شدید حملات امریکا و انگلیس به یمن را در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد: «آن را تجاوز آشکاری علیه حاکمیت یک کشور عربی برادر می‌دانیم. این حملات منطقه را به سمت تنش و بی‌ثباتی بیشتر می‌کشاند و واشینگتن و رژیم اشغالگر مسئولیت کامل پیامد‌های آن را بر عهده دارند.» در ادامه این بیانیه آمده است: «ما از موضع یمن و حمایت از مظلومیت ملت فلسطین که در معرض کشتار جمعی به دست جنایتکاران جنگی صهیونیست هستند، قدردانی می‌کنیم. ما از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم موضعی سرنوشت‌ساز درباره تجاوز امریکا و تدابیری عملی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه اتخاذ کنند.» ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم حملات هوایی و موشکی بامداد یک‌شنبه امریکا و انگلیس به شهر‌ها و مناطق مختلف یمن را به شدت محکوم و این حملات را نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض فاحش حقوق بین‌الملل به دست امریکا و انگلیس خواند و گفت که تداوم این‌گونه اقدامات خودسرانه، یک ماجراجویی آشکار و تهدیدی نگران‌کننده برای صلح و امنیت بین‌المللی است. سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: «امریکا و انگلیس در تداوم حمایت تمام‌عیار خود از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، با اقدامات نظامی خود در سطح منطقه، در حال دامن زدن به هرج و مرج، بی‌نظمی، ناامنی و بی‌ثباتی با هدف ایجاد فضای تنفسی برای این رژیم جنایت‌پیشه و متهم به نسل‌کشی فلسطینی‌ها هستند و بی‌تردید جامعه بین‌المللی برای پاسخگو کردن امریکا و انگلیس مسئولیت دارد.»

برچسب ها: یمن ، انگلیس ، امریکا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار