کد خبر: 1211597
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
یکه‌تازی رئیس فدراسیون فوتبال در تلویزیون
یکی از حاشیه‌هایی که او بار دیگر پرونده‌اش را باز کرد، بحث پرداخت حواله خودرو به ملی‌پوشان بود، حواله‌ای که اگرچه رئیس فدراسیون فوتبال توضیحات خوبی در خصوص آن ارائه داد، اما لابه‌لای دفاعیاتش به موردی اشاره کرد که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت
دنیا حیدری

جوان آنلاین: حضور تاج در یک برنامه تلویزیونی بار دیگر شهر را به‌هم ریخت، چراکه مثل همیشه اهم صحبت‌هایش حاشیه‌ای بود که جای نقد بسیار داشت.


نمایش قدرت!
یکی از حاشیه‌هایی که او بار دیگر پرونده‌اش را باز کرد، بحث پرداخت حواله خودرو به ملی‌پوشان بود، حواله‌ای که اگرچه رئیس فدراسیون فوتبال توضیحات خوبی در خصوص آن ارائه داد، اما لابه‌لای دفاعیاتش به موردی اشاره کرد که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. تاج مدعی شد سایر رشته‌ها المپیک را دارند و فوتبال جام‌جهانی را، اما او به این مهم اشاره نکرد که ورزشکاران برای اخذ مجوز حضور در المپیک پاداشی دست‌شان را نمی‌گیرد، ولی تیم ملی فوتبال ایران نه تنها بابت صعود انتظار پاداش دارد که برای هر برد و مساوی هم چیزی دستش را می‌گیرد. حال آنکه دریافتی فوتبالی‌ها بابت مساوی‌هایشان هم گاهی بیشتر از آن چیزی است که مدال‌آوران المپیک نصیب‌شان می‌شود. اما حرف‌های او زمانی جالب می‌شود که ادعا می‌کند حضور در بین ۳۲‌تیم جام‌جهانی خود مدال است و دلیلش هم این است که از بین ۲۷۰ کشوری که برای رسیدن به جام‌جهانی تلاش می‌کنند، تنها ۳۲ تیم موفق به حضور در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا می‌شوند. تاج، اما اشاره‌ای به این مهم ندارد که تیم ملی فوتبال ایران جواز حضور در این رویداد را در پی رقابت با تیم‌های آسیایی به دست می‌آورد، نه تیم‌های اروپایی یا آفریقایی. علاوه بر آن، او شاره‌ای به این مسئله نمی‌کند که صعود به این رقابت‌ها زمانی برای ایران قابل دسترس شده که آسیا صاحب چهار، پنج سهمیه شده و همین امروز اگر این سهمیه به دو تیم کاهش یابد، صعود ایران به جام‌جهانی شاید حتی به یک آرزو تبدیل شود! به همین دلیل توصیفات و توجیه‌های تاج بیشتر شبیه به نمایش قدرت است تا قدرتمند بودن!

دستاورد‌های جعلی
او همچنین از ساختمان پک و هتل‌های کمپ تیم‌ملی به عنوان دستاورد‌های ساختاری و از VAR به عنوان دستاورد نرم‌افزاری زمان خود یاد می‌کند. حال آنکه بر کسی پوشیده نیست فوتبال ایران ساختمان پک را به لطف کی‌روش دارد. مرد پرتغالی که در سال‌های حضورش در فوتبال ایران، فدراسیون را مجبور به انجام برخی کار‌ها کرد که یکی از آن‌ها ساختمان پک است، ساختمانی که بی‌شک اگر اصرار‌های کی‌روش و روش خاص مطالبه‌گری او نبود شاید امروز چنین ساختمانی را در فوتبال ایران نداشتیم که رئیس فدراسیون بخواهد آن را یکی از دستاورد‌های زمان خود بخواند.
علاوه بر آن، سیستم کمک‌داور ویدئویی را هم هنوز نمی‌توان دستاورد زمان او در زمینه نرم‌افزاری خواند، چراکه دستاورد باید ملموس باشد، نه نمایشی. درحالی‌که VAR در فوتبال ایران همچنان یک شئی نمایشی است و بس. اما اگر تا زمان حضور تاج، این سیستم در تک‌تک ورزشگاه‌های کشور نصب و مورد استفاده قرار گیرد، بی‌شک می‌توان آن را دستاورد زمان تاج خواند، ولی امروز که دو سیستم وارد شده تنها جنبه نمایشی دارد و نمی‌توان از آن به عنوان دستاورد نام برد.

بی‌جیره و مواجب!
یکی دیگر از ادعا‌های تاج که همواره از هر فرصتی برای بیان آن استفاده می‌کند و در این برنامه تلویزیونی نیز بدان اشاره داشت، عدم دریافت حقوق از فدراسیون است!
او که پیش از این بار‌ها در محافل مختلف مدعی شده بود از سال ۶۷ در فوتبال حضور دارد، در این برنامه صراحتاً می‌گوید: «از ۸۶ به فدراسیون فوتبال آمدم و صبح‌ها ساعت ۷ می‌آیم و تا ۸، ۹ یا گاهی ۱۰ شب درگیر هستم، اما یک ریال حقوق، دستمزد، پاداش، ماشین، خودرو و سکه نگرفته‌ام.» البته او این حق را برای منتفدانش قائل می‌شود که اگر مستندی خلاف گفته‌هایش دارند رو کنند، اما تأکید رئیس فدراسیون بر حضور بی‌جیره و مواجب در فدراسیون فوتبال که اتفاقاً برای نخستین بار نیست که به زبان می‌آید، این سؤال را مطرح می‌کند که او از چه راهی امرارمعاش می‌کند که تمام وقت خود را بی‌هیچ دریافتی صرف فوتبال کرده است؟!
همین یک ادعا کافیست که تصور کنیم تاج تا چه اندازه مخلصانه برای فوتبال و مردم کار می‌کند، اتفاقی که‌ای کاش اندکی هم که شده قابل باور بود و او این حق را هم باید برای مخاطبان و منتقدانش قائل شود که ادعاهایش را به سادگی باور نکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار