کد خبر: 1203930
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با «جوان»:

جوان آنلاین: عضو کمیسیون انرژی شورای اسلامی معتقد است صنایع در یک اقدام اساسی و مهم برای رفع ناترازی مقطعی، اقدام به مدیریت مصرف و ذخیره‌سازی کنند، تلاش دولت و وزارت نفت نیز در این راستاست، بنابراین صنایع باید در تابستان که کمتر به گاز نیاز داریم، اقدام به ذخیره‌سازی کنند تا در زمستان با قطع گاز و تعطیلی مواجه نشوند، زیرا توقف تولید فقط ضرر اقتصادی نیست بلکه تعطیلی کارخانه باعث بیکاری کارگران هم می‌شود و صنایع در زمینه ناترازی گاز کاملاً ضرر می‌کنند و ذخیره‌سازی گاز در این بخش بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ذخیره‌سازی گاز نقش مهمی در تضمین عرضه مطمئن و مستمر گاز به صنایع ایفا می‌کند که به مزایای اقتصادی مختلف منجر می‌شود. زیرساخت‌های ذخیره‌سازی گاز تأمین پایدار و بی‌وقفه گاز را به صنایع تضمین می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به نحو احسن کار و نیاز‌های تولیدی خود را برآورده کنند. این ثبات برای رشد و رقابت بخش‌های صنعتی، جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و کمک به توسعه کلی اقتصادی حیاتی است. بدون تأمین گاز قابل اطمینان، صنایع با خطر اختلال در تولید مواجه هستند که می‌تواند به زیان‌های اقتصادی قابل توجهی منجر شود.
سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ذخیره‌سازی گاز نیز به نفع خود صنایع است. بدون تأسیسات ذخیره‌سازی مناسب، قطع و اختلال گاز ممکن است رخ دهد که به خسارات اقتصادی قابل توجهی منجر می‌شود. صنایع با داشتن توانایی ذخیره گاز اضافی در دوره‌های کم‌تقاضا و استفاده از آن در دوره‌های تقاضای بالا، می‌توانند خطرات مرتبط با عدم‌تعادل گاز را کاهش دهند. این امر به ویژه در کشور‌هایی مانند ایران که کمبود گاز در فصول سرد سال می‌تواند به توقف تولید و ضرر‌های اقتصادی قابل توجهی منجر شود، اهمیت دارد.
برای تشویق صنایع به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ذخیره‌سازی گاز، دولت‌ها باید مشوق‌های جدیدی را فراهم کنند که چنین ابتکاراتی را ترویج کند. این مشوق‌ها می‌تواند شامل معافیت‌های مالیاتی، یارانه‌ها، کمک‌های مالی یا فرایند‌های نظارتی ساده شود. با ارائه این مزایا، دولت‌ها می‌توانند تعهد خود را به حمایت از رشد و توسعه صنعتی نشان دهند و در عین حال امنیت انرژی کشور را نیز تضمین کنند. علاوه بر این، تقویت همکاری خوب بین دولت و صنایع راه را برای مشارکت سودمند متقابل هموار می‌کند که به افزایش رشد و توسعه اقتصادی منجر می‌شود. احمد مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» در رابطه با ناترازی گاز در زمستان اظهار داشت: متأسفانه ناترازی گاز در کشور وجود دارد و یکی از دلایلش این است که ما در گذشته باید زیرساخت‌ها را آماده می‌کردیم و به نوعی فرهنگ‌سازی در بهینه‌سازی مصرف گاز نهادینه می‌شد، اما اقدامات لازم را انجام ندادیم.
وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش مدیریت کنونی مجموعه وزارت نفت و کمیسیون انرژی این بود که بتوانیم چالش‌های موجود در حوزه انرژی را شناسایی، آن‌ها را برطرف و تعادل لازم در راستای تولید و میزان مصرف گاز را برقرار کنیم، اما با توجه به شروع فصل سرما، افت فشار گاز در بعضی از مناطق باعث قطعی گاز بخش خانگی می‌شود. مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدام اساسی و مهم برای رفع ناترازی مقطعی این است که صنایع اقدام به مدیریت مصرف و ذخیره‌سازی کنند که تلاش دولت و وزارت نفت در این راستاست، بنابراین صنایع باید در تابستان که کمتر به گاز نیاز داریم، اقدام به ذخیره‌سازی کنند تا در زمستان با قطعی گاز و تعطیلی مواجه نشوند، زیرا توقف تولید فقط ضرر اقتصادی نیست بلکه تعطیلی کارخانه باعث بیکاری کارگران هم می‌شود و صنایع در زمینه ناترازی گاز کاملاً ضرر می‌کنند و ذخیره‌سازی گاز در این بخش بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار