کد خبر: 1198864
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش دارد که آمریکا و اروپا در حال بررسی طرحی برای استقرار نیرو‌های حافظ صلح بین‌المللی در غزه پس از جنگ هستند.

جوان آنلاین: بلومبرگ افزود که با افزایش شمار غیرنظامیان کشته‌شده، آمریکا و اروپا اسرائیل را تحت فشار قرار داده‌اند تا به اقدام نظامی خود پایان دهد.

به گزارش ایرنا، منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، درباره طرح استقرار نیرو‌های بین‌المللی در غزه گفتند که مقام‌های آمریکا و اروپا همچنان با سوالات مهمی در این باره روبرو هستند؛ از جمله اینکه آیا چنین عملیاتی در غزه کارآمد است یا خیر. این در حالی است که آن‌ها اذعان دارند که اسرائیل به این طرح بدبین است.

اما این مقام‌های گفتند که حتی بحث درباره این طرح ممکن است که اسرائیل را وادار کند تا به اقدام نظامی خود پایان داده و برنامه‌های بعدی را مد نظر قرار دهد.

به نوشته بلومبرگ، یکی از گزینه‌هایی که مقام‌های آمریکا و اروپا در حال بررسی آن هستند، تمدید نقش «سازمان نظارت بر آتش‌بس سازمان ملل» است.

این سازمان در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد و هدف آن کمک به اجرای توافقنامه‌های آتش‌بس میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها پس از بروز جنگ ۱۹۴۸ بود.

به گفته منابع آگاه، ماموریت‌های مشابهی که سازمان ملل در نقاط دیگر دنیا از جمله در هائیتی و سومالی داشته است، ممکن است که مبنایی برای اجرای طرح استقرار نیرو‌های بین‌المللی در غزه قرار گیرد.

مقام‌های اسرائیلی که به شرط افشا نشدن نامشان سخن گفتند، نسبت به موثر بودن و توانایی نیرو‌های سازمان ملل در اجرای این طرح ابراز تردید کردند.

آن‌ها گفتند که نیرو‌های اسرائیلی باید وارد غزه شده و به میل خود از آنجا خارج شوند تا اطمینان حاصل شود که حماس یا سایر نیرو‌های ضداسرائیلی احیا نخواهند شد.

دو دیپلمات در خاورمیانه گفتند که پس از حمله هفتم اکتبر حماس، مقام‌های اسرائیلی دیگر اعتماد چندانی به حضور نهاد‌های خارجی در غزه ندارند.

بلومبرگ همچنین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کشور‌های عرب از رایزنی درباره جزئیات این طرح اکراه دارند و در حال حاضر بر آتش‌بس تاکید دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار